Mateusz G.

Mateusz G. Koordynator ds. ur i
efektywności
produkcji,
Schumacher P...

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

Coś posucha w grupie, może uda mi się trochę ją rozruszać. :)

Osoby siedzące w temacie zapraszam do pobrania i poczytania mojej pracy mgr o tematyce reklamy w grach (pierwszy rozdział można sobie darować :P):

http://www.sendspace.pl/file/896c5b132368bac6a5a07f7

Są tam wyniki badań przeprowadzonych na grupie 464 osób.

Od razu zaznaczę, że mogą się pojawić jakieś błędy czy nieścisłości, które wyłapią osoby które siedzą w tym dłużej niż ja.. Chciałem się jak najszybciej obronić i nie udało mi się dopiąć wszystkiego na ostatni guzik - tak jak to miałem w zamyśle. Nie jest jednak źle i generalnie jestem zadowolony z tego, co wyszło.

Oczywiście all rights reserved, jeżeli ktoś chce coś gdzieś wykorzystać należy się wcześniej ze mną skontaktować.Mateusz G. edytował(a) ten post dnia 25.10.11 o godzinie 13:31
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

niestety bardzo dużo błędów merytorycznych :(
np.:
Przejdźmy teraz do meritum, czyli do In-game advertising. Istnieją trzy sposoby reklamowania z wykorzystaniem gier.

jedno zdanie zaprzecza drugiemu

dodatkowo są 3 formy, ale reklama w grach, gry reklamowe i działania w społeczności graczy

w grach dzieli się na
- dynamiczną (in-game ads)
- statyczną (product placement(

i tak dalej :(

z miłą chęcią podyskutuję o całej pracy off-line
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

second life nie jest grą, a rzeczywistością wirtualną, jeśli SL opisujesz jako grę, to też trzeba było avatar czaty w to włożyć
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

napisałeś gdzie można było doładować konto FarmVille (7eleven) czy mi umknęło?
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

ale mimo wszystko ciekawe niektóre elementy, choć ciesz się, że miałeś mnie na promotora :)
Mateusz G.

Mateusz G. Koordynator ds. ur i
efektywności
produkcji,
Schumacher P...

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

Dzięki za konstruktywną krytykę :). Teraz po kolei:

Uważam że Second Life to jednak gra, w końcu są tam gracze... Wiem że producent sam powiedział, że to nie gra a wirtualny świat, ale to raczej chwyt marketingowy. Tak samo było z Suzuki V-stromem - to niby nie motocykl sportowy, ani nie turystyczny tylko pierwszy na świecie sport enduro tourer :))). A to bujda, zwykłe turystyczne enduro.
A avatar chat to przecież gra przeglądarkowa i w takiej kategorii bym to umieścił.

Jeżeli mowa o formach reklamy w grach... Prawda jest taka, że nie ma jeszcze oficjalnej kategoryzacji, którą by wszyscy uznawali za jedyną prawidłową. Na różnych portalach jest inaczej, nieraz jedno drugiemu przeczy.

Wg mnie całość reklamy w grach to IGA. I od tego by szły trzy odnogi - statyczna, dynamiczna i advergames. No a ostatnio jest wysyp gier iphonowych i androidowych i tam to dopiero się reklama szerzy. Jak zaraza :) I to by mogła być jakaś kolejna kategoria, ale to tylko takie moje głośne myślenie.
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

SL - zdefiniuj GRĘ, a potem porównaj ja z zasadami GL
tak samo można było by powiedzieć, że życie to gra, bo są w nim gracze, czy praca lub studia to gra
W SL są gry, ale samo SL nie jest grą

Kategoryzacja - odwołujesz się do IAB i grupy roboczej, w której własnie taką kategoryzacje przyjęliśmy, jeśli kazdy będzie przyjmował swoje nowe zasady, nigdy nie będzie standardów (a to akurat staramy sie robić w ramach IAB, a i firmy gamingowe spoza IAB zgadzają się z takim podziałem gier w merketingu)

IGA to IGA = in-game advertinsing - po polsku reklama w grach, a nie gra reklamowa (advergames), jedyne co można łączyć w IGA wg mnie to reklama dynamiczna (dinamic in-game ads) i statyczna (product placement) - ale jestesmy tu po to aby ludzie zrozumieli różnice, Wrzucając reklamę dynamiczną, advergaming, social games i PP w jedno robimy sobie jako branży krzywdę IMHO
Mateusz G.

Mateusz G. Koordynator ds. ur i
efektywności
produkcji,
Schumacher P...

Temat: magisterka - In-game advertising - how to sell the way...

Kilka przykładów z sieci:
"Gra komputerowa jest programem komputerowym, który w swoim zamierzeniu służy do celów rozrywkowych lub też edukacyjnych"
"Zdefiniowanie pojęcia „gra”, nie jest łatwe do wykonania. Funkcjonuje bowiem wiele określeń . Encyklopedyczna definicja tego terminu określa grę komputerową jako grę, która jest kontrolowana przez uczestnika za pomocą komputera."

SL to więc gra w której są gry...

Z drugą częścią Twojej wypowiedzi się zgodzę, też tak myślałem to ująć w swojej pracy, a w końcu Ty tu jesteś większym ekspertem w tej dziedzinie :).
Więc IGA to reklama statyczna i dynamiczna, a obok IGA postawimy advergames.

A gdzie w takim razie umieścimy reklamę w grach na komórkę? Jako całkiem nowa kategoria, czy jako część reklamy dynamicznej?



Wyślij zaproszenie do