Temat: Spread na CHF w Deutsche Banku
Kasia G.:
spread zawsze jest zmienny, nie ma reguły, że zawsze będzie np.3%. To są wewnętrzne uregulowania banku i nie ma przepisu, że wiecznie będzie np.3%. Dlatego też istotnym faktem jest tu proponowanie klientowi negocjacji kursu.
negocjacji kursu przy zaciągnięciu kredytu czy jego spłacie?
Podejście doradcy do klienta, które opisujesz nie jest też żadnym novum. Wszyscy teraz starają się dbać o klienta, bo konkurencja nie śpi :o) ale też stanowi to dla mnie istotny element przy wyborze produktu.
Miałem mnóstwo czasu, aby wybrać doradcę, bank i kredyt. Rozmawiałem naprawdę z wieloma doradcami i mogę z pełną świadomością napisać, że wielu doradców o klienta (wymagającego) nie dba. Cudownie wygląda tylko pierwsze spotkanie, a później nie jest już tak wesoło.
Może kilka przykładów:
1. doradca z większej firmy doradczej - wynegocjucję dla Pana lepsze warunki i prześlę je emailem jutro, nie dostałem ich ani jutro ani 2 dni później ani nigdy, tel. wymijające odp. a na e-maile nie raczył odpisywać,
2. następny, spisał wniosek, a następnie udał się na urlop i przez 6 tygodni cisza, z banki zadzwonili do mnie jak już miałem wypłacony kredyt z innego banku,
3. wstępna oferta będzie za 2 tygodnie...nawet po miesiącu jej nie było, jak dzwoniłem to pani nie miała czasu rozmawiać, bo obsługiwała klienta (Pan zadzwoni później, jutro albo w piątek), oddzwonić nie raczyła ;-(
to nie wszystkie przykłady tego jak doradcy "dbają" o klienta...czasem czułem się wręcz jak intruz
Jeden doradca miał czas, odpowiadał na pytania itp. Zwyczajnie czułem, że mu zależy i to zdecydowało, że wybrałem ten bank a nie inny chociaż warunki w innych były porównywalne.