Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Jakie rezultaty przynosi określanie oczekiwań szkoleniowych
Diagnozowanie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu to regularnie prowadzony sposób badania, w którym rejestrowane jest wyrażone zapotrzebowanie dotyczące projektu szkoleniowego. W tym właśnie czasie określone bywają obszary niezbędnych kompetencji, zdefiniowane źródła pozyskania oraz dobierany jest najbardziej właściwy harmonogram projektu szkoleniowego. Inne definicje znajdziesz w tym portalu: Kierowanie Projektami HR
W efekcie określeniu potrzeb szkoleniowych idzie się w kierunku opisania celów szkolenia, co spowoduje pozbycie się ”dziur” wiedzy. Określone cele pozwalają zaplanować i zorganizować projekt szkoleniowy, a potem to przedsięwzięcie ocenić. Rezultaty zawsze były ujmowane w poniższe grupy: oparte na wiedzy, behawioralne, wartości i postawy.
Cele diagnozowania potrzeb szkoleniowych w literaturze wymienia się jako kolejno:
- Poznanie praktycznych kwestii z codziennej pracy osób, które mają uczestniczyć w szkoleniach – ażeby dokładnie te zjawiska omawiać w ramach projektu szkoleniowego.
- Diagnoza oczekiwań uczestników. Ma to na celu odniesienie się do kwestii najważniejszych dla pracowników, a nie jedynie do sytuacji firmy zatrudniającej uczestników.
- Poznanie planów i sytuacji biznesowej organizacji, zwłaszcza gdy szkolenie prowadzi niezależny trener.
W tym miejscu przytaczam najbardziej popularne sprawy w badaniu oczekiwań rozwojowych.
- Czy przedsiębiorstwo ma metody motywowania do pracy oraz sposób oceniania pracowników?
- Jak często firma stosuje motywacyjny efekt zmiany wysokości uposażenia zasadniczego?
- W jaki sposób firma bada poziom zadowolenia z pracy personelu?
- Jakie kłopoty z pobudzaniem personelu ma kadra menedżerska?
- Jak często stosowany bywa motywacyjny element informacji zwrotnej na gorąco?
Tyle naszych myśli.
Redakcja:Juliusz Przepiórkiewicz
Autor tego wpisu jest absolwentem kierunku nauk o ziemii Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z obszaru polityki gospodarczej państwa. Posiada tytuł Coacha Zmiany Osobistej DFA. Mieszka w Siemianowicach Śląskich. Od szesnastu sezonów uczy i rozwija gry odnoszące się do kompetencji społecznych w branży „farmaceutyka”.
TAGI:
Audyty płac i benefitów
Zwolnienia pracowników
Polityka kadrowa w państwowej organizacji
Innowacyjne kierowanie kadrami
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Kształtowanie przywództwa
Assessment Center