Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Jerzy Czarkowski:
Prezentacje multimedialne nieruchomości,od kilku lat takie wykonuję i to się sprawdza. Same zdjęcia nawet bardzo dobre już nie wystarczają.

Np. takie: http://www.youtube.com/watch?v=cY6W-n-1M7w

"Same zdjecia nawet bardzo dobre, juz nie wystarczaja" - problem w tym ze praktycznie nikt ich nawet jeszcze w polsce nie zaczal robic. Wiec ciezko powiedziec ze nie wystarczaja :)

Brak wylacznosci i paniczny strach pokazania otoczenia lub nawet tego co jest za oknem w tym kraju powstrzymuje rozwoj jakosci prezentacji nieruchomosci. Wiekszosc agentow ciagle woli pokazac "jak najmniej" na zdjeciu niz "jak najwiecej" ale na szczescie malymi bo malymi krokami powoli zaczyna sie to zmieniac.

Ci ktorzy obudza sie jako pierwsi skorzystaja na szybszej sprzedazy swoich ofert a reszta z czasem bedzie sie musiala dostosowac by co kolwiek sprzedac. Czasy gdzie wszystko sie sprzedawalo na pniu mijaja i zaczyna sie powoli konkurencja jak na innych uregulowanych juz rynkach.

Osobiscie nie rozumiem jak mozna sprzedawac komus cos co niewatpliwie bedzie jego najwieksza zyciowa inwestycja zapakowane w opakowanie gorsze niz szary papier z jakiegos bazaru.

Niesmak pierwszego wrazenia pozostaje przez cala wspolprace z agencja.
Wojciech Mol

Wojciech Mol Rzeczoznawca
Majątkowy

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Dobrze prawicie Panocku, jednak widać zeście fotograf, a nie pośrednik ;-)

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

No dobra, ale sciezka kariery byla:

Informatyk -> wynajmujacy / Nabywca nieruchomosci (ale to jest beznadziejne) -> Aniol biznesu (dalej nieruchomosci sie prezentuja beznadziejnie) -> venture fotografi nieruchomosci (niech ktos w koncu cos z tym zrobi) :)

a jak nic nie pomoze to i posrednikiem zostane ;)
Gosia Gora

Gosia Gora Fotograf, Malagga
Malgorzata Gora

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Grzegorz Gorczyca:
No dobra, ale sciezka kariery byla:

Informatyk -> wynajmujacy / Nabywca nieruchomosci (ale to jest beznadziejne) -> Aniol biznesu (dalej nieruchomosci sie prezentuja beznadziejnie) -> venture fotografi nieruchomosci (niech ktos w koncu cos z tym zrobi) :)

a jak nic nie pomoze to i posrednikiem zostane ;)


Nie rozumiem tego wpisu. Sorki.
Piotr B.

Piotr B. Właściciel biura w
Głogowie i Lesznie

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Jest pośrednik i pośrednik.

My mamy w zwyczaju robić jak najlepsze zdjęcia nieruchomości, prezentacje multimedialne itd.

Ale nie powinno być żadnym zaskoczeniem to, że nikt nie robi zdjęć z zewnątrz. Pokazując zdjęcia z zewnątrz zdradzamy adres nieruchomości, wtedy automatycznie sprzedajemy ofertę za darmo. Takie zdjęcia są owszem dostępne ale przy spotkaniu z Klientem w oddziale.

Odstępstwem tego są umowy pośrednictwa na wyłączność, wtedy jak najbardziej można pokazać nieruchomość z zewnątrz.

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości



Nie rozumiem tego wpisu. Sorki.

W skrocie pisze tam ze inwestycja w rynek fotografi nieruchomosci nie wynikla z pasji do fotografi lecz raczej z zalamania tym co mnie spotkalo jako klient kupujacy nieruchomosci :)

Jak cos sluze dalszymi wyjasnieniami :)

konto usunięte

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Przyłączając się do dyskusji i bazując na doświadczeniach własnych nasuwa się następująca konkluzja: Sprzedaż nieruchomości można porównać do relacji działu graficznego i księgowego.

Z jednej strony grafik potrafi zaprezentować wyjątkową kreację (ta jednak wymagać będzie określonych nakładów finansowych), z drugiej strony mamy księgowego, który musi dbać o budżet. Ta relacja jest ogromnym uproszczeniem ale spróbujmy taką relację zastosować w sytuacji: fotograf i inwestor(agencja nieruchomości/właściciel nieruchomości).

Przy prezentacji nieruchomości możemy zastosować bardzo niekonwencjonalne metody np. http://estatemarketing.pl/z-lotu-ptaka/

Pytanie podstawowe: czy to jest efektywne (bo efektowne jest na pewno)

Jeżeli wymagacie np. od agencji nieruchomości prezentacji mieszkania, która jest na wysokim poziomie i wymaga ze strony agencji inwestycji - podpiszcie umowę na wyłączność i zacznijcie wymagać i rozliczać agencje.

W przypadku nieruchomości unikalnych (klasy premium), moim zdaniem, profesjonalnie wykonane zdjęcia to podstawa. Dlaczego? Potencjalny klient jest bardziej wymagający.

Innowacyjnym sposobem prezentacji nieruchomości jest wykorzystanie technologii mobilnych (przykład z USA):

http://www.zillow.com/homes/New-York_rb/#/homes/for_sa...

Jest to tak naprawdę interaktywna mapa z listą nieruchomości. Sukces tego projektu jest zależny od ilości aktualnych mieszkań umieszczonych w bazie danych. Wyobrażam sobie klienta, który przechadza się po dzielnicy, wyjmuje telefon komórkowy i sprawdza aktualne oferty nieruchomości w tej okolicy.

konto usunięte

Temat: Innowacyjne sposoby reklamy i prezentacji nieruchomości

Przeleciałem wszystkie posty w tym temacie i tak się zastanawiam nad faktyczną istotą samej reklamy i jej wkładzie w sprzedaż. Praktykę w ścisłym pośrednictwie mam krótką ale sama praca w obsłudze klienta jest dłuższa.

Moim zdaniem żadna reklama nie zastąpi porządnego pośrednika o wysokich umiejętnościach sprzedażowych. Taki pośrednik jeśli odpowiednio wydedukuje faktyczne potrzeby klienta i znajdzie odpowiednią nieruchomość dla niego. Na dobrą sprawę zdjęcia są zbędne bo często i tak nie oddadzą nam rzeczywistości, a dobrze opisana nieruchomość przez telefon częściej przekona klienta do spotkania.

Z kolei byłbym skończonym głupcem twierdzą, że reklama i prezentacja nieruchomości jest zbędna. Natomiast bardziej traktowałbym ją jako kanał dotarcia do klientów, dlatego nie koncentrowałbym się na ogromnym rozwoju tego działu w biurze pośrednictwa, tym bardziej w dobie mniemanego kryzysu gdzie wszyscy zbiorowo tną koszty.

Natomiast mając codziennie do czynienia z reklamą właśnie biur nieruchomości, chciałbym zwrócić Państwa uwagę na estetykę reklamy. Dużo firm nie dba o swój wizerunek, korzystają z różnych portali a na dobrą sprawę od 3 lat mają na nich swoje stare logo i jakiś archaiczny opis, a nie jest kłopotem znaleźć tą samą ofertę w innym biurze. To nie kosztuje, a sprawdza się tu staropolskie przysłowie "jak nas piszą, tak nas widzą". Dlatego zamiast zastanawiać się jak rozwinąć reklamę, powinniśmy zadać sobie pytanie co zrobić żeby aktualna była lepsza.

Wkurza mnie również pisanie w ofertach przez nie których agentów mnóstwa epitetów, a mało konkretów. "Przytulne mieszkanie, z układnymi, dużymi pokojami..." kurde takie ogłoszenia to mogą zamieszczać osoby prywatne.

A teraz może odrobina odnośnie innowacji aby nikt mi nie zarzucił, że piszę od czapy. Od jakiś dwóch lat na wielu portalach (na szczęście nie na wszystkich), pojawiły się filmiki nieruchomości. Szczerze mówią nie które bardziej straszą potencjalnego nabywcę niż zachęcają. Rozumiem, że nie każdy pośrednik jest fotografem, ale jeśli już coś robimy to róbmy to dobrze. Stawiałbym na szerokość kanałów dystrybucji reklamy, a nie długość czyli reklama w wielu mediach a nie w jednym w sposób unikatowy.

Następna dyskusja:

wirtualnawizyta.pl - dodatk...




Wyślij zaproszenie do