Damian
Wilpert
Trener wystąpień i
sprzedaży
Temat: Złote zasady : jak przygotować się do rozmowy, aby...
Przed spotkaniem warto zdobyć wiedzę o swoim rozmówcy.( internet, prasa, reklama w radiu itp. )
Jeżeli będziesz miał wiedzę na temat firmy, z którą się spotykasz, to zrobi to bardzo dobre wrażenie na twoim rozmówcy
Dobrany do sytuacji ubiór ma istotne znaczenie. Powinien harmonizować z profilem rozmówcy.
Nie musisz mieć najdroższych ubrań, jakie są dostępne na rynku, aczkolwiek dobrze mieć ubrania i obuwie, które sprawią, że nasz rozmówca będzie się z nami dobrze czuł.
Przed wyjściem weź ze sobą wszystkie potrzebne materiały.
Jeżeli do spotkania potrzebujesz oferty, to przygotuj ją profesjonalnie, aby zachęcał twojego
rozmówce, pamiętaj również o wizytówce.
Bądź punktualny.
Pamiętaj aby zawsze być na czas spotkania, jeżeli boimy się, że możemy postać dłużej w korkach ulicznych, to wyjedźmy wcześniej, bądź każdorazowo terminowy.
Przed spotkaniem odpręż się. Oddychaj głęboko. Staraj się mówić niskim głosem.
Twój rozmówca ma usłyszeć twoją pewność siebie, bądź zawsze spokojny.
Powitaj rozmówcę uśmiechem. Wymień pewne uściski dłoni.
Uśmiech jest znakomitym sposobem na wykreowanie i stworzenie przyjaznej atmosfery, leciutko unoszące kąciki ust, zdecydowanie szybko wzbudzisz i wywołasz na swoim rozmówcy przyjazne wrażenie.
Pamiętaj o dobrej postawie przez całą rozmowę. Spróbuj naśladować mowę ciała rozmówcy.
Nie przerywaj rozmówcy, bądź dobrym słuchaczem.
Utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą.
Kontakt wzrokowy jest oznaką grzeczności i uwagi, jeżeli nie będziemy utrzymywać kontaktu wzrokowego, klient będzie miał świadomość, że nie jest słuchany.
Potakiwanie jest oznaką zaangażowania w rozmowę.
Nastawienie na TAK
Z pozdrowieniami
Damian Wilpert
http://www.deaszkolenia.pl