Maciej K.

Maciej K. Experienced physical
commodity trader
operating as an
age...

Temat: D2 - diesel - dostawy cysternowe na opoznionej akcyzie

Witam,

pytanie do osob z branzy, ewentualnie posrednikow.

Czy to potwierdzona informacja ze nikt dlugofalowo nie bedzie sprzedawac paliwa na wiecej niz - 200-250 netto jako dyskont od orlenu?
Stan K.

Stan K. Prezes, KANGUREX
Group,
Export-Import, Owner
KANGUREX Global

Temat: D2 - diesel - dostawy cysternowe na opoznionej akcyzie

Czym to mialoby byc kierowane?
Zarzadzeniem panstwowym?
Monopolistycznymi praktykami Orlenu?
Jakimis innymi powodami?
Stan K.

Stan K. Prezes, KANGUREX
Group,
Export-Import, Owner
KANGUREX Global

Temat: D2 - diesel - dostawy cysternowe na opoznionej akcyzie

Handel Dieslem w Polsce wciaz opiera sie na tradycjach sowieckich, gdzie GRU i KGB potrzebowaly duzych i niekontrolowanych przez Dume srodkow na swoje zagraniczne operacje.
To rodzi bardzo dobry grunt dla rozwijania szarej strefy; szara strefa z jednej strony powoduje straty budżetu z tytułu braku wpływu podatków szacowane na ok. 2 mld zł tylko w odniesieniu do oleju napędowego, dla wszystkich paliw zaś na poziomie 3 mld zł (przez Leszek Wieciech, dyrektor generalny POPiHN. Z jego wyliczeń wynika, że w pierwszym półroczu szara strefa w handlu olejem napędowym kształtowała się na poziomie 6–7 proc. rynku, czyli ok. 100 tys. m sześc. miesięcznie. Wartościowo to 500 mln zł brutto.) ale z drugiej strony ograniczajaca wplywy monopolistycznych koncernrow - Orlen, co zawsze jest korzystne dla klienta.

Zdaniem Wieciecha coraz wyższe koszty realizacji obowiązku NCW (narodowego celu wskaźnikowego dla sprzedaży biopaliw) i zapasów obowiązkowych obciążające producentów i legalnych importerów powodują powstawanie tzw. importerów jednorocznych. –

Jak podkreślają przedstawiciele PKN, szara strefa w obrocie paliwami dotyka całą branżę, ale głównymi poszkodowanymi są działające uczciwie małe i średnie przedsiębiorstwa, zajmujące się pośrednictwem w sprzedaży paliw na niewielkich, lokalnych rynkach.

Pod pozorem troski o male i srednie przedsiebiorstwa nie chcą jednak ujawniać, ile z tego tytułu traci sam płocki koncern.
Maciej K.

Maciej K. Experienced physical
commodity trader
operating as an
age...

Temat: D2 - diesel - dostawy cysternowe na opoznionej akcyzie

specyfika branzy - przy czym nei mowie tu o sytuacji ze ktos sam sobie sciaga koleja czy autami tylko o handlu.

czy moze ktos zaprzeczyc ?

Następna dyskusja:

DOSTAWY DO SUPERMARKETOW - ...




Wyślij zaproszenie do