Temat: Tiry na rzeki
Jakub Łoginow:
Wbrew pozorom nie dotyczy to tylko towarów masowych, ale też np. kontenerów - spójrzcie na Dunaj, Ren, Men, Mozelę, tam jest bardzo dużo kontenerowców rzecznych.
Szczerze mówiąć, nie widziałem jak żyję rzecznego kontenerowca. Nie bardzo też widzę ekonomicznego sensu.
Dodatkowo pragnę zauważyć, że główny kierunek ruchów tirów w Polsce to wschód/zachód. A nasze rzeki akurat płyną na odwrót.
Rzekami i kanałami transporuje się ładunki masowe.
Znalazłem dane przewozowe Ren/Dunaj
Cytuję
Transport przez kanał w 2006 roku zmalał o prawie 20% w porównaniu do poprzedniego roku.
Łączna ilość ładunku – 6,24 mln ton (2005: 7,598 mln ton)
Liczba statków korzystających z kanału – 5280 (6467), z czego 2823 płyneły w kierunku Dunaju a w kierunku Renu – 2457;
Towary przewożone kanałem w kierunku Dunaju: żywność i pasza: 836.186 ton
rudy i złom metalowy: 795.259 ton
stali, metal kolorowa: 103.547 ton
materiały kamienne, ziemia, gruz budowlany: 510.187 ton
nawozy: 296.340 ton
Towary transportowane kierunku Renu żywność i pasza: 476.422 ton
rudy i złom metalowy: 419.459 ton
nawozy: 295.701 ton.
Ruch kontenerowy zmniejszył się z 3986 do 2539 TEU z czego 85% ruchu odbywało się w kierunku Dunaju.
W 2007 roku przewieziono 5.927.386 ton oraz 854 TEU kontenerów.
W 2008 roku przewieziono 5.526.861 ton oraz 548 TEU kontenerów[1].
Jak widać, ilości kontenerów są śladowe
Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 24.02.13 o godzinie 17:08