Agata Młynarska

Agata Młynarska Kierownik,
Stowarzyszenie
Mózgowców

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Witam,
chciałabym Was prosić o pomoc. Od początku lipca br. objęłam stanowisko kierownika w dziale handlowym w jednej z firm z sektora finansowego. Zarzadzający firmą od początku informowali mnie, że mają z działem handlowym trochę problemów, ale głównym problemem jest brak powtarzalności zleceń od klientów. Handlowcy nastawieni są na pozyskiwanie nowych klientów (co oczywiście jest stanem jak najbardziej pożądanym), ale mało jest stałych zleceń. Poproszono mnie abym zadziałała w temacie, ale przyznam, że nie mam pomysłu.
Początkowo zarządzający uznali, że sprawa zostanie załatwiona szkoleniami, ale jak wiadomo same szkolenie cudu nie sprawi.

Bardzo Wasz proszę o pomoc, być może ktoś z Was, w swojej karierze miał podobny przypadek. Będę wdzięczna za każdą sugestię.

Pozdrawiam
Agata

konto usunięte

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Pracownicy zazwyczaj robią to, czego wymaga od nich menedżer oraz to, za co im płacą.
A jak wygląda system motywacyjny?
Agata Młynarska

Agata Młynarska Kierownik,
Stowarzyszenie
Mózgowców

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Otrzymują prowizję od spraw, które się spłacą. I premię półroczną jeśli spływy ze spraw przekraczją pewien próg.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Porozmawiaj z zespołem na ten temat. Jako managerowi firma płaci Ci za znalezienie problemu i rozwiązanie go. Przyznam szczerze, że nie zamieściłabym takiego postu.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 21:04
Agata Młynarska

Agata Młynarska Kierownik,
Stowarzyszenie
Mózgowców

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Szanowna Dagmaro,
wygląda na to, że masz dużo większe doświadczenie niż ja w zarządzaniu.
Jestem kierownikiem w tej firmie dopiero od lipca, w poprzedniej byłam raptem 6 miesięcy i jestem samoukiem, nie mam mentora.
Ten portal służy miedzy innymi do dzielenia się doświadczeniem, ale oczywiście każdy ma prawo do subiektywnych opinii.

Z zespołem rozmawiałam oni nie widzą problemu co jest oczywiste.
Robert P.

Robert P. szukam .....

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Dagmara D.:
że nie zamieściłabym takiego postu.


myślisz Dag...że dziewczyna zrozumie?

edit...:nie zrozumiała...;))Robert P. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 21:19
Andrzej G.

Andrzej G. Planning &
Distribution Manager

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Co to są stałe zlecenia? Rozwiń to stwierdzenie...
Agata Młynarska

Agata Młynarska Kierownik,
Stowarzyszenie
Mózgowców

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Zlecenia windykacyjne lub finansowe (pożyczki, finansowanie).
Stałe to znaczy takie, które są powtarzalne.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Agata Młynarska:

Ten portal służy miedzy innymi do dzielenia się doświadczeniem, ale oczywiście każdy ma prawo do subiektywnych opinii.

Bierzesz za to pieniądze. Ten portal nie służy temu, żeby za Ciebie wykonywać obowiązki służbowe.
z
Z zespołem rozmawiałam oni nie widzą problemu co jest oczywiste.

Obawiam się, że Twoja firma zrobiła poważny błąd zatrudniając osobę nie posiadającą odpowiednich kwalifikacji (nie wiem co jest oczywistego w tym, że nie jesteś w stanie uzyskać informacji od własnego zespołu w czymn tkwi problem. Na serio). I nadal zastanawiam się jak można się publicznie przyznawać do tego ...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 21:40
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Robert P.:
Dagmara D.:
że nie zamieściłabym takiego postu.


myślisz Dag...że dziewczyna zrozumie?

edit...:nie zrozumiała...;))
ewidemą ...

konto usunięte

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Agata Młynarska:
Szanowna Dagmaro,
wygląda na to, że masz dużo większe doświadczenie niż ja w zarządzaniu.
Jestem kierownikiem w tej firmie dopiero od lipca, w poprzedniej byłam raptem 6 miesięcy i jestem samoukiem, nie mam mentora.
Ten portal służy miedzy innymi do dzielenia się doświadczeniem, ale oczywiście każdy ma prawo do subiektywnych opinii.

Z zespołem rozmawiałam oni nie widzą problemu co jest oczywiste.

jeśli zespołowi też się przyznajesz do braku doświadczenia i pomysłów na poprawę sytuacji, to faktycznie oczywiste, że nie widzą problemu. a nawet, jeśli się nie przyznajesz, to dostęp do internetu jest dosyć powszechny w kraju...
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Rozumiem, że autorka wątku lepiej by zrobiła, gdyby milczała i nie przyznawała się do tego, że nie wie, co zrobić w danej sytuacji?

Może są tu sami super-menedżerowie, którzy zawsze wiedzą, co zrobić w każdej sytuacji. To ja w takim razie nie pasuję do tego grona, bo w każdym momencie mam kilka spraw, z którymi aktualnie nie wiem, co zrobić. Wiem jednak, że na każdą z tych spraw znajdzie się rozwiązanie. To tylko kwestia czasu. I nie mam problemu z tym, żeby mówić członkom swojego zespołu, że jest problem i nie wiem, co z nim zrobić. W kulturze współpracy, którą wspieram, zadziwiająco często zespół potrafi naprowadzić na dobre rozwiązanie - jeśli sam widzi problem. Ja bywam moderatorem.

Pytanie innych o zdanie jest jedną z dróg dochodzenia do rozwiązania. Doświadczenie nauczyło mnie, że jeśli jest problem, to należy pytać wszystkich, którzy są zaangażowani w daną sprawę; pytać o konkretne sytuacje, powody, rozwój sytuacji... Ta wiedza pozwala znaleźć rozwiązanie.

Nawet, jeśli odpowiedzi są bez sensu, to wspomagają proces myślowy.

Wracając do przypadku z pierwszego postu - moim zdaniem problem jest jeszcze za słabo zdiagnozowany. Nie wiadomo też dlaczego kierownictwo naciska na powtarzalność zamówień - może specyfika usług tego nie wymaga? Czy powodem nadrzędnym jest niska sprzedaż i kierownictwo w powtarzalności widzi ratunek, bo w prawie każdej książce o sprzedaży jest napisane, że klient stały jest dużo tańszy, niż nowo pozyskany? Mam wrażenie, że widać jedynie czubek góry lodowej.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Problem stary jak świat i całkiem nieźle opisany. Nie ma nic dziwnego w tym, że o wiele trudniej klienta zatrzymać ("utrzymać" latami) niż znaleźć nowego. To jest problem baaardzo wielu firm. Czasem rozwiązany - czasem nie. Netu i literatury na tony...
Jednak diagnozowanie konkretnego, nieznanego problemu w nieznanej firmie, nie mając pojęcia o jej marketingu, zarządzaniem portfolio marek, jakością, itd itd itd idac na sam dół do ...infolinii - i do tego przez GL - jest fikcją.
Autorka ma dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. I nie przekaże ich, bo większość jest tajemnicą firmy a ich zebranie i spisanie zajmie jej tygodnie.
Ale dostęp posiada. Patrzy i nie widzi. Słucha i nie słyszy. Szuka i nie umie znaleźć. Ja nie widzę możliwości pomocy.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 22:23

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Dagmara D.:
Problem stary jak świat i całkiem nieźle opisany.

Dokładnie, jak klient nie "powraca" to jest gdzieś problem, najczęściej w samym produkcie. Mówię teraz ogólnie bez nawiązania do tego konkretnego przypadku, podejrzewam, że klient kupił coś czego więcej już nie kupi..;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Problem może być w dowolnym miejscu styku z marką. I dlatego jest na tyle skomplikowany, że nie da się go rozwalić przy piwie..
P.S. jesli firma stawia taki problem przed młodym managerem to raczej słabo, słabo...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 22:28
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Dagmara D.:
Problem może być w dowolnym miejscu styku z marką. I dlatego jest na tyle skomplikowany, że nie da się go rozwalić przy piwie..
P.S. jesli firma stawia taki problem przed młodym managerem to raczej słabo, słabo...

Może i słabo - nie mnie oceniać. Jednak wyzwanie duże i dla młodego managera może być bardzo pouczające.

To, że autorka zapytała na forum, nie pociąga za sobą wniosku, że szuka tylko tutaj - tego nie wiadomo. Więc byłbym ostrożny z odsądzaniem od czci i wiary - nawet jeśli tak jest.

Swoją drogą zazdroszczę "urodzonym managerom", którzy w dodatku wiedzę posiedli z mlekiem matki.Ireneusz Adamczyk edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 22:35
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Ireneusz Adamczyk:

Swoją drogą zazdroszczę "urodzonym managerom", którzy w dodatku wiedzę posiedli z mlekiem matki.
Nie ma takich i dobrze wiesz, że nie o to chodzi.
Wiesz jak rozwiązać problem Agaty - po prostu napisz.

Ja wiem,że problem może być wszędzie : w strategii, w firmie wewnątrz, w zarządzaniu, w marketingu, w konkurencji - wszędzie. Więc jeśli Ty wiesz jak go rozwiązać : napisz.

Mam jednak wrażenie, że manager zatrudniony na tym stanowisku, uprzedzony o problemie bierze pieniądze za to, że go rozwiąże. Jeśli nie umie to albo musi się z nim wziąć za bary (i nikt mu nie pomoże "przez net" bo nie ma wystarczających informacji i nie będzie miał) albo zrezygnować ze stanowiska.
Z drugiej strony nie jest to chyba szczebel mający wpływ na zminy strategii w firmie więc w zasadzie może być skazany na porażkę.

Takie jest moje zdanie i nie jest ono wynikiem bycia osobą nieomylną czy wszystkowiedzącą. Tyle. Klepanie po ramieniu nie starczy.

konto usunięte

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Ireneusz Adamczyk:
Dagmara D.:
Problem może być w dowolnym miejscu styku z marką. I dlatego jest na tyle skomplikowany, że nie da się go rozwalić przy piwie..
P.S. jesli firma stawia taki problem przed młodym managerem to raczej słabo, słabo...

Może i słabo - nie mnie oceniać. Jednak wyzwanie duże i dla młodego managera może być bardzo pouczające.

To, że autorka zapytała na forum, nie pociąga za sobą wniosku, że szuka tylko tutaj - tego nie wiadomo. Więc byłbym ostrożny z odsądzaniem od czci i wiary - nawet jeśli tak jest.

Swoją drogą zazdroszczę "urodzonym managerom", którzy w dodatku wiedzę posiedli z mlekiem matki.
Nikt nie jest "urodzonym managerem". Można mieć predyspozycje, wyczucie, ale z doświadczeniem nikt się nie rodzi. Każdy kiedyś zaczyna i dobrze, że są tacy, którzy dają szansę. Kim byśmy byli, gdyby nam ktoś kiedyś nie dał szansy? I skąd braliby się owi "doświadczeni managerowie z przynajmniej 5-letnim stażem na podobnym stanowisku"?

Jednak danych jest za mało, by Pani pomóc, Pani Agato. Z tego, co zrozumiałam, nie chodzi o powracającego klienta, a o rodzaj usług, które u Państwa kupuje? Czy się mylę?
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Dagmara D.:
Ireneusz Adamczyk:

Swoją drogą zazdroszczę "urodzonym managerom", którzy w dodatku wiedzę posiedli z mlekiem matki.
Nie ma takich i dobrze wiesz, że nie o to chodzi.
Wiesz jak rozwiązać problem Agaty - po prostu napisz.

Ja nie udaję, że wszystko wiem. I mam odwagę - również swoim współpracownikom - o tym mówić. Zresztą swoim szefom też. Lecz zarówno moi współpracownicy, jak i szefowie wiedzą, że jeśli jest problem, to ja będę robił wszytko, żeby go rozwiązać.

Nie wiem, jak rozwiązać ten konkretny problem, ale właśnie nie o rozwiązanie chodzi. Dawanie ryby niczego nie zmieni. Chodzi o proces. Może autorka została rzucona na głęboką wodę. Widziałem już takie przypadki i takie sytuacje. I zawsze jeśli mogłem, to pomagałem. Ale zawsze wspierałem głównie proces, a nie treść. Kierowca też uczy się kolejności włączania biegów, a nie tego, przy której przecznicy włączyć trójkę. I wprawny kierowca, z umiejętnościami i doświadczeniem, wystartuje z czwórki, jak będzie trzeba. Tylko, że będzie wiedział, dlaczego to robi. I o to "dlaczego" głównie mi chodzi.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Zapytanie i prośba o pomoc

Ireneusz Adamczyk:
Dagmara D.:
Ireneusz Adamczyk:

Swoją drogą zazdroszczę "urodzonym managerom", którzy w dodatku wiedzę posiedli z mlekiem matki.
Nie ma takich i dobrze wiesz, że nie o to chodzi.
Wiesz jak rozwiązać problem Agaty - po prostu napisz.

Ja nie udaję, że wszystko wiem. I mam odwagę - również swoim współpracownikom - o tym mówić.
Byle nie przez GL...

Dla mnie EOT.



Wyślij zaproszenie do