Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Udział w rynku poszczególnych serwisów ogłoszeniowych

Znalazłem chwilę czasu i mogę dokończyć swoją myśl :)
Po pierwsze mała poprawka do tego co napisałem wczoraj :) nie 45% a około 65% użytkowników serwisów ogłoszeniowych przegląda tylko pierwsze strony wyników wyszukiwania.
Idąc dalej tym tokiem rozumowania i liczenia można dojść do pewnego wniosku. Jeżeli pierwsze strony wyników wyszukiwania zabierają ponad 60% ruchu w całym serwisie, a oferty pozycjonowane/ wyróżnione/ podbite czy jak je jeszcze nazywają w innych serwisach stanowią zwykle około 3-8% wszystkich ofert w serwisie oznacza to iż to właśnie te oferty "zabierają" tych użytkowników. Tym czasem pozostałe oferty za których zamieszczenie zwykle płacicie Państwo abonament (98-92% ofert w serwisie) muszą walczyć między sobą o pozostałą, mniejszą część użytkowników.
I właśnie to pokazuje jak ważne jest pozycjonowanie ofert w serwisach ogłoszeniowych jeśli chcemy skutecznie je reklamować. Natomiast to jak, na jakich zasadach, ile i jakich ofert pozycjonować to już pozostawiam Pańtwu do oceny ponieważ ciężko było by mi tu pisać obiektywnie ;)

Reasumując czy korzystanie z wielu serwisu ma sens? czy też lepiej ograniczyć się do kilku "największych" ?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie, moja rada to przedewszystkim zastanowić się co z takiej współpracy mamy i ile nas to kosztuje. Każdy nawet mały serwis ma jakąś pulę użytkowników do których możemy nie dotrzeć korzystając z innych serwisów, pozostaje więc zastanowić się ilu ich może być i jak bardzo nam na nich zalerzy oraz jaką mamy szansę do nich dotrzeć.

Jeszcze odnośnie pomysłu stworzenia przez pośredników własnego serwisu ogłoszeniowego :) życzę powodzenia w tworzeniu tego projektu chętnie będę obserwoał jego rozwój :) ale zanim Państwo zaczniecie proponuję sobie zadać kilka pytań :
- jeśli to serwis dla pośredników robiony przez pośredników to kto będzie decydował i w jaki sposób czyje oferty będą wyżej ?
- jak zamierzacie Państwo skusić użytkowników do korzystania właśnie z tego serwisu ? czym będzie on się wyróżniał dla zwykłego kowalskiego od takiej np. gratki ?
- jak zamierzacie Państwo utrzymać taki projekt ? tego typu projekty są ogromnie koszto chłonne i jakoś trzeba na tym zarobić aby mogło funkcjonować...

Jest jeszcze wiele innych pytań ale to taka pigułka na począte ;)

Jeszcze na temat ukrytego marketingu w badaniach na temat serwisów ogłoszeniowch, badania na które się powołujemy (polskie badania internetu) przygotowywane są przez zewnętrzą firme i raczej pokazują stan faktyczny. Owszem seriwu stosują pewne sztuczki by mieć jak najwięcej użytkoników w tych badaniach takie jak np. tworzenie/kupowanie różnych pomnijeszych serwsiów tak aby zliczały się do danej kategorii jako grupa jdnak nadal są to użytkownicy odwiedzający serwisy danej grypu.
Wiktoria P.

Wiktoria P. Menadżer ds
sprzedaży, Dream
Home Ltd

Temat: Udział w rynku poszczególnych serwisów ogłoszeniowych

.Wiktoria P. edytował(a) ten post dnia 09.07.12 o godzinie 15:36
Sebastian Falana

Sebastian Falana
IT/Motoryzacja/Nieru
chomości

Temat: Udział w rynku poszczególnych serwisów ogłoszeniowych

Dobrze, że Marcin zabrał głos (choć niektórzy mogą mieć wrażenie, że nie jest to wypowiedź do końca obiektywna - w końcu reprezentuje on jeden ze znanych portali). Ja jednak tak tego nie odczuwam. Podał argumenty nie do podważenia. Jasna sprawa, że większość klientów przegląda głównie oferty wypromowane, a jak ma więcej cierpliwości/czasu, to dopiero "zwykłe". Tutaj jest tylko kwestia budżetu danego biura nieruchomości, tzn. ile może przeznaczyć pieniędzy na wyróżnienie ofert i na ilu portalach. Pojawił się temat pobierania opłat za skuteczne wyróżnienia (tzn. dopiero, gdy klient kliknie na dane ogłoszenie wyróżnione i zagłębi się w szczegóły oferty) i to mi się wydaje uczciwym podejściem ze strony portalu. Portale z ogłoszeniami nieruchomości rosną w ostatnich miesiącach (a może nawet 2 latach) jak grzyby po deszczu. Niekiedy taki portal robi dwójka studentów, którzy nie mieli nigdy nic doczynienia z branżą nieruchomości (a co za tym idzie portal jest nieprzyjazny zarówno dla klientów jak i dla biur, nieintuicyjny/nieczytelny, posiada podstawowe błędy). Ile dostajecie propozycji tygodniowo/miesięcznie, aby wrzucić swoje oferty na nowopowstały portal (darmowa kilkumiesięczna opcja testowa) ? Ja przynajmniej 2 tygodniowo. W pewnym momencie zacząłem niektóre zaproszenia ignorować, bo stwierdziłem, że nie warto. Niekiedy zraża mnie sama nazwa portalu (przekombinowana domena internetowa - ale wiadomo, że nie da się zarejestrować już nic z ciekawymi słowami kluczowymi z branży, można ewentualnie odkupić domenę na rynku wtórnym, niekiedy niestety cena jest zaporowa). Tyle na szybko z mojej strony. Mogę zdradzić, że na dniach wejdzie do gry jeszcze jeden portal (tworzony przez doświadczone w branży nieruchomości osoby). Jeśli ktoś jest ciekawy szczegółów, zapraszam do prywatnej korespondencji poza wątkiem. Miłego dnia.Sebastian Falana edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 12:01
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Udział w rynku poszczególnych serwisów ogłoszeniowych

Wiktoria (jeśli mogę po imieniu :) tak będzie łatwiej no i tak się jakoś przyjęło w internecie .. :) ),
tak na pierwszy rzut oka wygląda ciekawie jednak podstawowy błąd - nie pokazuje się pustych wyników wyszukiwania. Rozumiem że wynika to z braku ofert w zadanych kryteriach jednak wówczas dobrze było by wyświetlić napis że nie ma takich ofert ale mamy inne chociaż zbliżone do tych z wyszukiwania i pokazać listę. No i wyszukiwarka chyba nie do końca działa tak jak powinna w szczególności ta po słowach kluczowych.
Ogólnie wygląd serwisu jest ciekawy :) sprawia wrażenie naprawdę dobrego profesjonalnego serwisu :)

Sebastian (mogę ? :) )
Ciesze się że jednak udało mi się pozostać obiektywnym :) mam o tyle łatwo że znam od wewnątrz działanie różnego rodzaju serwisów z branży więc nie znam tylko "jednej słusznej drogi abonamentowej" :)
Odnośnie nowych serwisów powstających na rynku, można powiedzieć nie chcą pieniędzy to czemu nie pokazujmy tam wszystkie oferty ... jednak pojawia się pewien problem a w zasadzie kilka.
1. Prezentując swoje oferty w nowym, źle zbudowanym i zarządzanym serwisie (o takich piszesz) biuro może narobić sobie więcej problemów niż na tym zyskać, a szczególnie pod względem postrzegania marki takiego biura.
2. Jeżeli najwięksi gracze na rynku mają problemy techniczne, zdarzają się sytuacje kiedy oferta wycofana ze sprzedaży nie zniknie z serwisu lub na odwrót, to tym bardziej nowe firmy będą miały z tym problem. I w tym wypadku jak wiadomo taka sytuacja może dostarczyć wielu problemów pośrednikowi w stosunkach z jego klientem, a przy tylu serwisach na rynku nikt nie jest w stanie sprawdzić czy jego oferty są tam gdzie powinny być i zawierają takie dane jak powinny.

To takie 2 główne problemy :) oczywiście nie mówię zdecydowanie nie nowym serwisom jednak uważam że przed podjęciem decyzji należy się nad nią dobrze zastanowić biorąc pod uwagę to co można zyskać a co stracić.

Ps. Tu już nie będę taki obiektywny :D
Sebastian z tego co wiem w tej chwili na rynku jest tylko jeden serwis który pobiera opłatę za efekty :d reszta zgarnia kasę nie zależnie od tego czy na nią zapracowali czy nie :)Marcin Zawistowski edytował(a) ten post dnia 28.02.11 o godzinie 10:19

Następna dyskusja:

SPRZEDAM BUDYNKI W OKOLICAC...




Wyślij zaproszenie do