konto usunięte

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Podzielcie się swoimi doświdczeniami związanymi z wdrożeniem budżetowania w Waszej firmie?

W XLS czy w dedykowanym oprogramowaniu?
Jakie są plusy i munusy obu rozwiązań.
Karol S.

Karol S. Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Cześć Ania :-)

U mnie niestety budżetuje się w Excelu i do tego ilość FTE (etatów), a nie ilość działań przewidzianych do wykonania (nawet pomimo tego, że dane te są dostępne). Ale to inna bajka.

Plusy używania dedykowanego oprogramowania to zapewne:
- możliwość łatwej i szybkiej agregacji rezultatów na poziomie departamentu, przedsiębiorstwa, itp.
- centralny dostęp do danych zlokalizowany w jednym miejscu
- raportowanie z możliwością porównywania podobnych okresów z poprzednich lat
- ogólnie lepsze możliwości raportowania na poziomie grup kosztów, itp.

Wady:
- mniejsza elastyczność kształtowania formularzy danych niż w Excelu (na przykład gdy zajdzie potrzeba zmiany formularza lub danych na nim)
- koszty związane z utrzymaniem systemu (licencje aplikacyjne, serwerowe, itp)

To chyba wszystko tak na pierwszą myśl.
Michał C.

Michał C. CEE SAP
Implementation Data
Lead, Johnson &
Johnson

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Znam jedno rozwiazanie, ktore posiada wszystkie wymienione przez Karola zalety, a przy tym nie posiada wymienionych wad :)

Moja firma oferuje skrojona do potrzeb klienta aplikacje do zarzadzania kosztami osobowymi w oparciu o Excela.

Wybrane mozliwosci to na przyklad:

- latwe zarzadzanie kosztami wynagrodzen pracownikow w rozbiciu na poszczegolne komponenty (placa podstawowa, dodatki, ZUS, podatki etc)

- mozliwosc grupowania wynikow na poziomie dzialow, centrow kosztowych, kont ksiegowych etc

- wiele gotowych raportow do przedstawienia dzialowi finansowemu przy budzetowaniu

- mozliwosc komunikacji z managerami przy ustalaniu budzetow poszczegolnych dzialow

- raporty porownawcze planu obecnego z rokiem ubieglym i jego realizacja

- bardzo duza elastycznosc - wszystkie opcje sa dobierane pod katem Twojej firmy i Twoich potrzeb

Jesli ktos bylby zainteresowany szczegolami prosze o kontakt na priv :)
Marta C.

Marta C. Controller, Auditor

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Anna Z.:
Podzielcie się swoimi doświdczeniami związanymi z wdrożeniem budżetowania w Waszej firmie?

W XLS czy w dedykowanym oprogramowaniu?
Jakie są plusy i munusy obu rozwiązań.

Witam,

u mnie w firmie budzety robi sie w Excelu. Na koniec wszystko wrzucane jest do systemu, ale samo budzetowanie to Excel. Excel ma naprawde bardzo wiele milych funkcji. Po stworzeniu template dosc latwo mozna podchodzic do zmian.
Jesli chodzi o systemy, to jest jeden na rynku, ktory zrobil na mnie duze wrazenie (ale nie bede robic reklamy) :-) Niestety, mialam przyjemnosc przejrzec tylko wersje demo, wiec nie wiem, jak to wyglada w praktyce.
Pozdrawiam,

Marta

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marta C.

Marta C. Controller, Auditor

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Wojciech Gardziński:
Może tak?
http://www.afin.net/webcasts/Demo_StandardBudgetCube.htm

Nie, to nie ten system, na widok tamtego mozna powiedziec EUREK(C)A ;-)

konto usunięte

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Wojciech Gardziński:
Może tak?
http://www.afin.net/webcasts/Demo_StandardBudgetCube.htm


u mnie w firmie pracujemy na Afinie..

program a raczej skórka na excela :P daje dużo możliwości, ale pomoc jest szalenie nieintuicyjna :P taka mała uwaga do autorów :P

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin K.

Marcin K. Controlling,
Projekty,
Administracja,
Analiza

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Nie miałem niestety możliwości poznania specjalistycznych narzędzi i ciężko mi porównywać ale budżetowałem w Excelu firmę produkcyjną z branży automotive (część austriackiego koncernu) - 900 zatrudnionych, wiele departamentów, linii produktowych, skomplikowany proces produkcyjny i dało radę :-) Budżetowanie musiało być oczywiście bardzo dokładne - BOM, masa indeksów, do TKW bardzo szczegółowo.

Bardzo przydają się formuły tablicowe :) Szczególnie: {=SUM(IF(L$12:AT$12="ACT";L13:AS13;0))} - L13 do AS13 to cały zakres 12 kolumn BGT i 12 ACT, a L12 do AT12 to odwołanie do kolumn które sygnalizują czy w jakimś wierszu w ACT danego miesiąca podane jakieś dane. W układzie miesięcznym (na przemian BGT / ACT), gdy dane budżetowe są a kolumnach dla wszystkich 12 okresów, po podaniu danych aktualnych za dany miesiąc sumuje w TOTAL'u tylko dane budżetowe do danego miesiąca. Uff, brzmi skomplikowanie ale podałem taką ciekawostkę techniczną ;-)

Pozdrawiam,
Marcin

konto usunięte

Temat: Jak najlepiej wdrażać budżetowanie?

Witam
Budżetowanie i prognozowanie - myślę że Excel 4Ever. Dlaczego? Używałem specjalistycznych narzędzi SAP SEM (notabene opartego o Excela) oraz Excela i większość z Nas jest w stanie zrobić w nim (Excelu) wiele użytecznych rzeczy, niestety w dedykowanym narzędziu nie zawsze.
Każdy kto chce może przygotować formatkę taką jak jest mu aktualnie niezbędna lub najbardziej czytelna. Ma to oczywiście też swoje minusy, kontroling musi to wszystko scalić w całość.
Z mojego punktu widzenia, jesteśmy po wstępnym przygotowanie pod Zasobowy Rachunek Kosztów + przyszłe wdrożenie nakładki na nowy ERP, jeżeli dobrze rozumiesz biznes to nawet skomplikowane BOMy, Routingi i inne niespodzianki można modelować z dużą dozą odtwarzania rzeczywistości.
Dodatkowo, co niezmiernie ważne, przynajmniej 95% naszych kolegów, podpowie jak rozwiązać problem jeżeli się pojawi.



Wyślij zaproszenie do