Temat: DOSWIADCZENIA Z FIRMAMI LOGISTYCZNYMI
Nawiązując do wymiany zdań pomiędzy Panią Marią, a Panem Grzegorzem- podzielam wersję Pana Grzegorza.
Ktoś może powiedzieć dla czego tak się dzieje, że firmy transportowe i spedycje pracują ze sobą- mało tego są od siebie zależne w kwestiach finansowych, załatwiania roboty przez jednych i wykonywania tej roboty przez drugich.
Myślę że nigdy nie dojdzie do czystego porozumienia w tej kwestii, porównał bym to z Wojskiem, gdzie dowództwo/oficer nigdy nie zrozumie problemów i nie będzie "nadawać na tych samych falach" co piechota/szeregowy i odwrotnie.
Podzielam również zdanie Pana Bogdana o spedytorach specjalistach, którzy w dużej mierze spełniają rolę "pająków"- które odpowiednio koordynują i zarządzają informacją otrzymaną od klienta, przewoźnika, magazyniera, dostawcy, armatora, celnika, jakościowca, szefa logistyki, zakupowca, lidera załogi na produkcji itd.
W dzisiejszym świecie ludźmi kieruje cena, zysk, ale oprócz tego ważna jest też jakość usług- najprościej się o tym przekonać gdy stajemy przed wyborem pomiędzy dwoma identycznymi produktami- które mają tą samą cenę, wtedy kierujemy się jakością (klient nie musi się martwić o nic tylko wystawia zamówienie i czeka na info o realizacji) lub lepszą dostępnością (szybszą reakcją na zapytanie, ofertę) czy tak nie jest?
Zależności jest wiele, jest też duża różnica pomiędzy małymi pośrednikami, a dużymi bezpośrednimi armatorami/firmami, które obsługują klientów. True difference tkwi w komunikacji i dostępności oraz płynności pracy, duzi arm./firm. mają swoje "fochy" i pracuje się z nimi dość "zimno". Mali pośrednicy bardziej się starają i zależy im na każdym pojedynczym nawet zleceniu.
Więc czy wybierać pośrednio czy bezpośrednio to zależy, czy człowiek chce zaoszczędzić i się trochę więcej stresować; czy dopłacić i mieć spokój. Wiadomo w świecie TSL dzieją się różne nadzwyczajne sytuacje, dla tego każdy człowiek indywidualnie po analizie lub czasem bezmyślnie, wybiera opcję najwygodniejszą w dzisiejszych czasach najbardziej ograniczającą koszty- do końca nie zważając na Quality of the service.
Rgrds
Luke K.