Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
konto usunięte
Temat: KSIĄŻKI LEANQ TEAM
Jak można zamówić on-line? Nie widzę takiej opcji pod podanym likiem?
Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
Temat: KSIĄŻKI LEANQ TEAM
witam serdecznie.z tego poziomu pojawia się zamów teraz:
http://lean.info.pl/pl/produkty
pzdr
ah
Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
Temat: KSIĄŻKI LEANQ TEAM
PODSTAWOWE NARZĘDZIA LEAN MANUFACTURINGAutor: Joanna Czerska
Wydawca: LeanQ Team
Rok wydania: 2014 (wydanie I)
Liczba stron: 169
Wymiary: 210 x 297
ISBN 978-83-938415-1-6
O książce:
Książka jest napisana w formie podręcznika, w którym autorka w sposób przystępny i uporządkowany opisuje najbardziej popularne metody i narzędzia filozofii zarządzania prowadzącej do eliminowania marnotrawstwa oraz poprawy jakości produktów i procesów. Książka skierowana jest do studentów i tych, którzy chcą poznać warunki funkcjonowania firm i realne problemy, z którymi spotyka się każdy, kto kiedykolwiek uczestniczył w procesie realizacji zlecenia. Do managerów, którzy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę wyników finansowych firmy. Do wszystkich tych, którzy zostali postawieni przed zadaniem redukcji zapasów, zwiększenia wydajności produkcji i produktywności.
O Autorce:
JOANNA CZERSKA - dr inż. w dziedzinie nauk ekonomicznych, specjalista z zakresu Lean Management. Od 2003 roku prowadzi firmę doradczą LeanQ Team, współpracuje z Politechniką Gdańską i Uniwersytetem Gdańskim prowadząc zajęcia dla studentów oraz wspólne projekty. Jako partner Sustainable Performance Improvement Network rozwija międzynarodowe projekty współpracy dla przedsiębiorstw z Europy i ich oddziałów na świecie.
Zrealizowała z sukcesem kilkaset szkoleń, warsztatów i projektów z zakresu Lean Management kształcąc kadry oraz wspierając polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa w podnoszeniu efektywności. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów produkcyjnych, logistycznych i usługowych.
Swoje doświadczenie zdobywała na stanowiskach spec. ds. organizacji produkcji, dyrektora produkcji, wykładowcy Politechniki Gdańskiej, managera przedsiębiorstwa usługowego oraz doradcy międzynarodowych koncernów i polskich firm – od spółek giełdowych po firmy rodzinne.
Spis treści
Rozdział I Lean w pigułce. Opis koncepcji i narzędzi Lean
I-1. Filozofia Lean i jej historia
I-2. Kluczowe zasady i cechy Lean
I-3. Efektywność Lean. Oczekiwane rezultaty systemu produkcyjnego Lean
Rozdział II Rola pracowników w „odchudzonej” organizacji
II-1. Pracownik jako motor działań doskonalących
II-2. Przygotowanie
II-3. Zasoby ludzkie
II-4. Struktura organizacyjna Lean
II-5. Problemy polskich przedsiębiorstw
Rozdział III 5S- organizacja stanowiska pracy
III-1. Istota systemu 5S
III-2. Metodyka wdrażania technik 5S
III-3. Projekt opracowania i wprowadzenia systemu organizacji stanowisk pracy 5S
III-3.1. Przykładowe rozwiązanie. Fabryka 1
III-3.2. Przykładowe rozwiązanie. Fabryka 2
Rozdział IV Standaryzacja pracy
IV-1. Podstawowe wiadomości dotyczące standaryzacji pracy
IV-2. Standardy pracy
IV-3. Wytyczne do tworzenia kart standaryzacji pracy
IV-4. Wytyczne do tworzenia kart standaryzacji przezbrojeń i konserwacji
Rozdział V Zapobieganie błędom. Metody korekty błędów
V-1. System zapobiegania błędom Poka-Yoke
V-2. Zasady stosowania systemu Poka-Yoke
V-3. Sposoby zapobiegania błędom
V-4. Metody korekty błędów
Rozdział VI Jak stymulować i kontrolować przebieg doskonalenia pracowników. Trening krzyżowy
VI-1. Do czego służy analiza kompetencji
VI-2. Przebieg procesu analizy kompetencji pracowników
VI-3. Ocena dotychczasowych kompetencji na stanowisku w tym identyfikacja najlepszych pracowników
Rozdział VII Ciągły przepływ
VII-1. Wprowadzenie ciągłego przepływu
VII-2. Kroki wdrożenia ciągłego przepływu
VII-3. Wydajność gniazda a liczba operatorów
VII-4. Wymagania dla wyposażenia gniazda
Rozdział VIII SMED – Skracanie czasów przezbrojeń
VIII-1. Rola szybkich przezbrojeń
VIII-2. Struktura produkcji. Schematyczny zarys produkcji
VIII-3. Operacje przezbrajania w przeszłości oraz tradycyjne strategie ich usprawnienia
VIII-4. Podstawowe zasady systemy SMED
VIII-5. Etapy zastosowania metody SMED
VIII-6. Mechanizacja
VIII-7. Korzyści z zastosowania systemu SMED
VIII-8. Przykład- skracanie czasu przezbrojenia prasy
Rozdział IX System Kanban
IX-1. Wprowadzenie do systemu ssącego (systemu Kanban)
IX-2. Elementy systemu Kanban
IX-3. Rodzaje kart Kanban
IX-4. Równoważenie poziomu produkcji za pomocą Heijunki
Rozdział X Total Productive Maintenance
X-1. Wstęp do produktywnego utrzymania ruchu
X-2. OEE – Miernik strat w eksploatacji
X-3. Etapy wdrażania TPM
Podsumowanie
Podziękowania
Bibliografia
Spis rysunków
Spis przykładów
Spis tabel
http://lean.info.pl/pl/produkty
Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
Temat: KSIĄŻKI LEANQ TEAM
Tytuł: „Doskonalenie strumienia wartości”
Autor: Joanna Czerska
Wydawca: LeanQ Team
Rok wydania: 2014 (wydanie II)
Liczba stron: 259
Wymiary: 210 x 297 mm
ISBN 978-83-938415-1-6
Cena: 79,50 zł
W książce autorka dzieli się wiedzą i zdobytym doświadczeniem, wskazując Czytelnikowi sprawdzone w praktyce kierunki działań i rozwiązania, których celem jest doskonalenie efektywności procesu realizacji zlecenia inaczej zwanego strumieniem wartości. Książka jest skierowana przede wszystkim do managerów – tych, którzy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę wyników finansowych firmy. Do wszystkich tych, którzy zostali postawieni przed zadaniem redukcji zapasów, zwiększenia wydajności produkcji i produktywności. i funkcjonowania firm i realne problemy, z którymi spotyka się każdy, kto kiedykolwiek uczestniczył w procesie realizacji zlecenia. Do poszukujących rozwiązań, inspiracji w doskonaleniu swojej organizacji.
O Autorce:
JOANNA CZERSKA - dr inż. w dziedzinie nauk ekonomicznych, specjalista z zakresu Lean Management. Od 2003 roku prowadzi firmę doradczą LeanQ Team, współpracuje z Politechniką Gdańską i Uniwersytetem Gdańskim prowadząc zajęcia dla studentów oraz wspólne projekty. Jako partner Sustainable Performance Improvement Network rozwija międzynarodowe projekty współpracy dla przedsiębiorstw z Europy i ich oddziałów na świecie.
Zrealizowała z sukcesem kilkaset szkoleń, warsztatów i projektów z zakresu Lean Management kształcąc kadry oraz wspierając polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa w podnoszeniu efektywności. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów produkcyjnych, logistycznych i usługowych.
Swoje doświadczenie zdobywała na stanowiskach spec. ds. organizacji produkcji, dyrektora produkcji, wykładowcy Politechniki Gdańskiej, managera przedsiębiorstwa usługowego oraz doradcy międzynarodowych koncernów i polskich firm – od spółek giełdowych po firmy rodzinne.
więcej na: http://lean.info.pl/pl/produktyTen post został edytowany przez Autora dnia 30.04.15 o godzinie 11:38
Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
Temat: KSIĄŻKI LEANQ TEAM
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI DLA PRAKTYKÓW, JAK MĄDRZE REDUKOWAĆ ZAPASY W SYSTEMIE KANBAN I MRPAutor: Joanna Czerska
Wydawca: LeanQ Team
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 85
Wymiary: 210 x 297 mm
ISBN 978-83-938415-3-0
Cena: 49,50
O książce:
Dążenie do redukcji zapasów jest naturalnym trendem wszystkich przedsiębiorstw dbających o dostęp do tzw. wolnej gotówki. 11 lat prowadzonych przeze mnie obserwacji w toku realizowanych kilkuset projektów wskazuje, że tylko ok 0,5% przedsiębiorstw (w danym momencie) nie zajmuje się pracą nad obniżeniem zapasów.
Książka powstała, by pomóc pracownikom odpowiedzialnym za redukcję zapasów oraz ich szefom podejmować mądre decyzje dotyczące redukcji zapasów. Mądre, czyli bezpieczne dla przedsiębiorstwa, czyli nie zwiększające ryzyka opóźnienia realizacji zlecenia produkcji lub zlecenia klienta z powodu braku materiału , półwyrobu czy wyrobu gotowego.
Staram się przeprowadzić czytelnika przez zasady obliczania zapasów, dobór metod zarządzania zapsami oraz kroki podejmowania decyzji o tym o ile i w jakim obszarze można je zredukować, tak, by stawiane cele były rozsądne i możliwe do osiągnięcia w wymaganym czasie.
Jednocześnie dokładam starań, by pokazać jak wiele osób i działów ma wpływ na poziom zapasów oraz jak ważna jest wspólpraca przy ich obniżaniu.
O Autorce:
JOANNA CZERSKA - dr inż. w dziedzinie nauk ekonomicznych, specjalista z zakresu Lean Management. Od 2003 roku prowadzi firmę doradczą LeanQ Team, współpracuje z Politechniką Gdańską i Uniwersytetem Gdańskim prowadząc zajęcia dla studentów oraz wspólne projekty. Jako partner Sustainable Performance Improvement Network rozwija międzynarodowe projekty współpracy dla przedsiębiorstw z Europy i ich oddziałów na świecie.
Zrealizowała z sukcesem kilkaset szkoleń, warsztatów i projektów z zakresu Lean Management kształcąc kadry oraz wspierając polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa w podnoszeniu efektywności. Specjalizuje się w doskonaleniu procesów produkcyjnych, logistycznych i usługowych.
Swoje doświadczenie zdobywała na stanowiskach spec. ds. organizacji produkcji, dyrektora produkcji, wykładowcy Politechniki Gdańskiej, managera przedsiębiorstwa usługowego oraz doradcy międzynarodowych koncernów i polskich firm – od spółek giełdowych po firmy rodzinne.
Spis treści:
WSTĘP
1. Dwa podejścia do zarządzania zapasem – MRP i Kanban
2. Klient i dostawca zapasu
3. Czy potrzebny jest nam zapas?
4. Kalkulacja zapasu
• Zapas rotujący
• Zapas buforowy
• Zapas bezpieczeństwa
• Przypadek szczególny – Re-Order point
• Przypadek szczególny – Bufor Heijunki
5. Analiza rotacji czyli zachowania Klienta zapasu
• MAŁE abc
• DUŻE ABC
• XYZ
• Wiekowanie zapasu
6. Elastyczność procesu wytwórczego
• Jak wyznaczyć liczbę pozycji asortymentowych?
• Jak wyznaczyć możliwą liczbę przezbrojeń?
• Modelowanie EPE pod potrzeby planowania produkcji
7. Lej różnicowania produkcji. Co to jest?
8. Podział odpowiedzialności za zapasy
9. Aktualizacja zapasu
10. Podsumowanie
11. Literatura
Słowniczek
więcej na: http://lean.info.pl/pl/produkty
W celu zamówienia książki napisz na adres: ahromiak@lean.info.plTen post został edytowany przez Autora dnia 30.04.15 o godzinie 11:41
Następna dyskusja: