Marcin
Zawistowski
W sprzedaży od
zawsze ...
Temat: Udział w rynku poszczególnych serwisów ogłoszeniowych
Znalazłem chwilę czasu i mogę dokończyć swoją myśl :)Po pierwsze mała poprawka do tego co napisałem wczoraj :) nie 45% a około 65% użytkowników serwisów ogłoszeniowych przegląda tylko pierwsze strony wyników wyszukiwania.
Idąc dalej tym tokiem rozumowania i liczenia można dojść do pewnego wniosku. Jeżeli pierwsze strony wyników wyszukiwania zabierają ponad 60% ruchu w całym serwisie, a oferty pozycjonowane/ wyróżnione/ podbite czy jak je jeszcze nazywają w innych serwisach stanowią zwykle około 3-8% wszystkich ofert w serwisie oznacza to iż to właśnie te oferty "zabierają" tych użytkowników. Tym czasem pozostałe oferty za których zamieszczenie zwykle płacicie Państwo abonament (98-92% ofert w serwisie) muszą walczyć między sobą o pozostałą, mniejszą część użytkowników.
I właśnie to pokazuje jak ważne jest pozycjonowanie ofert w serwisach ogłoszeniowych jeśli chcemy skutecznie je reklamować. Natomiast to jak, na jakich zasadach, ile i jakich ofert pozycjonować to już pozostawiam Pańtwu do oceny ponieważ ciężko było by mi tu pisać obiektywnie ;)
Reasumując czy korzystanie z wielu serwisu ma sens? czy też lepiej ograniczyć się do kilku "największych" ?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie, moja rada to przedewszystkim zastanowić się co z takiej współpracy mamy i ile nas to kosztuje. Każdy nawet mały serwis ma jakąś pulę użytkowników do których możemy nie dotrzeć korzystając z innych serwisów, pozostaje więc zastanowić się ilu ich może być i jak bardzo nam na nich zalerzy oraz jaką mamy szansę do nich dotrzeć.
Jeszcze odnośnie pomysłu stworzenia przez pośredników własnego serwisu ogłoszeniowego :) życzę powodzenia w tworzeniu tego projektu chętnie będę obserwoał jego rozwój :) ale zanim Państwo zaczniecie proponuję sobie zadać kilka pytań :
- jeśli to serwis dla pośredników robiony przez pośredników to kto będzie decydował i w jaki sposób czyje oferty będą wyżej ?
- jak zamierzacie Państwo skusić użytkowników do korzystania właśnie z tego serwisu ? czym będzie on się wyróżniał dla zwykłego kowalskiego od takiej np. gratki ?
- jak zamierzacie Państwo utrzymać taki projekt ? tego typu projekty są ogromnie koszto chłonne i jakoś trzeba na tym zarobić aby mogło funkcjonować...
Jest jeszcze wiele innych pytań ale to taka pigułka na począte ;)
Jeszcze na temat ukrytego marketingu w badaniach na temat serwisów ogłoszeniowch, badania na które się powołujemy (polskie badania internetu) przygotowywane są przez zewnętrzą firme i raczej pokazują stan faktyczny. Owszem seriwu stosują pewne sztuczki by mieć jak najwięcej użytkoników w tych badaniach takie jak np. tworzenie/kupowanie różnych pomnijeszych serwsiów tak aby zliczały się do danej kategorii jako grupa jdnak nadal są to użytkownicy odwiedzający serwisy danej grypu.