Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Dobre praktyki układania gier dydaktycznych
Opracowywanie symulacji biznesowych w celu poprowadzenia sesji szkoleniowej jest niezwykle trudne oraz wymaga konkretnych umiejętności. Całe życie chcemy się bawić, żartować oraz uczyć niezwykłych sytuacji życiowych. Gry menedżerskie oznaczają powrót do dzieciństwa. Gry i symulacje dobrze jest wykorzystywać w dużych wydarzeniach edukacyjnych razem z wykładem albo warsztatem.W niniejszym wpisie pokażę zasady przygotowania interesującej gry dla menedżerów. Niejeden plan rozwojowy uzyska wyjątkowy element uatrakcyjniający zajęcia. Specjaliści ds. szkoleń opowiadają o tym, iż trudno jest ułożyć treść wspomnianej symulacji szkoleniowej. gra menedżerska musi posiadać z góry zdefiniowane moduły. Przypomniało mi się o nich, gdy znalazłem ten serwis internetowy: Profesjonalne Symulacje Menedżerskie
Kiedy 4 dni temu prowadziłem projekt szkoleniowy stosując symulację dydaktyczną, postanowiłem opracować poradnik z tego tematu. Poniżej zamieszczam kilka reguł z zakresu wymyślania gier i symulacji szkoleniowych.
Najpierw zastanów się, jaki temat musi być omówiony podczas symulacji szkoleniowej. Są takie kwestie merytoryczne, które będą dla uczestników niezwykle ciekawe: narzędzia kierownicze, planowanie kariery, łańcuchy logistyczne, świadczenie usług, gospodarowanie kapitałem ludzkim.
W następnym etapie udaj się do sklepu dla naszych milusińskich oraz sięgnij po zabawki z okresu bycia dzieckiem. Na stoisku z zabawkami możesz nabyć: Lego, gry elektroniczne, misie, kolejki PIKO oraz różne małe gadżety dla dzieci. Takie rzeczy będą przydatne do opracowania fabuły gry biznesowej.
Potem przemyśl reguły symulacji szkoleniowej. Zapisz ją na dużym flipcharcie używając kolorów oraz pogadaj o niej z przyjaciółmi. Oni podpowiedzą poprawki.
Należy też w grze szkoleniowej zaplanować nieprzewidziane zwroty akcji, nagrody czy też efekty specjalne.
W kolejnym artykule pokażę schemat planu gry biznesowej.
Lesław Dziedzic
Autor tej notki jest absolwentem wydziału zarządzania Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z obszaru informatyki. Posiada tytuł Mistrza HXS. Zawodowo realizuje się w Katowicach. Od piętnastu lat koordynuje warsztaty i tworzy badania dotykające tematyki modeli kompetencyjnych w branży „reklamy”.
SŁOWA KLUCZOWE:
Gry Zespołowe
Kursy miękkie
Gry symulacyjne
Motywowanie
Lean games
Zarządzanie zmianami
Programy incentive
Poradniki dla szkoleniowców