Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Czy menedżer powinien ustalać zasady, a następnie bezwzględnie je egzekwować w myśl zasady - nie muszą mnie lubić, wystarczy że szanują?
A może każdy przypadek powinien być rozpatrywany niezależnie i trochę bardziej "miękkie" podejście stosowane, aby mieć dobre relacje z zespołem?
Dariusz Konarzewski

Dariusz Konarzewski dyrektor, NeuroNova

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Michał Ksiądzyna:
Czy menedżer powinien ustalać zasady, a następnie bezwzględnie je egzekwować w myśl zasady - nie muszą mnie lubić, wystarczy że szanują?

Jeśli menedżer ustala zasady, których nie należy egzekwować, to słabe te zasady i słaby menedżer.

konto usunięte

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Ustalasz zasady.
Obowiązujące dla wszystkich stron.
Jaki sens w ustalaniu ich, jeżeli od początku uznajemy, że nie będą obowiązywać?

konto usunięte

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Ustalasz 2 zasady:

- sa reguly sztywne (prawo, przepisy itp.);
- i nie sztywne (sytuacje zyciowe);

Kto tego nie potrafi oddzielic, niech sam sobie odpowie na pytanie, czy tak chce byc traktowany.
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

na szczescie zycie i praca nie da sie w 100% przewidziec i opisac regulami. bezwzgledne przestrzeganie regul zwykle prowadzi do patologii (imho) po to wymyslono litere prawa i ducha prawa by nie tracic zdrowego rozsadku, a zdrowy rozsadek mowi, ze nie my jestesmy dla regul tylko reguly dla nas.
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Zasady są dla ludzi, a nie odwrotnie. Tzn. dopóki zasady, procedury obowiązują to należy ich przestrzegać. Natomiast jeśli się ich nie da przestrzegać to trzeba je zmienić, na takie które są potrzebne i możliwe do przestrzegania.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Michał Ksiądzyna:
Czy menedżer powinien ustalać zasady, a następnie bezwzględnie je egzekwować w myśl zasady - nie muszą mnie lubić, wystarczy że szanują?
A może każdy przypadek powinien być rozpatrywany niezależnie i trochę bardziej "miękkie" podejście stosowane, aby mieć dobre relacje z zespołem?
Manager nie startuje w konkursie na najfajniejszego kolesia w firmie. To , że przestrzega zasad nie oznacza, że się go nie lubi.
Raczej sie go nie lubi, gdy ich nie przestrzega.
Jeśli jasno zakomunikuje zasady gry to nikogo nie powinna dziwić konsekwencja. Prędzej się ośmieszy prze brak konsekwencji.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Czy menedżer powinien ustalać zasady, a następnie bezwzględnie je egzekwować w myśl zasady - nie muszą mnie lubić, wystarczy że szanują?
Skąd pewność, że pracownicy będą szanować menedżera, skoro menedżer nie będzie szanować pracowników w myśl zasad, które ustanowił?
[patrz na układy menedżerów i pracowników w biedronkach]

Każda zasada powinna być na tyle elastyczna, żeby zespołowi pracowało się dobrze. Jednakże kiedy zasada jest niebezpiecznie naginana aby następnie przekroczyć punkt przegięcia, tzn. że któraś ze stron zawaliła i trzeba ponieść tego konsekwencje.

konto usunięte

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Olgierd Langer:
na szczescie zycie i praca nie da sie w 100% przewidziec i opisac regulami. bezwzgledne przestrzeganie regul zwykle prowadzi do patologii (imho) po to wymyslono litere prawa i ducha prawa by nie tracic zdrowego rozsadku, a zdrowy rozsadek mowi, ze nie my jestesmy dla regul tylko reguly dla nas.

Zgadzam się z Tobą. Znam takie powiedzenie że tylko jedno stworzenie, które pasie się na miedzy nie zmienia zdania. Dlatego dobry szef musi potrafić słuchać ze zrozumieniem i posiadać umiejetność zmiany zdania czy nawet modyfikacji zasad jeśli to będzie konieczne.

R.P.
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Dagmara D.:
Manager nie startuje w konkursie na najfajniejszego kolesia w firmie. To , że przestrzega zasad nie oznacza, że się go nie lubi.
Raczej sie go nie lubi, gdy ich nie przestrzega.
Jeśli jasno zakomunikuje zasady gry to nikogo nie powinna dziwić konsekwencja. Prędzej się ośmieszy prze brak konsekwencji.

po warunkiem, ze sa to sensowne zasady. mialem kiedys znajomego dyrektora dzialu handlowego, ktory nie mozna powiedziec, byl konsekwentny ale z rowna konsekwencja wdrazal dobre zasady co glupie - i wcale ta konsekwencja jemu chwaly a firmie korzysci nie przyniosla...
byc moze, gdyby jego zapal do trzymania sie zasad byl mniejszy i szkody dla firmy nie bylyby tak duze.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Manager z niesensownymi zasadami to nie manager. To lanser.
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Dagmara D.:
Manager z niesensownymi zasadami to nie manager. To lanser.

no to mamy w sporo lanserow na swiecie ;) niemniej ogolnie ludzie a managerowie w szczegolnosci wpadaja czesto w pulapke bycia konsekwentnym, nawet jezeli juz zdaja sobie sprawe z tego ze jakas wdrozona zasada jest glupia i nie dziala i tak maja opory zeby sie z niej wycofac, bo to mogloby wplynac zle na ich image "twardziela" ;)
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

moim zdaniem to kwestia tego, o jakich zasadach mówimy. są zasady kardynalne, dotyczące np produkcji czy obslugi klienta i tych nalezy przestrzegać twardo i bezwzględnie, bo są kluczowe z punktu widzenia firmy
są równiez zasady dodatkowe, dotyczące np stosownego ubioru w pracy czy mycia po sobie brudnego kubka czy itrzymywania porządku na stanowisku pracy. Tu w mojej opinii można sobie pozwolić na ciut więcej luzu...
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Jolanta D.:
moim zdaniem to kwestia tego, o jakich zasadach mówimy. są zasady kardynalne, dotyczące np produkcji czy obslugi klienta i tych nalezy przestrzegać twardo i bezwzględnie, bo są kluczowe z punktu widzenia firmy

nawet jezeli powoduja, ze traci sie klienta? ;)
wolalbym, zeby osoba, z ktora cos zalatwiam miala na uwadze moje zadowolenie i interes swojej firm a nie zasady...

konto usunięte

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Michał Ksiądzyna:
Czy menedżer powinien ustalać zasady, a następnie bezwzględnie je egzekwować w myśl zasady - nie muszą mnie lubić, wystarczy że szanują?
A może każdy przypadek powinien być rozpatrywany niezależnie i trochę bardziej "miękkie" podejście stosowane, aby mieć dobre relacje z zespołem?
Najważniejsze są dobre relacje z zespołem bo to zespół pracuje na swój i menedżera sukces.
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Olgierd Langer:
Jolanta D.:
moim zdaniem to kwestia tego, o jakich zasadach mówimy. są zasady kardynalne, dotyczące np produkcji czy obslugi klienta i tych nalezy przestrzegać twardo i bezwzględnie, bo są kluczowe z punktu widzenia firmy

nawet jezeli powoduja, ze traci sie klienta? ;)
wolalbym, zeby osoba, z ktora cos zalatwiam miala na uwadze moje zadowolenie i interes swojej firm a nie zasady...
O ile rozumiem, mówimy o zasadach dotyczących pracowników - nie o elastyczności dotyczących klientów.

Właśnie po to, żeby nie tracić klientów, należy bezwzględnie wymagać od pracownika przestrzegania zasad dotyczących np poziomu obsługi.
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Jolanta D.:
Olgierd Langer:
Jolanta D.:
moim zdaniem to kwestia tego, o jakich zasadach mówimy. są zasady kardynalne, dotyczące np produkcji czy obslugi klienta i tych nalezy przestrzegać twardo i bezwzględnie, bo są kluczowe z punktu widzenia firmy

nawet jezeli powoduja, ze traci sie klienta? ;)
wolalbym, zeby osoba, z ktora cos zalatwiam miala na uwadze moje zadowolenie i interes swojej firm a nie zasady...
O ile rozumiem, mówimy o zasadach dotyczących pracowników - nie o elastyczności dotyczących klientów.

Właśnie po to, żeby nie tracić klientów, należy bezwzględnie wymagać od pracownika przestrzegania zasad dotyczących np poziomu obsługi.

nie wiem dlaczego zakladasz, ze wymyslone zasady sa nieomylne. dam taki przyklad. kolega staral sie zalatwic cos na infolinii, konsultant nie potrafil udzielic konkretnej odpowiedzi co do terminu realizacji jakiejs tam sprawy. kolega poprosil o to by konsultant, lub ktos inny do niego oddzwonil. konsultant odpowiedzial, ze nie moze oddzwonic ani on ani nikt inny bo takie maja zasady. kolega jest bardzo uparty i zawziety po pol godzinie dyskusji konsultant, po porozumieniu z kims wyzej oswiadczyl ze "zlamie zasady" i oddzowni. gdyby tego nie zrobil, kolega zrezygnowal by z ich uslug. (sprawa dotyczyla banku).
jak widac w tym wypadku bezwzgledne przestrzeganie zasad skonczyloby sie utrata dobrego klienta indywidualnego ;)

tego typu przykladow znam wiecej, gdzie jedynie postapienie wbrew firmowym zasadom obslugi klienta uratowalo przed jego utrata.
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Olgierd Langer:
nie wiem dlaczego zakladasz, ze wymyslone zasady sa nieomylne. dam taki przyklad. kolega staral sie zalatwic cos na infolinii, konsultant nie potrafil udzielic konkretnej odpowiedzi co do terminu realizacji jakiejs tam sprawy. kolega poprosil o to by konsultant, lub ktos inny do niego oddzwonil. konsultant odpowiedzial, ze nie moze oddzwonic ani on ani nikt inny bo takie maja zasady. kolega jest bardzo uparty i zawziety po pol godzinie dyskusji konsultant, po porozumieniu z kims wyzej oswiadczyl ze "zlamie zasady" i oddzowni. gdyby tego nie zrobil, kolega zrezygnowal by z ich uslug. (sprawa dotyczyla banku).
jak widac w tym wypadku bezwzgledne przestrzeganie zasad skonczyloby sie utrata dobrego klienta indywidualnego ;)

tego typu przykladow znam wiecej, gdzie jedynie postapienie wbrew firmowym zasadom obslugi klienta uratowalo przed jego utrata.


Ale to już zupelnie inny temat - modyfikacja procesu i wprowadzanie ulepszeń. Z tym nie dyskutuję. oczywiscie warto też sluchać zespołu, co nie oznacza przyzwolenia na łamianie zasad.
No bo załużmy, ze tenże konsultant z infolinii mimo tego, ze miał określoną procedurę działania ( np. wpisać notank do systemu crm o rozmowie z klientem, zasiegnąć opinii przełożonego, przekazać informację w określonej formie w określonym trybie działowi technicznemu itp.) olewa temat, wylącza komputer i idzie do domu. '
Co wtedy - ukarać za niestosownaie zasad czy podejść do tematu indywidualnie (bo np była już 16:05, bo już był po pracy). Super relacje z zespołem gwarantowane, tylko w imię czego?

Aha - bez obrazy, ale jeszcze nie slyszałam o banku, gdzie nikt z konsultatów nie mialby możliwości telefonicznego kontaktu z klientem. Co to za bank?

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

najlepsze zasady, to zasady logiki, reszta, to już szczegóły ;)
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Bezwzględne przestrzeganie zasad

Jolanta D.:

Ale to już zupelnie inny temat - modyfikacja procesu i wprowadzanie ulepszeń. Z tym nie dyskutuję. oczywiscie warto też sluchać zespołu, co nie oznacza przyzwolenia na łamianie zasad.
No bo załużmy, ze tenże konsultant z infolinii mimo tego, ze miał określoną procedurę działania ( np. wpisać notank do systemu crm o rozmowie z klientem, zasiegnąć opinii przełożonego, przekazać informację w określonej formie w określonym trybie działowi technicznemu itp.) olewa temat, wylącza komputer i idzie do domu. '
Co wtedy - ukarać za niestosownaie zasad czy podejść do tematu indywidualnie (bo np była już 16:05, bo już był po pracy). Super relacje z zespołem gwarantowane, tylko w imię czego?

Aha - bez obrazy, ale jeszcze nie slyszałam o banku, gdzie nikt z konsultatów nie mialby możliwości telefonicznego kontaktu z klientem. Co to za bank?

citibank

gdyby konsultant postepowal zgodnie z zasadami, uprzejmie i stanowczo odmowilby oddzwonienia i tyle.

ja tam najbardziej lubie podejscie jacka sparrowa do kodeksu, ktory w sumie jest raczej zbiorem luznych wskazowek... ;)))

imho najwieksza sztuka tworzenia zasady, procedur jest to by nie przeszkadzaly i aby z drugiej strony odbiorca efektu tych procedur mial wrazenie, ze rozmawia z czlowiekiem a nie automatem zgloszeniowym.

tego samego oczekuje od pracownikow i tego samego oczekiwalem bedac pracownikiem.
jezeli byl mi potrzebny awaryjnie dzien wolny i poszedlem do szefa to oczekiwalem, ze mnie wyslucha i zdecyduje jako czlowiek a nie wyciagnie regulamin pracy i tam poszuka odpowiedzi...

Następna dyskusja:

Przestrzeganie godzin pracy




Wyślij zaproszenie do