konto usunięte

Temat: Najbardziej nielojalni pracownicy i ci najbardziej...

Na podstawie wyników instytutu badawczego GfK najbardziej nielojalnymi pracownikami są:
-sprzedawcy
-pośrednicy w handlu nieruchomościami
-pracownicy przemysłowi
-zatrudnieni w oświacie i administracji publicznej

Najbardziej zaangażowani i lojalni to:
-pracują w branży IT
-usługach biznesowych
-pracownicy budowlani wyższego szczebla.

Czy Państwa obserwacje są podobne? Co jest kluczowe: wynagrodzenie na danym stanowisku? czy specyfika branży czy może jeszcze coś innego?

Link do artykułu:
http://praca.wp.pl/title,Oto-najbardziej-nielojalni-pr...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Najbardziej nielojalni pracownicy i ci najbardziej...

Natalia Pęcak:
Na podstawie wyników instytutu badawczego GfK najbardziej nielojalnymi pracownikami są:
-sprzedawcy
-pośrednicy w handlu nieruchomościami
Moim zdaniem w przypadku tych dwóch grup decydujące są system wynagrodzeń i tryb pracy. Obie grupy zarobią tyle, ile sprzedadzą, a ponieważ nie są pracownikami "stacjonarnymi" atmosfera w firmie i firmowe znajomości nie są dla nich kluczowe czy szczególnie istotne.
-pracownicy przemysłowi
Jeśli w rozumieniu "fizyczni" to wcale się nie dziwię. Praca u podstaw, płaca oscylująca zazwyczaj wokół najniższej krajowej, wartości firmowe ergo kultura organizacji abstrakcyjne.
-zatrudnieni w oświacie i administracji publicznej
Bo z bliska wygląda to pewnie jeszcze gorzej...

Najbardziej zaangażowani i lojalni to:
-pracują w branży IT
Coś czuję, że to kwestia osławionej mentalności informatyków ;)
-usługach biznesowych
Inaczej jak z przekonaniem i zaangażowaniem nie da się tym zajmować :) Poza tym w usługach biznesowych liczą się doświadczenie i wiedz, a te zdobywa się długo.
-pracownicy budowlani wyższego szczebla.
Hmm. Co się kryje za tym pojęciem?

Oczywiście to uogólnienia, a te z zasady są dla niektórych osób krzywdzące. :)

konto usunięte

Temat: Najbardziej nielojalni pracownicy i ci najbardziej...

bardzo cenne są uwagi Karoliny, w pełni się z nimi zgadzam.

w ocenie lojalności, zaangażowania pominięto warunki w jakich pracują osoby - one często determinują ich zachowanie i postawę, pomija się też ich "jakość" - czy np. rozważamy "słabych pracowników" czy "świetnych/efektywnych pracowników"

Jeżeli ktoś jest bardzo dobrym handlowcem zazwyczaj jego zaangażowanie jest na najwyższym poziomie, a i bez szeroko rozumianej lojalności (firma, zespół, Klienci, a nawet branża) jego szanse na bycie "bardzo dobrym" drastycznie maleją ...

więc badania potraktujmy jako "statystykę z przymrużeniem oka"



Wyślij zaproszenie do