Temat: Doświadczenia we wdrażaniu BSC
Chciałbym zwrócić uwagę na to
co napisała Kasia:
Miękko
1)Wdrożenie BSC to proces (ciągły w czasie);
2)Wymaga wsparcia zarządzających;
3)Poziom tego wsparcia wyrażony jest zaangażowaniem kadr;
Twardo
4)Kadry szybciej reagują na działania dot. BSC gdy określony cel pracy jest opisany w sposób SMART-ny :-) jednym słowem zrozumiały czyli opisz i podaj dane.
Jeśli mierzysz, wizualizujesz (np. poprzez wykresy) dane, które są wynikiem prac zmierzających do realizacji opisanego calu to w zasadzie kończy to sprawę wdrożenia i używania BSC (w teorii).
Z moich doświadczeń z zakresu wdrożenia BSC (czasami zastanawiam się czy nie precyzyjniej użyć stwierdzenia - wdrażania) wynika, iż sam proces mający na celu uruchomienia tego systemu zarządzania pozwala na:
+ doprecyzowanie KPI,
+ usprawnienie procesów pracy,
+ określenie odpowiedzialności za zadania,
+ skrócenie czasu realizacji działań,
Na tym etapie tworzona jest już wartość dodana. Tutaj koniecznie trzeba zminimalizować ryzyko zamknięcia projektu pod klauzula nieefektywny! Zminimalizujesz je wyliczając korzyści wyrażone w $ (sic!)
Każdy kolejny etap wdrażania BSC i pracy z tym narzędziem dot. jego doskonalenia.
Marcinie
Tak. Pod warunkiem, że "gmina", "miasto", "starostwo" zrozumie, na czym polega BSC.
Reasumując.
Obiektywnie BSC wymusza zapis i monitorowanie działań skorelowanych z celami biznesowymi. Działania te mają na celu realizację istoty istnienia podmiotu gospodarczego. Odpowiednie nazwanie podejmowanych przedsięwzięć i ich kierunku ułatwia orientację. Zrozumienie celów nadaje sens pracy. Odwzorowanie wyników działań pozwala na wzrost wydajności.
(Np. PDCA)
Zasadniczo, ludzie, którzy tworzą listy "TO DO" pracują efektywniej. BSC to mniej więcej taka lista.
Przyda się w każdym urzędzie :- )