Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Działanie coachingowe w grach dla menedżerów
Kontakt z coachem definiujemy jako bezpośrednie spotkanie dwóch ludzi. Najbardziej doświadczona osoba odgrywa obowiązki coacha i doradza drugiej osobie w osiąganiu zamierzeń. Dlatego kontakt z coachem bywa najlepszą techniką w czasie gier decyzyjnych i symulacji biznesowych. Jest wiele argumentów, żeby stosować działanie coachingowe w czasie gier decyzyjnych i symulacji opisujących działanie firmy. Przypomniało mi się o nich, gdy wszedłem na ten poradnik: Logistyczne Gry Menedżerskie - RankingCele stosowania kontaktu z coachem podczas gier dla menedżerów oraz symulacji biznesowych są tak jak opisałem poniżej:
- uzyskanie satysfakcji osób uczestniczących w szkoleniu,
- nawiązywanie głębszych więzi z ludźmi na szkoleniu,
- chęć otwarcia własnego projektu gospodarczego,
- określenie celu życiowego przez uczestników,
- większa znajomość własnych potrzeb,
- wybór nowatorskiej ścieżki kariery,
- wzbogacanie umiejętności menedżerskich i administrowania firmą jako większą całością,
- równowaga między działalnością osobistą oraz profesjonalisty.
Dwa miesiące temu prowadziłem warsztat dla menedżerów w Zakopanym w ośrodku szkoleniowym Hyrny. I w trakcie tego szkolenia zastosowanie działanie coachingowe w trakcie gier dla menedżerów oraz symulacji szkoleniowych. Pracownicy na szkoleniu byli niezwykle ciekawi fabuły gier, które napisałem. Następnie wysnuliśmy takie ogólne zasady:
- osoba kierownika bywa wyjątkowo ważna w organizacji,
- kierowanie grupą ludzi wymaga specjalnych kwalifikacji,
- budowa przedsiębiorstw w różnych branżach bywa taka sama.
W drugim rozdziale tego poradnika zobrazuję technikę trzech kapeluszy. Często ją używam, gdy piszę symulacje biznesowe.
Witold Kula
Autor tego wpisu jest absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z obszaru coachingu. Posiada certyfikat Konsultanta Kreatywności ODY. Kieruje agencją treningową w Szczyrku. Od trzech lat uczy i kreuje badania dotyczące promocji i reklamy w sektorze „chemia i kosmetyki”.
O NASZYM BLOGU:
Symulacje Team building
Kursy miękkie
Gry licencjonowane
Lider i menedżer
Gry produkcyjne
Kreatywność
Projektowanie gier
Narzędzia Instrukcje dla szkoleniowców