Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Zastosowanie symulacji w wybranych szkoleniach

Ćwiczenia oparte o mechanizm gier i skomplikowane fabuły ćwiczeń wykorzystuje się podczas szkoleń dla kierowników. W tym wpisie postanowiłem zaprezentować, na jakich sesjach szkoleniowych jest możliwość zastosować te innowacyjne techniki dydaktyczne.
Naprawdę sporo w zakresie sesji szkoleniowych organizowanych przy pomocy gier dowiedziałem się od Petera Johansona, który był najwyższej klasy szkoleniowcem dla biznesu. Wyczerpujące wskazówki w obszarze użycia tego typu ćwiczeń szkoleniowych czytelnik może znaleźć na poświęconych tej tematyce forach internetowych, na przykład: Gry Szkoleniowe
Jakie mogę wskazać rodzaje szkoleń, w czasie których warto zaplanować mechanizm gier i ćwiczenia menedżerskie?
Da się wylistować dwa główne grupy projektów szkoleniowych.
Szkolenia typu „open” dedykuje się do większości zainteresowanych osób. Są dostępne dla wszystkich, którzy się zapiszą i kandydat na uczestnika wybiera sobie zakres kursu. Jego pracodawca dość często zwraca mu koszty sesji szkoleniowej.
Kolejny sposób podnoszenia kwalifikacji – projekty szkoleniowe dedykowane tylko dla jednego przedsiębiorstwa – zapoczątkowane bywają badaniem problemów danej organizacji oraz skierowane tylko do jej personelu. Te kursy zwykle bywają organizowane w trzech wersjach:
specjalista ds. spraw personalnych firmy rozpoczyna analizę wymagań szkoleniowych oraz przeprowadza projekt szkoleniowy, przedsiębiorstwo opracowuje diagnozę oraz korzysta z pomocy profesjonalnych trenerów, którzy posiadają umiejętności w tym temacie, przedsiębiorstwo przekazuje sporządzenie diagnozy oraz zorganizowanie szkolenia firmie szkoleniowej.
Anna Łaguna oraz Piotr Nowak w ich najnowszej publikacji zauważają różnice pomiędzy wykorzystaniem gier w szkoleniu przeprowadzanym w trybie nazywanym „close” oraz dostępnym dla każdego pracownika z każdej firmy.
W szkoleniu nazywanym otwartym nie planuje się diagnozy luk szkoleniowych, ale wybiera się odpowiednią metodę marketingową, która ma z założenia oszacować rozmiar zainteresowania na wybrany typ sesji szkoleniowej.
Gry i symulacje w projekcie zamkniętym organizowane są na życzenie instytucji, która zamawia szkolenie.
Więcej szukaj w moich pozostałych wpisach
Norbert Ejsmont
Twórca tego felietonu jest absolwentem kierunku matematyki Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z dziedziny finansów. Posiada tytuł Konsultanta VMM. Kieruje agencją treningową w Tarnowkich Górach. Od dziesięciu sezonów uczy i rozwija badania odnoszące się do promocji i reklamy w sektorze „produkcja”.

HASŁA:
Symulacje Zespołowe
Treningi menedżerskie
Gry na zamówienie
Lider i menedżer
Gry dla przemysłu
Kreatywność
Gry konferencyjne
Narzędzia Instrukcje dla coachów