Temat: Logika w przedsiębiorstwie
Logika w przedsiębiorstwie to spójność tego co się w nim dzieje.
Zaczyna się od przywództwa.
Przywództwo to osobowość, system wartości, zasady, sposób patrzenia na świat, sposób komunikacji i podejmowania decyzji . To również temperament przywódcy. To w końcu cele jakie wyznacza sobie i swojej organizacji przywódca.
Jeżeli przywódca ma osiągać swoje cele to musi dla ich realizacji pozyskać ludzi, którzy nie tylko będą mieli odpowiednie kwalifikacje formalne ale również będą w stanie współpracować nie tylko z przywódcą ale również ze sobą nawzajem. Ich systemy wartości, komunikacja, patrzenie na świat, temperament i.t.d. powinny być więc podobne lub się uzupełniać, a więc - sposoby rekrutacji muszą zapewnić odpowiednich ludzi.
Ludzie, którzy mają wspólnie realizować cele powinni dostać do dyspozycji odpowiednie narzędzia - infrastruktura, finanse, informacje.
Podział pracy, procesy, cele i zadania na stanowiskach pracy powinny być spójne z celami strategicznymi firmy, kwalifikacjami i predyspozycjami pracowników.
Wskaźniki powinny mierzyć to co ważne a więc to co zostało napisane w strategii i celach strategicznych.
Strategie funkcjonalne powinny wynikać ze strategii ogólnej i wspierać jej realizację.
System szkoleń i rozwój zawodowy jest po to, żeby rozwijać pracowników w kierunku wzmacniania ich naturalnych predyspozycji.
System motywacyjny powinien wspierać realizację celów.
i.t.d, i.t.d. Można to rozrysować w tabeli - macierzy - co z czym ma być spójne
Logika w przedsiębiorstwie - ot taka prosta rzecz a tak o nią trudno. Diabeł tkwi w szczegółach.