Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Nie ma punktu odniesienia, z którego patrząc, nie nalezy troszczyć się o bezpieczeństwo w biznesie. Upowszechniane przez Grzegorza Krzemińskiego, m.in. tu na forum, kompleksowe spojrzenie na to zagadnienie, zwróciło moją uwagę na zakres obowiązków CSO i charakter jego współpracy z CEO. To, że CSO winien być osobą odpowiednio wysoko umocowaną w schemacie organizacyjnym przedsiębiorstwa jest oczywistym, ale tak naprawdę czym winien się on / ona zajmować?

Chief Security Officer, CSO
"CSO jest osobą odpowiedzialną za całokształt bezpieczeństwa danych i informacji. Jest także odpowiedzialny za bezpieczeństwo fizyczne, zabezpieczenie sprawnego działania i prywatności korporacji oraz jej pracowników. Innymi słowy, zadaniem CSO jest zabezpieczenie ciągłości biznesu i koordynacja działań całej organizacji, tak aby były zgodne z wymogami bezpieczeństwa."

Chief Executive Officer, CEO
"Określenie osoby dysponującej ostateczną władzą wykonawczą w organizacji lub firmie. Funkcjonalnie odpowiada polskiemu prezesowi zarządu."

Hhmmmm. Można mieć spór kompetencyjny. Czy CSO zastąpi CEO albo odwrotnie? A może powinno być kilku CSO podległych CEO? Z drugiej strony wycinkowe potraktowanie problemów bezpieczeństwa naraża przedsiębiorstwo na dziury w jego polityce bezpieczeństwa.

Na dziś to CEO kompleksowo odpowiada za .. i przed .. . Nadchodzą jednak chyba czasy, że bez CSO ani, ani - w prawie każdym biznesie. A może CSO powinien być powoływany tylko w sytuacji kryzysowej? przedkryzysowej?

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

CSO jest wyłącznie supportem dla CEO - przy czym w zależności od biznesu firmy - przejawia się często w kilku stanowiskach;) często z rozdziałem pomiedzy IT a resztą firmy.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Na jakiej plaszcyznie mialby tu nastapic spor kompetencyjny?

konto usunięte

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Każdy odpowiada za swoje zadania, odpowiednio dopasowane metody postepowania, procedury powinny minimalizowac napięcia. Nie jest to konflikt marketingu ze sprzedażą! Dwie myslące osoby ułozą sie i beda sie wspierac żadnego konfliktu byc nie powinno !
Pozdrawiam

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

CEO odpowiada za wszystko, także za to, żeby wybrać odpowiedniego CSO i przydzielić mu właściwy zakres obowiązków i odpowiedzialności. Konflikt może się pojawić w momencie kiedy CEO lub CSO jest osobą niekompetentną, ale to i tak zawsze będzie wina CEO :)

konto usunięte

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Henryk A.:
CSO jest wyłącznie supportem dla CEO - przy czym w zależności od biznesu firmy - przejawia się często w kilku stanowiskach;) często z rozdziałem pomiedzy IT a resztą firmy.

A powinien w kilku?

Marku, po mojemu CSO to CSO, a kryzys to kryzys. Innymi słowy, każdy ma swoje. W sytuacji kryzysu i stwierdzenia "furtki" CSO ma łatać od ręki. Jakby zajmował się jednocześnie całością kryzysu - leżymy.

Co do sporów. Oczywiście że tak. W tym też kompetencyjne. I jest to całkiem naturalne. Im bardziej "ubezpieczniona" firma, tym mniej elastyczna i mniej efektywna. Bo procedury są ostrzejsze i jest ich więcej.

Pytanie, gdzie jest granica.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Grzegorz K.:
Henryk A.:
CSO jest wyłącznie supportem dla CEO - przy czym w zależności od biznesu firmy - przejawia się często w kilku stanowiskach;) często z rozdziałem pomiedzy IT a resztą firmy.
A powinien w kilku?
Hmmm, jak mała firma to jałowa dyskusja ale powiedzmy, że mamy do czynienia z dużym zakładem, który ma swoje duże wydziały. Tu już jest o czym dyskutować. Mam jednak wątpliwości co do powszechnego zrozumenia roli i zadań CSO. Taka np: huta z wydziałami odlewni stali, walcowni, itd.. Albo kompania węglowa, kilka kopalń, w każdej kopalni wydobycie na róznych poziomach, samodzielne jednostki ratownicze, itd.. CSO w strukturze poziomej? pionowej? podział kompetencji?
Marku, po mojemu CSO to CSO, a kryzys to kryzys. Innymi słowy, każdy ma swoje. W sytuacji kryzysu i stwierdzenia "furtki" CSO ma łatać od ręki. Jakby zajmował się jednocześnie całością kryzysu - leżymy.
Zgadzam się w 100%
Co do sporów. Oczywiście że tak. W tym też kompetencyjne. I jest to całkiem naturalne. Im bardziej "ubezpieczniona" firma, tym mniej elastyczna i mniej efektywna. Bo procedury są ostrzejsze i jest ich więcej.
No właśnie to usztywnienie kłóci mi się, z przynajmniej niektórymi, nowoczesnymi teoriami zarządzania.
Pytanie, gdzie jest granica.
Dokładnie to mam na myśli, gdzie jest granica?

konto usunięte

Temat: CSO vs CEO - podział obowiązków

Tam gdzie ją ŚWIADOMIE zaakceptują. Ale naprawdę świadomie.

Co do bezpeiczeństwa. Bardzo podobnie jak z jakością. Każdy powinien we własnym zakresie mieć własny zakres radzenia sobie z zagrożeniami. Natomiast regulować poziom, siłę zabezpieczeń itp - człowiek blisko zarządu. I tu się pojawi zdecydowanie spór kompetencyjny. Bo osoba przy zarządzie dajmy na to grupy kapitałowej, będzie mieć wytyczne od ścisłego zarządu ale grupy. A to juz będzie sporym problemem, bo CEO chce rządzić samodzielnie na własnym podwórku.



Wyślij zaproszenie do