Temat: Szkolenia
Szkolenie: "Certyfikowany kurs na asesora projektów Assessment i Development Center" - Human Skills
Eksperci firmy Human Skills z zarządzania zasobami ludzkimi, Assessment i Development Center są do Państwa dyspozycji. Zapraszam do wzięcia udziału w intensywnym spotkaniu warsztatowo - szkoleniowym.
Miejsce: Firma szkoleniowa Human Skills
Terminy: 27.01-28.01.2014r,
Czas trwania: 09:00 – 16:00
Cena stała: 1190 zł netto (+23% VAT)
Cena szkolenia zawiera:
zajęcia prowadzone przez praktyka w branży,
materiały szkoleniowe,
dwudaniowy lunch oraz serwis kawowy,
konsultacje poszkoleniowe on-line do miesiąca po szkoleniu,
imienny dyplom ukończenia szkolenia.
Cele szkolenia:
Nabycie umiejętności efektywnego przygotowania i przeprowadzenia metody Assessment Center/Development Center w organizacji.
Zwiększenie umiejętności prawidłowego raportowania sesji Assessment Center/Development Center.
Korzyści dla uczestników:
Poszerzenie wiedzy dotyczącej projektowania i wdrażania narzędzi do oceny danych kompetencji w firmie.
Poznanie zasad analizy i oceny sesji Assessment Center/Development Center.
Zdobycie umiejętności samodzielnego projektowania ćwiczeń i przeprowadzania sesji ACDC.
Możliwość omówienia zrealizowanych przez prowadzących projektów ACDC.
Przećwiczenie każdego modułu zajęć.
Nauka prawidłowego udzielania kandydatom informacji zwrotnych.
Zdobycie informacji dotyczących profesjonalnego pełnienia roli asesora.
Uzyskanie dyplomu po zrealizowaniu wszystkich modułów kursu oraz przedstawieniu własnego projektu ACDC
Metoda szkolenia:
Prezentacja teoretyczna – wprowadzenie i usystematyzowanie wiedzy.
Omówienie.
Dyskusja grupowa.
Ćwiczenie praktyczne na arkuszach asesora.
Symulacja działań asesorskich.
PROGRAM KURSU
1 DZIEŃ X 7 GODZIN
09:00-12:15 ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA
Omówienie celów szkolenia. Ustalenie kontraktu z grupą.
Dyskusja grupowa
Metoda Assessment i Development Center
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków
Specyfika metody AC/DC.
Możliwości zastosowania metod w kierowaniu kapitałem ludzkim.
Cele stosowania AC/DC w organizacji – pozyskiwanie, kształcenie i motywowanie pracowników.
Wady oraz zalety w kontekście rozwoju potencjału kadrowego.
Prezentacja kilku zrealizowanych projektów.
Baza kompetencji i ich rola z tworzeniu narzędzia AC – obowiązkowa podstawa projektu ACDC. Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, ćwiczenie praktyczne.
Sens tworzenia profili kompetencyjnych.
Rodzaje kompetencji.
Definiowanie kompetencji, ustalanie ich wartościowania oraz wskaźników.
Przykłady.
Rola kompetencji w ACDC.
12:30- 13:15 PRZERWA OBIADOWA
Przygotowanie sesji AC/DC
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, ćwiczenie praktyczne.
Konstruowanie harmonogramu projektu.
Analiza stanowisk pracy dla potrzeb projektu ACDC.
Przygotowanie profilu idealnego kandydata.
Przygotowanie odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia sesji AC/DC.
Ocena kompetencji
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, ćwiczenie praktyczne.
Budowanie pytań do wybranych kompetencji.
Pytania CBI – wywiad kompetencyjny i jego rola w ACDC.
Ocena 360 stopni – narzędzie wspierające ocenę
15:50-16:00 Podsumowanie pierwszego dnia zajęć
Uczestnik otrzyma zadanie domowe – przygotowanie ćwiczeń do trzech kompetencji.
2 DZIEŃ x 7 GODZIN
Rola ćwiczeń w projekcie ACDC
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, ćwiczenie praktyczne.
Uczestnicy będą tworzyć własne ćwiczenia do wybranych kompetencji.
Rodzaje ćwiczeń – omówienie wstępne.
Typy ćwiczeń.
Matryca ćwiczeń i kompetencji do AC/DC.
Kryteria wyboru ćwiczeń.
Tworzenie instrukcji do ćwiczeń dla asesorów i
uczestników.
Tworzenie formularzy, raportów itp.
Podział zadań asesorów przy ćwiczeniach i raportach.
12:30- 13:15 PRZERWA OBIADOWA
Role w projekcie AC/DC
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, test indywidualny, ćwiczenie praktyczne – symulacje asesorskie.
Podział ról – dział personalny, przełożeni, asesorzy oraz uczestnicy.
Wybór uczestników, kryteria.
Przygotowanie oraz rola asesora.
Rola asesora w czasie sesji – obserwacja, odgrywanie ról, słuchanie, notowanie, wnioskowanie.
Odpowiedzialność asesora.
Ocenianie i błędy oceniania.
Fakty a interpretacje i hipotezy.
Mechanizmy ograniczania błędów oceniania.
Techniczne przygotowanie asesora – przed, w trakcie oraz po.
Typologie osobowości wg.Junga/MBTI a ograniczanie błędów oceniania.
Raporty i sesja integracyjna
Prezentacja teoretyczna, omówienie, analiza przypadków, ćwiczenie praktyczne.
Współpraca między asesorami – ustalenia lidera.
Zasady sesji integracyjnej.
Unikanie pułapek psychologicznych – psychologia tłumu, zbiorowe myślenie.
Decyzje asesorskie.
Tworzenie raportów – zawartość, ocena kompetencji, wyniki szczegółowe, zbiorcze, analiza SWOT.
Tworzenie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika – szkolenia, coaching, ścieżka kariery itp.
Tworzenie raportów dla uczestników przy AC oraz przy DC.
Zasady przekazania informacji zwrotnej do Klienta o sugestiach rozwojowych dla organizacji – programy rozwoju talentów itp.
15:50-16:00 Podsumowanie szkolenia.
Trener: Iwona Firmanty – Asesor / Socjolog / Psycholog / Coach – z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu procesów rekrutacyjnych. Obecnie cieszący się sporym uznaniem trener kadry zarządzającej i nie tylko.
Aby zapisać się na szkolenie prosimy o:
Napisz: biuro@humanskills.pl
Zadzwoń:w godzinach od 08:30 – 16:30 na nr tel: (22)2242195; (22)2242196
http://humanskills.pl