konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Mam maca 2,5Ghz PPC G5, ale mam na nim 2GB RAM i przy większych projektach 3d mi się wiesza. Renderowanie w ogóle odpada. :)
Czy to jest wina za małego RAMu? Powinnam dokupić jeszcze 2GB albo więcej? Mam 4 DIMMy po 512 MB (DDR SDRAM) i jeszcze 4 wolne sloty. Karta graficzna ATI Radeon 9800 Pro z 256VRAMu czyli całkiem przyzwoicie.
A może to dysk SATA nie nadąża?

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

jakiego softu używasz? i co oznacza 'większy projekt'?

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Podczas samego renderowania najważniejszy jest procesor.
Podczas pracy w samym programie to właśnie RAM i porządna karta graficzna, dysk też, ale już mniej. Wiadomo, im porządniejszy sprzęt, tym lepiej, więc ograniczenia to tylko kwestia kasy. Zwracaj uwagę nie tylko na ilość RAMu, ale też jakość (np, aby CL był jak najmniejszy)

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Dokładnie. W trakcie pracy ze sceną znaczenie ma grafika (która 'dźwiga' wyświetlanie Direct3D lub OpenGL) i RAM (który 'dźwiga' m.in. siatki). Na szybkość renderingu wpływ ma prędkość procesora, dlatego dobrze jest mieć ich kilka ;) Renderery obsługujące wielowątkowość puszczają wtedy oddzielny 'bucket' dla każdego wątku.

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

... a każdy oddzielny bucket to konieczność przechowywania w pamięci dodatkowych danych i rosnące wymagania pod względem RAMu.
poza tym, sam frame buffer (miejsce w pamięci kompa przechowujące to, co już wyrenderowane - w uproszczeniu) zajmuje sporo, a jeśli jeszcze do tego renderujesz kilka kanałów, masek... (nie wszystkie programy/renderery pozwalają na rendering bezpośrednio do pliku)

uff. podsumowując - nieprawdą jest, że tylko procek przy renderingu się liczy, także wielkość dostępnej pamięci.

pytałem o program - napisałaś, że ci "się wiesza" - ale sam program? (może być jakiś bug w konkretnym programie - sprawdź updatey), za wolno wyświetla scenę w trakcie edycji, czy też może przy samym renderingu?Jarosław D. edytował(a) ten post dnia 24.11.07 o godzinie 18:49

Temat: ile RAMu do 3D?

Można sie domyslić, bo na maca jest mało aplikacji 3D. Albo Maya, Modo, co tam jeszcze?
Tak jak powiedział Jarek, procek to nie wszystko. Tekstury są ładowane do pamięci i im więcej tym lepiej.
Lepiej byłoby gdybyś podała soft i silnik renderujący, wtedy mozna pomóc z optymlizacją sceny.
Poza tym, czy renderujesz w passach?
Modelowanie nie powinno byc problemem z tym specem. Tutaj kłania się modelowanie w warstwach. Ukrywaj to co jest skonczone lub/i niepotrzebne w tym momencie.
Mirosław Pączkowski

Mirosław Pączkowski Lighting/Rendering
Artist

Temat: ile RAMu do 3D?

kup jeszcze 2gb ramu - zapełń te dwa sloty albo lepiej kup 2x2GB lub 4x1gb, zostanie ci jeszcze miejsce
a przede wszystkim staraj się optymalizować sceny - wywalaj ukryte ścianki poligonów,próbuj tez renderować oddzielnie cienie, kolor, odbicia itd. dobieraj wielkość tekstur do rozdzielczości końcowej rendera lub filmu
dysk sata jest ok, tylko musi być pusty :)
jeśli scena wiesza ci się podczas pracy (modelowanie, itd) to karta zdycha prawdopodobnie - ja mam same złe doświadczenia jeśli chodzi o ATI, przynajmniej pod Maya, wprawdzie mi się nie wieszała ale było kupę błędów w wyswietlaniu
a na czym pracujesz?

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Problem jest natury takiej - 32bit os nie jest w stanie przydzielić więcej jak 2gb ramu na jeden proces. Możesz mieć i 4gb, ale to nie pomoże. Będzie tak, że w dwóch pierwszych ulokuje się program do 3d, w reszcie windows + reszta programów i to spowoduje polepszenie wydajności. Aby ominąć to ograniczenie należy przejść na 64 bitowy os. jak jest w przypadku maca na ppc to nie wiem. Można też, tak jak sugerują przedmówcy zmniejszać gęstość siatki - ale wtedy czasem widać spadek jakości sceny. Sama siatka to nie wszystko, w pamięci muszą się zmieścić dodatkowe obliczenia światła, cieni, tekstur - siatka mieszcząca się w 800mb pamięci potrafi zaalokować drugie 800 podczas obliczania renderu

Temat: ile RAMu do 3D?

Michał Trochimiak:
Problem jest natury takiej - 32bit os nie jest w stanie przydzielić więcej jak 2gb ramu na jeden proces.

To Mac.

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Artur Woźniak:
Michał Trochimiak:
Problem jest natury takiej - 32bit os nie jest w stanie przydzielić więcej jak 2gb ramu na jeden proces.

To Mac.
sie zgadza że Mac. równie dobrze może mieć takie same ograniczenia co windows - to raczej kwestia długości słowa maszyny używanego do adresowania pamięci niż tego czy to mac, linux czy windows.

Temat: ile RAMu do 3D?

Michał Trochimiak:
Artur Woźniak:
Michał Trochimiak:
Problem jest natury takiej - 32bit os nie jest w stanie przydzielić więcej jak 2gb ramu na jeden proces.

To Mac.
sie zgadza że Mac. równie dobrze może mieć takie same ograniczenia co windows - to raczej kwestia długości słowa maszyny używanego do adresowania pamięci niż tego czy to mac, linux czy windows.

Z tego co sie orientuje to systemy w Macu, jeśli nie używa się windowsa, czyli os X są i były oparte na Unixie a te nie posiadały ograniczeń podobnych do windowsa.
Swego czasu sam chciałem przesiąść się ma MAca (właśnie dlatego) ale wtedy tylko Maya miała support.
BTW,
32 bitowy windows może przydzielić więcej pamięci ale potrzebny jest drobny wpis w plik boot.ini (3GB switch).

konto usunięte

Temat: ile RAMu do 3D?

Podczepię się żeby nie tworzyć nowego wątku.

Mam incydentalnie do odstąpienia DDR RAM 256 MB, PC-2700 (333MHz) Spectec. Jeśli ktoś reflektuje, proszę pisać na pw.

Następna dyskusja:

ile RAMu do 3D?




Wyślij zaproszenie do