Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Witam,

Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się zajmuje?

Z doświadczenia wiem, że tak ale nie do końca jestem przekonana dlaczego tak......

.....a może dla kogoś innego jest inaczej?

Zapraszam do dyskusji.....

Mój słownik:

"Musi" to znaczy nakazanie sobie takiego działania by odnieść w pełni 100% sukces.
Adam R.

Adam R. Running Wild

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Każdy, kto prowadzi jakikolwiek biznes, nie tylko coach, jak nie umie sprzedać swojej oferty to niech się w ogóle za to nie zabiera bo i tak nic mu z tego nie wyjdzie.

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Coś w tym jest......bo właściwie ma prawo się wtedy dopiero uczyć sprzedaży.

A jak to jest gdy coach, trener jest tylko organizatorem firmy i ma prawo potrzebować sprzedawcy i zatrudnia sprzedawcę?

Jakiego "kalibru" jest taki trener to znaczy czego jest w stanie uczyć i nauczyć skoro sam zatrudnia sprzedawcę?
Adam R.

Adam R. Running Wild

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Jolanta Żytkiewicz:
Coś w tym jest......bo właściwie ma prawo się wtedy dopiero uczyć sprzedaży.

A jak to jest gdy coach, trener jest tylko organizatorem firmy i ma prawo potrzebować sprzedawcy i zatrudnia sprzedawcę?

Jakiego "kalibru" jest taki trener to znaczy czego jest w stanie uczyć i nauczyć skoro sam zatrudnia sprzedawcę?
Wtedy to nie trener-coach tylko zipa dumna :)))))

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Hm.....

A co to znaczy "zipa"?

Czego wtedy brakuje w szkoleniach trenerowi gdy sprzedają za niego inni?
Jolanta Łuczkowska

Jolanta Łuczkowska Coach biznesu,
Mentor, Konsultant

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Musieć to jest słowo o pejoratywnym znaczeniu. jak coś się musi to to nie zawsze oznacza...chcę.
Z doświadczenia wiem, że trener najlepiej sprzeda swoje szkolenia.
Poza tym według mnie szkolenia powinny być szyte na miarę. Nie sprzedajemy szablonu.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Jolanta Żytkiewicz:
Witam,

Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się zajmuje?

TAK!
Trener to nie szewc....co bez butów chodzi.
Wobrażasz sobie trenera sprzedaży, który nie umie sprzedawać oferowanych przez siebie szkoleń?

Pzdr Dario

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Super. Wyobraźnia to rewelacyjne narzędzie.
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Pytanie przez analogię: Czy ktoś, kto jest w stanie napisać świetną książkę jest także w stanie świetnie ją sprzedać? Hm... Czy w końcu SPRZEDAŻ to to samo co MARKETING? Czy jako trenerzy sprzedaży samodzielnie tworzycie swoje strony WWW? Sami je pozycjonujecie? Sami tworzycie materiały reklamowe? W końcu to też elementy sprzedaży? Uważam, że spłycacie dyskusję.

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Łukasz Krzysztof P.:
Pytanie przez analogię: Czy ktoś, kto jest w stanie napisać świetną książkę jest także w stanie świetnie ją sprzedać?

To jest świetne pytanie Krzysiu, bo znałem kiedyś taką "pisareczkę", która zrobiła karierę na książkach o miłości, które jej pisał inny znany pisarz w niej zakochany, ale cholernie biedny, chociaż znany. Ta sprytna laska wpadła na pomysł i pod swoim nazwiskiem zrobila błyskawiczną i oszałamiającą karierę, bo umiała sprzedawać, chociaż nie umiała pisać...
Życie jest pełne niespodzianek, dlatego jest takie piękne.
Pzdr Dario
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Odpowiedź trochę wymijająca, ale niech tam będzie:-) Generalnie mam na myśli to, że trener sprzedaży powinien skupiać się na tym co potrafi najlepiej, a marketing pozostawić specjalistom. Na wszystkim znać się nie można... Ale tu ja też trochę upraszczam... Trudno znaleźć złoty środek. Jednak nie deprecjonowałbym tak łatwo wspomnianego przez Was trenera...

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Łukasz Krzysztof P.:
Odpowiedź trochę wymijająca, ale niech tam będzie:-) Generalnie mam na myśli to, że trener sprzedaży powinien skupiać się na tym co potrafi najlepiej, a marketing pozostawić specjalistom. Na wszystkim znać się nie można... Ale tu ja też trochę upraszczam... Trudno znaleźć złoty środek. Jednak nie deprecjonowałbym tak łatwo wspomnianego przez Was trenera...

Łukaszu

Trener, który nie potrafi sam znaleźć klienta na swoje szkolenie jest nieskuteczny, czy ktoś nieskuteczny może szkolić bycia skutecznym?

Pzdr Dario
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Dobra, dobra... Tylko, że sprzedaż to nie to samo co marketing. Mimo, iż jedno ma z drugim sporo wspólnego...
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Z drugiej strony, Darku, musimy rozróżnić trenera który siedzi na etacie w jakiejś corpo, od tego, który działa na rynku samodzielnie...

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Łukasz Krzysztof P.:
Dobra, dobra... Tylko, że sprzedaż to nie to samo co marketing. Mimo, iż jedno ma z drugim sporo wspólnego...

W sytuacji makabrycznego kryzysu trener stał się handlowcem, który musi sam zrobić sobie marketing swojego brendu, a potem go sprzedać...takie czasy!

Pzdr Dario

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Łukasz Krzysztof P.:
Z drugiej strony, Darku, musimy rozróżnić trenera który siedzi na etacie w jakiejś corpo, od tego, który działa na rynku samodzielnie...


Tak to prawda! Prawdziwy trener to niezależny i samodzielny zawodowiec. Ja szkolę trenerów wewnętrznych firm, banków, korporacji finansowych, są to osoby które w życiu nie sprzedały guzika od marynarki, ale przyszła moda na trenerów etatowych to ich szkolę, ale rezultaty ich pracy są raczej mierne, takie udawanie że się szkoli. Do bycia prawdziwym trenerem trzeba mieć talent, serce trenerskie,lubić ludzi, mieć dar przekazywania i charyzmę oraz poważną wiedzę, doświadczenie i praktykę biznesową. Tu nie ma sentymentów.
To wszystko przez kryzys po prostu firm już nie stać na szkolenia komercyjne więc wymyślają takie chałtury i podróbki.
Wszystko do czasu jak zacznie spadać poważnie sprzedaż i pojawi się trwoga a w forkastach zero zysku to szybko powrócą do współpracy z trenerami niezależnymi.
Kwestia czasu...czas jest najlepszym miernikiem skuteczności.

DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 09.11.11 o godzinie 21:46
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Mógłbym rzec: Wyjąłeś mi to z ust... Choć, być może, wśród tych etatowych są też Ci z pasją...??? Zapewne są. Tylko, jak to się mówi: Walkę o potencjalnego klienta mają "z dyńki" :-))) Więc i w nocy spokojniej sypiają... Do czasu...
Andrzej Urbański

Andrzej Urbański DORADCA | MANAGER |
PRZEDSIĘBIORCA |
www.bcau.pl

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Patrzę, czytam i... nie wierzę. :)

Zacznę od tego, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Mimo tego, że pracuję w większości na poleceniach, bardzo chętnie zajmuję się sprawami klientów "z ulicy" czy "z www" lub innych form pozyskiwania klienta. Na tym wg. mnie polega biznes. Maksymalizować zyski, dbając jednocześnie o dobro klienta.
Czy jeśli pomogę klientowi pozyskanemu innymi kanałami niż moja akwizycja bezpośrednia, to czy to świadczy o tym, że jestem słaby w tym co robię? Wręcz przeciwnie. Oznacza to tyle, że po fachowej pomocy mogę liczyć na dodatkowe polecenia, których nie otrzymałbym będąc zamknięty na inne formy sprzedaży.
----------------------------
Darku - bądź konsekwentny. W jednej z odpowiedzi, którą kierowałeś do mnie (a która została skasowana) napisałeś, że Twoja asystentka (sekretarka) dba o Twój wizerunek na portalach społecznościowych. Czy to nie jest sprzedaż Ciebie, Twojego wizerunku i działalności jaką prowadzisz przez inną osobę (sprzedawcę, pomocnika zatrudnionego przez Ciebie)?

konto usunięte

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Andrzej Urbański:
Patrzę, czytam i... nie wierzę. :)

Zacznę od tego, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Mimo tego, że pracuję w większości na poleceniach, bardzo chętnie zajmuję się sprawami klientów "z ulicy" czy "z www" lub innych form pozyskiwania klienta. Na tym wg. mnie polega biznes. Maksymalizować zyski, dbając jednocześnie o dobro klienta.
Czy jeśli pomogę klientowi pozyskanemu innymi kanałami niż moja akwizycja bezpośrednia, to czy to świadczy o tym, że jestem słaby w tym co robię? Wręcz przeciwnie. Oznacza to tyle, że po fachowej pomocy mogę liczyć na dodatkowe polecenia, których nie otrzymałbym będąc zamknięty na inne formy sprzedaży.
----------------------------
Darku - bądź konsekwentny. W jednej z odpowiedzi, którą kierowałeś do mnie (a która została skasowana) napisałeś, że Twoja asystentka (sekretarka) dba o Twój wizerunek na portalach społecznościowych. Czy to nie jest sprzedaż Ciebie, Twojego wizerunku i działalności jaką prowadzisz przez inną osobę (sprzedawcę, pomocnika zatrudnionego przez Ciebie)?

Panie Andrzeju jak zwykle czepiasz się Dariusza i staje się to już nudne. Dariusz powiedział że w sytuacji gdy prowadzi szkolenia i nie ma czasu dyskusje to w jego imieniu działają jego doskonałe asystentki to chyba zrozumiałe.Z tego co mówił posiada małego laptopika chyba iPAQ HP i jest cały czas w kontakcie z przyjaciółmi, plitykami, kongresmenami na wielu profilach społecznościowych europejskich i amerykańskich.Jest pan zawodowcem a pisze pan posty jakby był pan amatorem i nie rozumiał jak ważne są profile społecznościowe w kreowanie wizerunku osobostego patrz przykład polscy politycy na polskim Twitterze albo Barack Obama, który jest obecny poprzez swoich pracowników na wszystkich portalach społecznościowych w USA Titter, Facebook,Flicker,Batanka Mexican i wielu innych.KS
Andrzej Urbański

Andrzej Urbański DORADCA | MANAGER |
PRZEDSIĘBIORCA |
www.bcau.pl

Temat: Czy trener, coach "musi" umieć sprzedawać to czym się...

Krzysztof Szymański:
Andrzej Urbański:
Patrzę, czytam i... nie wierzę. :)

Zacznę od tego, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Mimo tego, że pracuję w większości na poleceniach, bardzo chętnie zajmuję się sprawami klientów "z ulicy" czy "z www" lub innych form pozyskiwania klienta. Na tym wg. mnie polega biznes. Maksymalizować zyski, dbając jednocześnie o dobro klienta.
Czy jeśli pomogę klientowi pozyskanemu innymi kanałami niż moja akwizycja bezpośrednia, to czy to świadczy o tym, że jestem słaby w tym co robię? Wręcz przeciwnie. Oznacza to tyle, że po fachowej pomocy mogę liczyć na dodatkowe polecenia, których nie otrzymałbym będąc zamknięty na inne formy sprzedaży.
----------------------------
Darku - bądź konsekwentny. W jednej z odpowiedzi, którą kierowałeś do mnie (a która została skasowana) napisałeś, że Twoja asystentka (sekretarka) dba o Twój wizerunek na portalach społecznościowych. Czy to nie jest sprzedaż Ciebie, Twojego wizerunku i działalności jaką prowadzisz przez inną osobę (sprzedawcę, pomocnika zatrudnionego przez Ciebie)?

Panie Andrzeju jak zwykle czepiasz się Dariusza i staje się to już nudne. Dariusz powiedział że w sytuacji gdy prowadzi szkolenia i nie ma czasu dyskusje to w jego imieniu działają jego doskonałe asystentki to chyba zrozumiałe.Z tego co mówił posiada małego laptopika chyba iPAQ HP i jest cały czas w kontakcie z przyjaciółmi, plitykami, kongresmenami na wielu profilach społecznościowych europejskich i amerykańskich.Jest pan zawodowcem a pisze pan posty jakby był pan amatorem i nie rozumiał jak ważne są profile społecznościowe w kreowanie wizerunku osobostego patrz przykład polscy politycy na polskim Twitterze albo Barack Obama, który jest obecny poprzez swoich pracowników na wszystkich portalach społecznościowych w USA Titter, Facebook,Flicker,Batanka Mexican i wielu innych.KS

Krzysztofie,

Tradycją jest, że czepiam się Darka, a Ty go bronisz. To jest jednak osobny rozdział do omówienia przy piwku :).

Wiem jak ważne jest to w jaki sposób pokazujemy siebie na portalach społecznościowych. Chodzi o konsekwencję w wypowiedziach, której brak dostrzegłem.

Dla wielu ludzi z tego forum Darek jest autorytetem. Ja sam z ciekawością czytam jego wypowiedzi. Podoba mi się fakt, że stara się pomagać innym wypowiadając własne zdania i opinie. Tyle, że niektóre z nich mogą mi się nie podobać, a przedstawione propozycje kłócić się z teorią i praktyką, którą stosuję ja i wielu innych ludzi, często z większą wiedzą i doświadczeniem niż my wszyscy razem wzięci.

Wierzę mocno w to, że Darek wybacza mi wszystkie moje występki, tłumacząc je starym powiedzenia "kto się czubi...".

Darku - przepraszam, że tak o Tobie, bez Ciebie.



Wyślij zaproszenie do