Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Podstawowe definicje na temat pobudzania do pracy

Motywowanie pracowników oznacza procesy wzbudzające zaangażowanie, zachowające ten stan i sterujące aktywnością pracownika. Da się wyróżnić motywowanie zewnętrzne, do niej zaliczamy: ukaranie pracownika, nagrody, oceny i wpływ przełożonych. W książkach z zarządzania znajdziemy też aktywizowanie wewnętrzne, do niej wliczamy: piramidę Maslowa, lęki, pasje, dążenie do osiągania celów, dążenia na przyszłość i ideały. To samo przeczytasz na tej stronie:
Badania Motywacji Pracowników
Najważniejsze określenia:
Motyw to chęci powstałe na skutek przeżywanych stanów i pojawiających się sytuacji, uosabiające się w czynnym wyrażaniu woli do przeprowadzenia danego działania zmierzającego do zdefiniowanego rezultatu.
Określanie potrzeb społecznego procesu życiowego definiuje się jako stopień uświadomienia sobie i umiejętność zwerbalizowania źródeł zaistniałego postępowania. Badania naukowe prowadzi się, aby zdiagnozować motywy najważniejsze w danej chwili, które wyznaczają rodzaj przejawianych procesów życiowych, ich przebieg oraz oczekiwany efekt.
Potęga motywacji : efektywność działania, uruchamia intensywność potrzeb logicznych i duchowych. U większości pracowników te drugie z wiekiem zaczynają przeważać. Ustalono, iż na skuteczność procesów życiowych ma wpływ kierunkowy charakter odczuwanych bodźców: pozytywne zwiększają skuteczność podejmowanej aktywności, przeciwne jednak je obniżają. Również treść odczuwanych potrzeb miewa wyjątkowy udział w efektywności pracy, dla przykładu odczucie przygnębienia nie wpływa mobilizująco na podejmowaną aktywność. Istotna jest także świadomość uczucia. Nie istnienie aktywizowania dochowo-synaptycznego lub słabe aktywizowanie nie zwiększją efektywności procesów życiowych. Natomiast za wysokie aktywizowanie emocjonalne zwykle przyczynia się do zapaści w wieku starszym.
To tyle haerowych inspiracji.
Autor:Ignacy Hajdarowicz
Twórca tego komentarza jest absolwentem kierunku rusycystyki Uniwersytetu Białostockiego i studiów podyplomowych z zakresu andragogiki ogólnej. Posiada certyfikat Doradcy Innowacyjnosci NFL. Kieruje agencją treningową w Katowicach. Od dziewiętnastu lat szkoli i pisze badania odnoszące się do zarządzania projektami w branży „internet i e-business”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Badania płac i benefitów
Ocena okresowa w organizacjach
Polityka kadrowa w prywatnej organizacji
Skuteczne kierowanie kadrami
Fundusz socjalny
Testy psychologiczne
Systemy rekrutacyjne