konto usunięte

Temat: CTR 200%?

Witam,

Spotkało mnie ostatnio bardzo ciekawe zjawisko - raport z jednego dnia pokazuje, że CTR jednego ze słów kluczowych = 200%.
1 wyświetlenie i 2 kliknięcia - niesamowita skuteczność ;)

jak widac na załączonym obrazku - 200%
http://www.xsayo.com/200procent.gif

- zapłaciłem podwójną stawkę, niewielką, ale podwójną!
- spore przekłamanie statystyk ogólnych

czy jest to możliwe?
czy ktoś z Was spoktał się z takim zjawiskiem?

pozdrowienia
MarekMarek Zywert edytował(a) ten post dnia 09.05.07 o godzinie 22:41
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: CTR 200%?

Tak spotkałem się z tym parę razy.
Przykłady opisów takich sytuacji:
http://discuss.joelonsoftware.com/default.asp?biz.5.27...
http://www.webmasterworld.com/forum81/134.htm
http://www.webmasterworld.com/forum81/5567.htm

W ostatniej jest nawet odpowiedź, którą użytkownik otrzymał z Google support:

I now got an answer from Google support.

They say this is because a user must have clicked the back button after clicking the ad and then clicked it again.

This is so easy to track for Google that I don't see why they charge for the second click. It is an open door for misuse anyhow.


W sumie nie powinno to być liczone. Zdarza się przy pojedyńczych kliknięciach.

konto usunięte

Temat: CTR 200%?

Witam,
niestety nie zgadzam się z przedmówcą. Pan Mariusz jednakże podał link, który niesie bardzo proste wyjaśnienie tego typu zjawiska:
na http://www.webmasterworld.com/forum81/5567.htm czytamy że "there is a delay in reporting clicks to impressions". Po prostu statystyki odnośnie klików są aktualizowane częściej niż te odnośnie impresji.
Sytuacja opisana przez pana Marka ma szansę zdarzyć się tylko na samym początku działania danego słowa kluczowego, kiedy kliki i impresje startują od zera. Nie ma więc mowy o podwójnym naliczeniu opłaty za jeden klik :).

Pozdrawiam,
Bartek.
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: CTR 200%?

Faktycznie podany przykład to chyba najczęstszy powodów występowania takiego stanu rzeczy. Z tego, co jednak czytałem na WebmasterWorld prawdopodobnie nie jedyny. Abstrakcyjny przykład jest na: http://www.webmasterworld.com/forum89/13059.htm - lokalna wersja w Operze, która może powodować nie zliczania drugiego wyświetlenia. Nie wiem jednak na ile ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości.

konto usunięte

Temat: CTR 200%?

REASUMUJĄC

póki co jest to rzadkość i wyjątkowa sytuacja,
jak zacznie się częściej powtarzać i kwoty zaczną rosnąć
to będzie trzeba się tym konkretnie zainteresować
i wyciągnąć od google kasę - bo w sumie co mnie obchodzi niedoskonałość systemu - zjawisko przeczy logice i zasadom google
więc nie widzę powodu dla którego ja miałbym być poszkodowany

pozdrowienia
Marek
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: CTR 200%?

Google samo zwraca kasę w miesięcznym rozliczeniu - wprawdzie są to groszowe kwoty ale widać że starają się to monitorować. Czasami są to nawet dwie pozycje więc pewnie zwrot jest do konkretnej kampanii a nie dla całego konta.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: CTR 200%?

Sytuacja jest ciekawa (dziękuje za pewną wiedzę Panowie)

Samo google chyba w materiałach do egzaminu pisało kiedyś o takich zjawiskach, ale pokrętnie wyjaśniało je. Może ja mam takie wrażenie, ale niektóre teksty w materiałach były zabezpieczeniem na pewne sytuacje. Doświadczenie zapewne pokazuje im z czym mogą być problemy co może jak najbardziej pokazywać niedoskonałość systemu. Nikt chyba tu nie wspominał jeszcze o różnicach z konta google odnośnie klikalności a dziennikiem serwera. Odnośnie tego na pewno w materiałach był jakiś komentarz usprawiedliwiający, ale z tego co patrzyłem an te materiały ostatnio to pozmieniano nieco je.
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: CTR 200%?

Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy tym co pokazuje AdSerwer a serwer WWW występuje nie tylko przy kampaniach AdWords ale przy prawie każdej kampanii interentowej. Większość reklamodawców tego problemu nie widzi bo nie korzysta z narzedzi śledzących ruch np. Direct Effect, opierając się tylko na danych AdSerwera lub statystyk po stronie serwera WWW. A rozjazdy w danych niestety mogą być znaczące. Szczególnie dotkliwie mogą to odczuć firmy, które kupują kampanie w modelu CPC bo większość agencji uwzględnia do rozliczeń tylko statystyki AdSerwera a nie serwera po stronie WWW.Arkadiusz Łatko edytował(a) ten post dnia 09.01.08 o godzinie 20:28

konto usunięte

Temat: CTR 200%?

Wiem, że jest to pewna ekwilibrystyka myślowa ale takie zabiegi lubię ;-) Wg. zasad google ten sam klient może być policzony jak dwa kliki w sytuacji gdy oba dadzą jakąś korzyść reklamodawcy. Więc co jeśli ktoś widzi reklamę klika ją PP myszy i otwiera stronę w karcie przeglądarki. Następnie kupuje np. plecak i zamyka stronę. Ma w tej chwili otwarte tylko google z tymi samymi linkami (bo to ta sama strona). I nagle błysk!! Bły tam fajne buty może i je kupię? Więc co pozostaje zrobić? klika ponownie link sponsorowany i kupuje buty.

EFEKT: 2 kliki przynoszące efekt(zakup) czyli 1 wyświetlenia i 2 kliki co daje CTR 200%!!

Wiem jest to dosyć karkołomne ale zdarza się naprawdę tylko czasami, więc czemu nie??

konto usunięte

Temat: CTR 200%?

Przycisk "wstecz" nie odświeża automatycznie strony, ot i cała tajemnica.

Wyszukuję frazę (1 aukcja AdWords, czyli "impresja" dla zwycięskich reklam), klikam na reklamę (1 klik), przeglądam stronę, cofam się przyciskiem "wstecz", przeglądam resztę wyników i stwierdzam, że jednak chcę wrócić na reklamowaną stronę. Klikam ponownie link (2 klik), a reklamodawca ma już potencjalnie 200% CTR, bo z jednej aukcji dostał dwa kliki.

Drugi scenariusz to faktycznie opóźnienia raportowania. Różnica między tymi scenariuszami jest taka, że w pierwszym CTR powyżej 100% jest prawidłowy, a w drugim - tylko przejściowy.

Pozdrawiam,
Marcin



Wyślij zaproszenie do