Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Stan kolei w Polsce

To temat rzeka. Co sądzicie o polskiej kolei? Osobiście uważam, że nie można tylko narzekać, bo są też pewne pozytywne symptomy w ostatnich latach:

1) Odnawiane dworce kolejowe.
2) Na wielu trasach pojawiły się nowoczesne i komfortowe szynobusy.
3) Mimo wszystko przejazd ekspresem czy IC jest dość komfortowy - klimatyzowane wagony, gniazdka elektryczne itp. Zwłaszcza na trasie Kraków-Warszawa.

A negatywy? Tego jest tak wiele, że nie ma co się rozpisywać. Ale dziwi mnie jedno - dlaczego do tej pory nie zmodernizowano trasy Kraków-Katowice. To powinien być priorytet, tak by przejazd między obu aglomeracjami był możliwy w 40 minut. Co jak co, ale aglomeracja śląsko-krakowska jest największa w Polsce, większa od aglomeracji łódzko-warszawskiej, mieszka tu jakieś 7 milionów ludzi.
Władysław B.

Władysław B. technolog,
konstruktor, poeta .
Na początku 2013r.
zaczn...

Temat: Stan kolei w Polsce

Po zmianie [nie]rządu bezie można myśleć o rozwoju gospodarki krajowej.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Stan kolei w Polsce

To sobie jeszcze poczekamy...
Władysław B.

Władysław B. technolog,
konstruktor, poeta .
Na początku 2013r.
zaczn...

Temat: Stan kolei w Polsce

...niestety... Jak mówić o rozwoju kolei skoro jeszcze nie tak dawno wałkowano w reportażach sprawę zakładu naprawy taboru kolejowego i nic nie wskórano bo niestety dyrektor przed emeryturą doprowadzał do zagłady zakładu a był dawnym z "namaszczenia"...
Z innej parafii - w programie gdzie pokazują się wynalazcy z pomysłami i ofertami, startował Pan z projektem produkcji wózków wagonowych i z planem wstępnym zamówień na eksport - i co? Oczywiście zainteresowanie duże ale pod kątem produkcji na eksport. A gdzie sprawa zderzaków słynnego pomysłu zamiany siły prostoliniowej na obrotową z możliwością użycia jej do zderzaków wagonowych - "siły wyższe" zniszczyły gościa a i możliwości zastosowania w polskiej produkcji.
Teraz gdy jeszcze wejdziemy w zakres prawodawstwa patentowego unijnego to już kompletnie zlikwidujemy polską myśl bo koszty patentowe będą wysokie (powyżej 5,5 tyś Eu , koszty sądowe w trybunale UP-Eu - ok. 100 tyś Eu..); w dodatku będą obowiązywały patenty amerykańskie czy chińskie.(Ostatnio sprawdzałem patent dotyczący roweru wodnego - jest patent amerykański - w pierwszych zdaniach opisuje on opatentowanie metody napędu - czyli tym samym dotychczasowi drobni producenci rowerów wodnych powinni zaprzestać ich produkcji ub zakupić patent - wiązać się to będzie z podniesieniem kosztów wyrobów...)

konto usunięte

Temat: Stan kolei w Polsce

O naszej kolei można rozmawiać tak długo jak o miłości, ale co to zmieni jak brak zainteresowania decydentów.
No może nie do końca, bo zmiany są choćby w płacach np prezesa.
Dla innych "zasłużonych" dla PKP są nagrody:

http://praca.wp.pl/title,Prezes-PKP-rozdal-nagrody,wid...
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Stan kolei w Polsce

Przynajmniej za dworce kolejowe się w ostatnim czasie wzięli.

konto usunięte

Temat: Stan kolei w Polsce

Jakub Łoginow:
Przynajmniej za dworce kolejowe się w ostatnim czasie wzięli.

Tak, to jedyne pocieszenie dla smutego wizerunku PKP.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Stan kolei w Polsce

Jakub Łoginow:
Przynajmniej za dworce kolejowe się w ostatnim czasie wzięli.
Tylko po co. Tylko kilka głównych zarobi na siebie. reszta będzie dalej podupadała po remoncie.
Przyjdzie do spłaty kredytów i pkp sprzeda wyremontowane dworce poniżej kwoty wydanej na remont. Tak mniej wiecej robi się interesy w naszym pięknym kraju.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Stan kolei w Polsce

Jakub Łoginow:
Przynajmniej za dworce kolejowe się w ostatnim czasie wzięli.
Nie tylko dworce. Ostro ruszyły remonty lini kolejowych.
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: Stan kolei w Polsce

Zadziwia mnie, że wiele gmin nie chce przejąć i utrzymać dworców, a jest to jak najbardziej w ich interesie. W ogóle nie mogę zrozumieć, jak to jest, że od kolei wymaga się opłacalności, a jednocześnie w drogi bez zmrużenia oka ładuje się ciężkie miliony...
A jakby tego było mało, będzie masowa likwidacja linii kolejowych...
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Stan kolei w Polsce

Teoretycznie wszyscy wiemy, że na drogi idzie 10 razy więcej pieniędzy niż na tory ale praktycznie większość z nas narzeka nie zauważając tej sprawy. Widocznie taka już nasza Polaków mentalność żeby sobie ponarzekać :)
Grzegorz Pelc:
Zadziwia mnie, że wiele gmin nie chce przejąć i utrzymać dworców, a jest to jak najbardziej w ich interesie. W ogóle nie mogę zrozumieć, jak to jest, że od kolei wymaga się opłacalności, a jednocześnie w drogi bez zmrużenia oka ładuje się ciężkie miliony...
A jakby tego było mało, będzie masowa likwidacja linii kolejowych...

konto usunięte

Temat: Stan kolei w Polsce

Rafał Z.:
Teoretycznie wszyscy wiemy, że na drogi idzie 10 razy więcej pieniędzy niż na tory ale praktycznie większość z nas narzeka nie zauważając tej sprawy. Widocznie taka już nasza Polaków mentalność żeby sobie ponarzekać :)
Grzegorz Pelc:
Zadziwia mnie, że wiele gmin nie chce przejąć i utrzymać dworców, a jest to jak najbardziej w ich interesie. W ogóle nie mogę zrozumieć, jak to jest, że od kolei wymaga się opłacalności, a jednocześnie w drogi bez zmrużenia oka ładuje się ciężkie miliony...
A jakby tego było mało, będzie masowa likwidacja linii kolejowych...

Czy zatem takie obrazki to tylko czepialstwo i mentalość ? :

http://niepoprawni.pl/category/tagi-z-blogow/balagan-n...

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/skandal-w-pkp-za-8-mi...

http://www.fakt.pl/Wstyd-na-dworcach-w-Krakowie-,artyk...Jerzy A. edytował(a) ten post dnia 25.02.13 o godzinie 17:39
Lechosław Łambucki

Lechosław Łambucki Kierownik Budowy /
Kierownik Projektu

Temat: Stan kolei w Polsce

Panie Jerzy z całym szacunkiem ale spojrzałem na te Pana wrzucone linki i niestety podał Pan przykłady właśnie czepialstwa i mentalności - fakt i super express to dla mnie nie są źródła ani wiarygodne ani opiniotwórcze - żerują tylko na wykreowanej sensacji.
Jeśli bym miał to skomentować to proszę mi powiedzieć kto doprowadził do takiego stanu toaletę czy przejście podziemne? Kolej, kolejarze, czy może sam Zarząd PKP? Nie. To zrobił pasażer/użytkownik. Jeśli Pan wierzy w to, że w toalecie taki syf robi się sam w trakcie realizowania dalekobieżnego połączenia i jest efektem braku porządkowych na stacjach pośrednich czy przejście jest po prostu zaniedbane ze starości, a jego stan jest efektem normalnego użytkowania to może Pan w to wierzyć. Prawda jest taka, że wszyscy z pobłażaniem traktujemy akty wandalizmu - wolimy się odwrócić i nie widzieć niż wziąć do ręki telefon komórkowy i zadzwonić choćby na policję. Za to chętnie tym samym telefonem, po wszystkim, robimy zdjęcie by je potem wysłać do takich brukowców jak f. czy se. - to właśnie mentalność.
Nie można w każdym kącie umieścić sokisty, konduktora czy kamery monitorującej ład i porządek.
A co do zamarzniętej toalety to bez żartów - wiele razy wchodziłem do toalety po palaczu, który nie zamknął po sobie okna. W lecie to nie kłopot ale w zimie pewnie gdyby okna nie zamknąć to kolejne osoby widząc szron nawet by nie weszły do środka, a co za tym idzie na ostatniej stacji można by było ulepić bałwana i zrobić taką śliczną fotkę.
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Stan kolei w Polsce

Lechosław Ł.:
Panie Jerzy z całym szacunkiem ale spojrzałem na te Pana wrzucone linki i niestety podał Pan przykłady właśnie czepialstwa i mentalności - fakt i super express to dla mnie nie są źródła ani wiarygodne ani opiniotwórcze - żerują tylko na wykreowanej sensacji.

A tym razem czy to znów czepialstwo?
http://wyborcza.pl/1,75478,15306394,Bienkowska_o_opozn...

Cały internet dziś kpi z minister Bieńkowskiej za jej wypowiedź: "Sorry taki mamy klimat"
Reakcja Chaka Norisa na wypowiedź pani Minister "Sorry, taki mamy klimat":

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v...

Minister Bieńkowska jak z "Misia" Barei:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v...

"Co za głupota i ignorancja. Zamiast powiedzieć, tak szanowni państwo, mamy problem z uwagi na warunki atmosferyczne, ale powołałam specjalny zespół, który już nad tym pracuje - to nie. Nie ma problemu. Idzie w zaparte. Ale już niedługo spotkamy się przy urnach" - odgraża się "wyborca". "Coś mi się widzi że Wyborcy przy urnach powiedzą "sorry PO" - przewiduje z kolei "diagnosta".Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.01.14 o godzinie 20:48
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Stan kolei w Polsce

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od sprawy nadrzędnej czyli kompetencji. Ministrem i osobami decyzyjnymi na kolei powinni być ludzie znający branżę bo to branża bardzo specyficzna. Nie może to być człowiek zupełnie spoza tematu bo będzie się wdrażał długi czas, a gdy się wreszcie zorientuje w temacie to już spadnie ze stanowiska za jakąś przypadkową wpadkę.
Pani Bieńkowska jeśli już ma piastować właściwie swoje stanowisko to potrzebuje branżystów z doświadczeniem aby nie błądziła po omacku.

Na PKP Nowak zwolnił mnóstwo ludzi zastępując ich menadżerami z Euro 2012, którzy robią jeszcze większy bałagan. Za rok się zwolnią biorąc odprawy, a chaos pozostanie i kolejne długi dla podatników. Prawda, trzeba było zwolnić komunistyczny beton z zarządu ale nie wraz z inżynierami, geodetami itd tylko po to żeby starczyło na pensje dla nowego zarządu. Tzn. "wylano dziecko z kąpielą". Pewnie katastrofy nie będzie ale za posprzątanie tego bałaganu znów zapłacimy my, podatnicy.
Lechosław Łambucki

Lechosław Łambucki Kierownik Budowy /
Kierownik Projektu

Temat: Stan kolei w Polsce

Jerzy C.:
Lechosław Ł.:
Panie Jerzy z całym szacunkiem ale spojrzałem na te Pana wrzucone linki i niestety podał Pan przykłady właśnie czepialstwa i mentalności - fakt i super express to dla mnie nie są źródła ani wiarygodne ani opiniotwórcze - żerują tylko na wykreowanej sensacji.

A tym razem czy to znów czepialstwo?

Tak, tym razem to też czepialstwo. Nie ma takiego kraju ani w Europie, ani na świecie, który radzi sobie z gwałtownie i dość agresywnie przychodzącą zimową aurą. Nawet tak wzorowa kolej niemiecka w takich warunkach sobie nie radzi. Proszę spojrzeć dziś: zima jak trzeba, śnieg popaduje, mróz ściął wszystko wokoło i co? I jakoś wszystko jeździ, pasażerowie nie zamarzają ale i opóźnienia się zdarzają bo to rozjazd przymarznie bo szyna pęknie bo defekt taboru nastąpi - zima jak zima i wszystko ok. Tylko bazując na głupich wypocinach pismaków można twierdzić, że sytuacja która miała miejsce w zeszłym tygodniu była łatwym do opanowania zjawiskiem zimowym. A prawda jest taka, że cudów nie ma i ZAWSZE gdy będzie pół Polski pod śniegiem i z temperaturami do -15 a druga połowa Polski zlana deszczem przy +2 na granicy tych dwóch stref będzie dramat z oblodzeniem, gołoledzią i żadna solarka ani żadne odkuwanie sieci trakcyjnej tu nic nie da - pogoda wtedy wygrywa i nic się pod tym względem nie zmieni, będzie wygrywać ZAWSZE. Jedyne co my możemy robić to starać się walczyć o utrzymanie jakiego takiego ruchu czy to na kolei czy to w miastach (przypominam, że wtedy większość miast centralnej Polski było sparaliżowane). Wczoraj jeszcze i pewnie dziś rejon Ostrowa i Kalisza jest skuty lodem, a odlodzone są tylko drogi główne.
A co do samej Pani Bieńkowskiej to niestety ministrem w tym kraju się nie zostaje dlatego, że się zna na danej branży - z resztą połączenie ministerstw budownictwa, infrastruktury, gospodarki morskiej, transportu i jeszcze rozwoju regionalnego w jedno powoduje, że nie ma w Polsce człowieka, który mógłby się na tym wszystkim znać - minister od wszystkiego jest do niczego i tyle w temacie. A co do pomocników Pani Bieńkowskiej to może i to ministerstwo było by do opanowania gdyby miała tzw. fachowców, a ma kogo? Ostatnio pokazano zmianą Pana Massela na kolejnego "bankomata". Jest to żałosne bo słupki słupkami, pieniądze są strasznie ważne ale jak ktoś nie wie co oznacza przypis do słupka z daną kwotą to może tylko i wyłącznie pogorszyć sytuację.
Za dużo bankomatów, za dużo patrzenia tylko w pieniądze.
Niestety Panie Rafale głowy nie dam, że katastrofy nie będzie - dla większości ludzi w ministerstwie infradestruktury i niedorozwoju skrót Rz, Rkpd, srk, shp, ssp nic nie znaczy jeśli nie ma obok kwoty pomniejszonej o kolejne oszczędności. To się w końcu zemści.
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Stan kolei w Polsce

Oczywiście że nikt nie miał zastrzeżeń do same go faktu że pociągi stanęły tyko dlaczego stały tyle godzin w szczerym polu i dlaczego nikt nie pomyślał że są tam np ludzie z małymi dziećmi bez ogrzewania, bez wody i pożywienia?

Oczywiście nie było by też takiego powszechnego oburzenia społecznego gdyby nie arogancka w tej sytuacji wypowiedź pani Minister twierdząca że nic przecież się nie stało, wszystko jest w najlepszym porządku!
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Stan kolei w Polsce

Nie ma się co podniecać wypowiedzią pani minister.
Problemem był brak komunikacji zastępczej i natychmiastowej opieki dla pasażerów.
To i tylko to trzeba poprawić.
Gdybym był z dzieckiem w zimnym pociągu to miałbym głęboko w poszanowaniu co akurat mówi pani minister. Interesował by mnie tylko transport zastępczy za kilka (kilkadziesiąt) minut i dobre warunki (natychmiast) przynajmniej dla dziecka.

Pozdrawiam

> Jerzy C.:
Oczywiście że nikt nie miał zastrzeżeń do same go faktu że pociągi stanęły tyko dlaczego stały tyle godzin w szczerym polu i dlaczego nikt nie pomyślał że są tam np ludzie z małymi dziećmi bez ogrzewania, bez wody i pożywienia?

Oczywiście nie było by też takiego powszechnego oburzenia społecznego gdyby nie arogancka w tej sytuacji wypowiedź pani Minister twierdząca że nic przecież się nie stało, wszystko jest w najlepszym porządku!
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Stan kolei w Polsce

Rafał Z.:
Nie ma się co podniecać wypowiedzią pani minister.
Problemem był brak komunikacji zastępczej i natychmiastowej opieki dla pasażerów.
To i tylko to trzeba poprawić.
Gdybym był z dzieckiem w zimnym pociągu to miałbym głęboko w poszanowaniu co akurat mówi pani minister. Interesował by mnie tylko transport zastępczy za kilka (kilkadziesiąt) minut i dobre warunki (natychmiast) przynajmniej dla dziecka.

Pozdrawiam

No dokładnie własnie o to i tylko oto chodziło!
takie procedury niestety nie zostały wcześniej przygotowane, i dlatego beztroskie spokój zarządów spółek kolejowych po raz kolejny został zaskoczony "przyjściem zimy w styczniu".

Tak wiec to nie do społeczeństwa pani Minister powinna się zwracać słowami "pasażerom mogę powiedzieć tylko Sorry taki mamy klimat" , ale powinna od razu w tej rozmowie telewizyjnej powiedzieć to wprost do zarządów i dyrekcji spółek kolejowych : "Sorry panowie z zarządów i dyrekcji spółek kolejowych, ale jak chcecie dalej otrzymywać wysokie pensje to musicie pamiętać, że taki a nie innym mamy klimat".
Ale tak minister nie powiedziała , bo w jej przekonaniu przyznanie się do swego i czyjegoś błędów ministerstwie lub zarządach spółek kolejowych psułoby to medialnie właśnie kreowany wizerunek sprawnej super minister 4 połączonych własnie w jedni ministerstw.


> Jerzy C.:
Oczywiście że nikt nie miał zastrzeżeń do same go faktu że pociągi stanęły tyko dlaczego stały tyle godzin w szczerym polu i dlaczego nikt nie pomyślał że są tam np ludzie z małymi dziećmi bez ogrzewania, bez wody i pożywienia?

Oczywiście nie było by też takiego powszechnego oburzenia społecznego gdyby nie arogancka w tej sytuacji wypowiedź pani Minister twierdząca że nic przecież się nie stało, wszystko jest w najlepszym porządku!

konto usunięte

Temat: Stan kolei w Polsce

A ja odnoszę głupie wrażenie, że pasażerowie tylko przeszkadzają PKP w realizacji celów.

Dlaczego aż tak się mylę w ocenie PKP ?



Wyślij zaproszenie do