Temat: prezentacje nieruchomości
Witaj,
sam działam w branży nieruchomości komercyjnych, więc mogę Ci powiedzieć, jak to wygląda - przynajmniej w
naszej firmie.
My nie poszukujemy najemców na lokale. My poszukujemy odpowiednich lokali. Chętnych najemców mamy naprawdę wielu, w wiekszości duże firmy sieciowe.
A oficjalnie dostępne na rynku lokale maja to do siebie, że zazwyczaj są kiepskie. Te dobre są na ogół zajęte. I owszem, każda umowa najmu kiedyś się kończy, ale w przypadku dobrych lokali kolejka chętnych ustawia się na kilka lat przed zakończeniem dotychczasowej umowy najmu.
W nieruchomościach komercyjnych chodzi o ustawienie się na początku tej kolejki i przekonaniu właściciela, żeby może szybciej skończył najem dotychczasowemu najemcy.
Więc serwis, o którym myślisz jest nie do końca trafiony. Owszem, być może będą z niego korzystać właściciele gorszych lokali. Ale agencjom nieruchomości on się nie bardzo przyda, bo jeśli agencja ma w ofercie dobry lokal, to chętni się znajdą a jeśli ma kiepski to zdaje sobie z tego sprawę i nie będzie ładować zbędnej kasy w coś, co i tak raczej najemcy może nie znaleźć za takie pieniądze, żeby się opłacało kupować tak skomplikowaną reklamę.
Wspomniałeś też o ułatwieniu prezentowania lokali - nie wiem, jak inne agencje, ale my nie jeździmy z naszymi klientami. Przekazujemy im mailem dokładny opis lokalu, adres, zdjęcia, rzuty. I oni jadą sobie sami wtedy, kiedy im wygodniej. Zwłaszcza, że dla dużych firm wygląd lokalu w środku nie ma żadnego znaczenia - przecież i tak będą go aranżować pod własne wymagania.
Liczą się witryny, wejście i przede wszystkim ruch pieszych przy lokalu, całą resztę można zrobić sobie samemu.
Twój pomysł jest ok, ale nie do lokali użytkowych. Dużo lepiej by zadziałał przy sprzedaży domów (nie mieszkań).
Pomyśl nad lekką zmianą grupy docelowej. Jeśli to zrobisz, to masz duże szanse na sukces, bo pomysł sam w sobie jest ciekawy.
pozdrawiam:)