konto usunięte

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Zapraszam członków Akademii Handlowca do aktywnej dyskusji, w jaki sposób przygotować konferenecję prasową - produktową, aby skutecznie wypromować i zastartować z nowym produktem na rynku?

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Witaj!
Zaczęłabym od zadania sobie pytania: w jakim celu robię tę prezentację? Czy chcę poinformować rynek o nowym produkcie czy od razu go sprzedawać.W obu sytuacjach działałabym trochę inaczej.
Następnie dowiedziałabym się na pewno, kim są moi odbiorcy, ponieważ to pozwoli mi na dostosowanie formy prezentacji dla odpowiedniej grupy odbiorców. Bez tych elementów nie zaczęłabym przygotowań. Tyle na początek.
pozdr
k
Joanna K.

Joanna K. Trener biznesu i
rozwoju osobistego,
coach, konsultant
ds...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Dariusz Szul:
Zapraszam członków Akademii Handlowca do aktywnej dyskusji, w jaki sposób przygotować konferenecję prasową - produktową, aby skutecznie wypromować i zastartować z nowym produktem na rynku?

Tu mogę pomóc - poprzedni mój zawód to dziennikarz i redaktor. Po szczegóły zainteresowanych zapraszam na priv. A tu chętnie odpowiem na konkretne pytania.

Pozdrawiam,

jJoanna Konieczna edytował(a) ten post dnia 15.08.09 o godzinie 15:41

konto usunięte

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Katarzyna Raduszyńska:
Witaj!
Zaczęłabym od zadania sobie pytania: w jakim celu robię tę prezentację? Czy chcę poinformować rynek o nowym produkcie czy od razu go sprzedawać.W obu sytuacjach działałabym trochę inaczej.
Następnie dowiedziałabym się na pewno, kim są moi odbiorcy, ponieważ to pozwoli mi na dostosowanie formy prezentacji dla odpowiedniej grupy odbiorców. Bez tych elementów nie zaczęłabym przygotowań. Tyle na początek.
pozdr
k

Kasiu

Na początek jeżeli mogę sobie pozwolić proponuję skupienie się na poinformowaniu rynku o produkcie i działalności firmy.

Może zacznę od wyboru miejsca takiej konferencji.
Aby konferencja miała klasę powinna odbywać się w dobrym prestiżowym hotelu z doskonałą infrastrukturą telemedialną i informatyczną sal konferencyjnych i tu prym wiodą hotel Westin i Sheraton mają nowoczesne o dobrym klimacie multimedialne sale konferencyjne z dobrm zapleczem poczęstunkowym.
-----------------------------------------------------------
Gdy już posiadamy kilka sal do wyboru , należy zastanowić się jakich dziennikarzy z jakich mediów zapraszamy i jak to zrobić aby przyszli?. W przypadku produktu technicznego powinniśmy pamiętać, aby zjawili się dziennikarze z wszystkich miesięczników i pism branżowych i okołobranżowych, którzy przygotują stosowne artykuły.
UWAGA: dziennikarze o tak sobie za darmochę nie przjdą...oj nie przyjdą , dlatego trzeba wiedzieć jak ich przekonać aby przyszli na naszą konferencję [ to innym razem ].
-------------------------------------------------------------
Następnie należy pamiętać o naszych stałych i potencjalnych klientach z bazy danych ... każdy powinien dostać stosowne zaproszenie.
------------------------------------------------------------

Tyle na dziś a resztę następnym razem.

Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 15.08.09 o godzinie 21:12
Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

A ja w wyborze miejsca stawialabym na podkreslenie zalet produktu prezentowanego. Czyli nie zawsze w prestizowym hotelu.

Na prezentacje maszyny wielofunkcyjnej, do pielegnacji wnętrz zaprosilabym do dziececego prywatnego szpitala. Tam tez pokazala roztocza w powiekszeniu i powiedziala o ich dzialaniu. Mogloby byc też przedszkole lub rodzina wielodzietna.

Jedzenie wiejskie zaprezentowalabym w karczmie, stadninie, lub innym podobnym miejscu... Chociaz to ostatnie miejsce mogloby dzialac jako antyreklama.

Musialabym sie jeszcze zastanowić. W wyniku burzy mozgu wygenerować z zespolem duuuzo pomyslow. A nastepnie wybrać z tego to co najlepsze :)

Dariusz Szul:
Może zacznę od wyboru miejsca takiej konferencji.
Aby konferencja miała klasę powinna odbywać się w dobrym prestiżowym hotelu z doskonałą infrastrukturą telemedialną i informatyczną sal konferencyjnych i tu prym wiodą hotel Westin i Sheraton mają nowoczesne o dobrym klimacie multimedialne sale konferencyjne z dobrm zapleczem poczęstunkowym.
-----------------------------------------------------------
Marcin Jabłoński

Marcin Jabłoński Prezes Zarządu -
CONNECTIONPOINT sp.
z o.o., Udziałowiec
...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Witam!

Wiadomo, że inaczej prezentuje się nową, innowacyjną szczotkę klozetową, inaczej samochody, inaczej odzież. Wszystko jest wpisane w konwencję. Można próbować dokonywać prezentacji garnków stalowych w sposób straganiarski, można to obudować w zestaw przynależnych zupełnie innym produktom - vide śmieszne garnki Philipiak.

Przede wszystkim trzeba znać grupę docelową, do której kierujemy produkt i wiedzieć w jaki garnitur cech chcemy ten produkt ubrać. Bez tego każda prezentacja będzie co najwyżej okazaniem produktu.

Przepraszam za truizmy :)
Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Witaj,
masz rację jeżeli chodzi o prezentacje. Ale mi chodzilo nie o sposob prezentacji.... tylko miejsce.
Miejsce uzaleznione od zalet produktu, a nie grupy docelowej.
Maszyna do pielegnacji wnetrz w stylu wodnego odkurzacza gdzie najlepiej sie wykaze...? :)
Marcin Jabłoński:
Witam!

Wiadomo, że inaczej prezentuje się nową, innowacyjną szczotkę klozetową, inaczej samochody, inaczej odzież. Wszystko jest wpisane w konwencję. Można próbować dokonywać prezentacji garnków stalowych w sposób straganiarski, można to obudować w zestaw przynależnych zupełnie innym produktom - vide śmieszne garnki Philipiak.

Przede wszystkim trzeba znać grupę docelową, do której kierujemy produkt i wiedzieć w jaki garnitur cech chcemy ten produkt ubrać. Bez tego każda prezentacja będzie co najwyżej okazaniem produktu.

Przepraszam za truizmy :)
Marcin Jabłoński

Marcin Jabłoński Prezes Zarządu -
CONNECTIONPOINT sp.
z o.o., Udziałowiec
...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Oj ja bym takim odkurzaczem wyczyścił grotę z kurzu :) Takie działania mnie trochę śmieszą, ale jako konsument sam czasem daję się uwieść tym działaniom, więc są skuteczne. Ad rem, wybór miejsca jest konsekwencją zbudowania katalogu cech - jeśli to ma być odkurzacz jamesa bonda to mógłbym nim umyć nawet elewację 30 kondygnacyjnego budynku. Kwestia wyobraźni.
Joanna K.

Joanna K. Trener biznesu i
rozwoju osobistego,
coach, konsultant
ds...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Blanka Kaczanowska:
Witaj,
masz rację jeżeli chodzi o prezentacje. Ale mi chodzilo nie o sposob prezentacji.... tylko miejsce.

Halo, halo, ale pytanie było o konferencję prasową, a nie prezentację, prawda? To nie do końca to samo. Skuteczna prezentacja produktu dla klienta wymaga innych środków, w tym miejsca, a konferencja prasowa - dla dziennikarzy - jeszcze innych. Dziennikarz nie kupuje, jest przekaźnikiem INFORMACJI, która ma sprawić aby klienta zainteresować i spowodować zakup.
Dlatego skupiłabym się w piwreszym rzędzie na zdefiniowaniu odbiorcy - klient, czy dziennikarz?
W drugim: CO chcę przekazać.
A do powyższych należy dostosować: sposób przekazu (forma, narzędzia, ludzie), miejsce, materiały dodatkowe, gadżety, itd.

Pozdrawiam,

j
Blanka Zientek (Kaczanowska)

Blanka Zientek
(Kaczanowska)
Trener i mediator.
Trener biznesowy i
umiejetności
psycho...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Joanno, masz rację ale... czemu nie pokusic sie o wprowadzenie dziennikarzy w "klimat". Zamiast im mowic o czyms, to dac doświadczyć.
Co Ty na to? :)

Joanna Konieczna:
Blanka Kaczanowska:
Witaj,
masz rację jeżeli chodzi o prezentacje. Ale mi chodzilo nie o sposob prezentacji.... tylko miejsce.

Halo, halo, ale pytanie było o konferencję prasową, a nie prezentację, prawda? To nie do końca to samo. Skuteczna prezentacja produktu dla klienta wymaga innych środków, w tym miejsca, a konferencja prasowa - dla dziennikarzy - jeszcze innych. Dziennikarz nie kupuje, jest przekaźnikiem INFORMACJI, która ma sprawić aby klienta zainteresować i spowodować zakup.
Dlatego skupiłabym się w piwreszym rzędzie na zdefiniowaniu odbiorcy - klient, czy dziennikarz?
W drugim: CO chcę przekazać.
A do powyższych należy dostosować: sposób przekazu (forma, narzędzia, ludzie), miejsce, materiały dodatkowe, gadżety, itd.

Pozdrawiam,

j
Joanna K.

Joanna K. Trener biznesu i
rozwoju osobistego,
coach, konsultant
ds...

Temat: Skuteczna KONFERENCJA PRASOWA naszego produktu, jak ją...

Blanka Kaczanowska:
Joanno, masz rację ale... czemu nie pokusic sie o wprowadzenie dziennikarzy w "klimat". Zamiast im mowic o czyms, to dac doświadczyć.
Co Ty na to? :)
Klimat musi być, oczywiście Blanko! Ale czym innym jest prezentacja produktu dla klienta, a czym innym wprowadzenie w klimat dla dziennikarzy. Dziennikarz z reguły pożąda tzw. "mięsa" - czyli informacje, dane, fakty, testy, przykłady, z których skonstruje tekst.
To, że mu zupa smakowała jest wartością dodaną - dobrym komentarzem, który zachęci być może jego czytelników do zakupu. Ale on musi im wszystko napisać o tej zupie i wytłumaczyć, dlaczego jest taka dobra. Taką już ma rolę.



Wyślij zaproszenie do