konto usunięte
Temat: Ubezpieczenie samochodu jako koszt podatkowy
Witam,W jaki sposób ująć w kosztach (PKPIR) ubezpieczenie samochodu (OC,AC...)? Chodzi mi o sytuację, w której osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą: najpierw na mocy umowy cywilnoprawnej kupuje samochód od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, następnie ubezpiecza tenże samochód, po czym dopiero dokonuje rejestracji tegoż samochodu i następnie aktualizuje polisę o nowy dowód rejestracyjny, a następnie opłaca PCC. W ostatnim kroku dopiero wnosi tenże samochód jako środek trwały do ewidencji.
Rozumiem, iż ubezpieczenie nie powiększa wartości środka trwałego, więc czy w takiej sytuacji należy ująć koszty ubezpieczenia od razu w momencie wpisania pojazdu do ewidencji? Czy polisa stanowi sama w sobie dokument na podstawie, którego wliczamy ubezpieczenie w koszty ? Jeśli tak, to jakie dane powinna ona zawierać ? Czy w sytuacji, w której na polisie są jedynie dane osoby fizycznej (bez nazwy firmy i NIPu), należy zwrócić się do ubezpieczyciela o modyfikacje polisy i wpisanie na niej danych firmy jako właściciela pojazdu?
Pozdrawiam