Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Rola badania potrzeb szkoleniowych
W niniejszym wpisie na blogu przedstawię projekt szkoleniowy, który prowadziłem pół roku temu. Nauczyłem się w tym właśnie okresie jak istotne staje się coraz częściej odpowiednie badanie wymagań szkoleniowych osób biorących udział w szkoleniu. Osoby biorące udział w szkoleniu często nie uświadamiają sobie, co chcą się dowiedzieć na szkoleniu. Należy ich szczegółowo przepytać przed rozpoczęciem szkoleń.Przygotowałem i zrealizowałem projekt szkoleniowy, w którym osoby na szkoleniu nie byli świadomi własnych potrzeb rozwojowych. Wszyscy chyba byli przekonani, że wybierają się na wyjazd integracyjny na świeżym powietrzu. Okazało się, że byli przygotowani na zabawę i dużo fanu. Gdy weszli do hotelu, wydało się, iż sesje będą teoretyczne. Inspirację do napisania tego artykułu zaczerpnąłem z tego portalu: Kwestionariusze Opinii Pracowników
W tym szkoleniu wzięli udział następujący pracownicy firmy z branży meblowej:
Krystian – uczestniczył w projektach doradczych i szkoleniowych, cechuje go doświadczenie menedżerskie w dużych firmach, ma 3 dzieci. Pragnie poszerzać dotychczasowe umiejętności w obszarze informatyki, nie lubi gier i zabaw.
Elżbieta – jest stypendystką prestiżowego programu dla studentów 5 roku dziennikarstwa, kocha zwiedzanie nowych miejsc i klasyczną twórczość holenderskich muzyków, pragnie dowiedzieć się najważniejszych spraw z zakresu komunikacji społecznej, jej zainteresowania to sprzątanie. Uwielbia zadania outdorowe w czasie szkolenia.
Tomek – szef dużego działu w firmie, ma mieszkanie w Krakowie, studiuje w Rzeszowie, ma 35 lat. Pasjonują go sportowe wozy oraz gra na komputerze. Zamierza nauczyć się podstaw metodycznych z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami oraz badania motywacji pracowników.
Marek – ma 63 lata, ostatnio rozwiódł się, kocha filmy dokumentalne z czasów wojny, konie i krótkie wypady w góry. W przyszłym roku wyjedzie na kilkutygodniową wyprawę w Pireneje. Chce mieć spokój. zadania outdorowe to dla niego stracony czas.
Opisani ludzie okazali się bardzo od siebie różni. Do tego nie zorganizowałem wcześniej diagnozy dążeń rozwojowych. W rezultacie opisani pracownicy biorący udział w szkoleniu byli niezadowoleni. W innym wpisie na blogu opiszę efektywne techniki diagnozy dążeń rozwojowych.
Tyle przywódczych przemyśleń.
Autor:Konrad Kowal
Autor tego artykułu jest absolwentem kierunku iberystyki Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z zakresu sozologii. Posiada certyfikat Doradcy Wizerunku Osobistego GLY. Rozwija swoją firmę w Serocku. Od piętnastu lat wykłada i rozwija badania dotyczące przywództwa sytuacyjnego w branży „rozrywka i kasyna”.
NAJWAŻNIEJSZE TEMATY BLOGA:
Badania wynagrodzeń
Zwolnienia w firmach
Strategia HR w prywatnej firmie
Nowoczesne zarządzanie ludźmi
Fundusz socjalny
Struktura organizacyjna
Assessment Center