Temat: Pośrednika dla Pośrednika Człowiekiem
W internecie nie można zazwyczaj udzielić wyczerpującej i rzetelnej odpowiedzi - pomocy.Zazwyczaj nie znamy wszystkich faktów, które mają lub mogłyby mieć wpływ na udzielenie odpowiedzi.
Trzeba znaleźć równowagę pomiędzy:
"klient: sprzedaję mieszkanie, muszę wziąć jakiś odpis czy coś tam z księgi wieczystej, jak mam to zrobić?
pośrednik: o przepraszam, nie udzielę takich informacji, zapraszam do sprzedaży ze mną, to ja wszystko załatwię..."
"klient: znajdę w Warszawie dwa pokoje do 100tys?
pośrednik: nie udzielę takiej informacji, dopóki nie podpisze mi pan umowy pośrednictwa"
a analizowaniem na forach umów przedwstępnych, "wyceną" na podstawie zdjęć itp...
Jasnym jest, że aby być dobrze postrzeganym chyba na każdym rynku usług, należy być otwartym dla klientów, a nie ... zamkniętym :-)
Podoba mi się stwierdzenie w artykule mówiące o tym, że "porady" na forum udzielamy nie dla pytającego ale dla czytających...
Z drugiej strony, przyznam że irytujące są telefony do biura np:
" - po ile chodzą mieszkania na Mokotowie?
- to zależy od wielu czynników...
- no dwa pokoje, ładne :-)
- to nie takie proste, mogę podać jakieś widełki, ale korzystniej by było gdybyśmy się spotkali w tym mieszkaniu....
- nie, nie, ja chcę tylko spytać... ja panu powiem na którym piętrze i w jakim stanie, to pan mi powie...
- od 200 000 do 500 000 zł w takim razie :-), a jest Pan zainteresowany sprzedażą? z chęcią się tym zajmę....
- nie, dziękuję ja chcę tylko spytać... :-)
może "irytujące" to za mocne słowo... ale chyba czujecie o co chodzi? :-)