konto usunięte
Temat: Tramwaj
Z pierwszą prędkością kosmiczną ;)Jarek W. Software Engineer
Temat: Tramwaj
Nie zazdroszczę maszyniście :-)konto usunięte
Temat: Tramwaj
Albo po pionowej ścianie (odrzucając siły wprawiające tramwaj w ruch obrotowy). Też nie zazdroszczę maszyniście :)
Michał
T.
kredyty hipoteczne
dla firm i osób
fizycznych
Temat: Tramwaj
a są jeszcze wolne miejsca siedzące? :)konto usunięte
Temat: Tramwaj
Wartość nacisku tramwaju na tory bedzie równa 0 w momencie, gdy wartość siły tarcia dynamicznego zachodzącego pomiedzy torami a tramwajem przyjmie wartość 0. Jednak wartość siły tarcia dynamicznego nie zalezy od prędkości tramwaju, stąd wnioskuję, że nie istnieje taka prędkość dla której nacisk tramwaju na tory będzie równy 0R.
Temat: Tramwaj
Rafal Komarnicki:
Wartość nacisku tramwaju na tory bedzie równa 0 w momencie, gdy wartość siły tarcia dynamicznego zachodzącego pomiedzy torami a tramwajem przyjmie wartość 0. Jednak wartość siły tarcia dynamicznego nie zalezy od prędkości tramwaju, stąd wnioskuję, że nie istnieje taka prędkość dla której nacisk tramwaju na tory będzie równy 0
R.
Może nie słuchałem dostatecznie w szkole, ale czegoś nie obczajam. Gdy tramwaj stoi w miejscu wartości siły tarcia dynamicznego wynosi 0, a jednak tramwaj wywiera nacisk na tory. Czy źle kombinuję?
Poza tym w tym wypadku mówimy o tarciu tocznym. Z tego co pamiętam ze szkoły, siła tarcia tocznego nie zależy od prędkości toczenia dla małych prędkości, dla dużych prędkości opory toczenia gwałtownie rosną.Kamil Korczak edytował(a) ten post dnia 27.11.07 o godzinie 12:41
konto usunięte
Temat: Tramwaj
Kamil Korczak:
Może nie słuchałem dostatecznie w szkole, ale czegoś nie obczajam. Gdy tramwaj stoi w miejscu wartości siły tarcia dynamicznego wynosi 0, a jednak tramwaj wywiera nacisk na tory. Czy źle kombinuję?
Dla stojącego tramwaju masz rację. Pytanie dotyczyło trwamwaju w ruchu - wtedy siła tarcia dynamicznego nie będzie równa 0 dla żadnej prędkości, a stąd i nacisk nam się nie wyzeruje.
Poza tym w tym wypadku mówimy o tarciu tocznym. Z tego co pamiętam ze szkoły, siła tarcia tocznego nie zależy od prędkości toczenia dla małych prędkości, dla dużych prędkości opory toczenia gwałtownie rosną.
być może niezbyt precyzyjnie wyraziłem się w swojej odpowiedzi. W każdym bądź razie w/g mnie nie istnieje taka prędkość dla której nacisk = 0
Kamil
Korczak edytował(a) ten post dnia 27.11.07 o godzinie 12:41
Krzysztof
C.
Fizyk, specjalista w
zakresie edukacji i
projektów unijny...
Temat: Tramwaj
Adam Ratajczak:
Z jaką prędkością musi jechać tramwaj aby jego nacisk na tory wynosił zero?
Nigdy nie będzie równy zeru, jeżeli tylko tramwaj jedzie po szynach, a nie unosi się nad nimi.Krzysztof C. edytował(a) ten post dnia 27.11.07 o godzinie 14:02
Temat: Tramwaj
Mam jeszcze jedna opcję, nigdzie nie jest napisane, że tramwaj ma jechać po torach, może więc jechać z dowolną prędkością na lawecie ;)konto usunięte
Temat: Tramwaj
Kamil Korczak:
Z pierwszą prędkością kosmiczną ;)
To jest odpowiedź, o którą mi chodziło.
Gratuluję
Paweł
D.
Ciszewski Marketing
Sportowy
Temat: Tramwaj
Prędkość kosmiczna wyraża się konkretną liczbą, a zgodnie z wzorem prędkość powinna być nieskończenie wielka.Marek D. od wszystkiego
Temat: Tramwaj
za mało danych do tego prędkość kosmiczna nie daje gwarancji na brak nacisku bo nie niweluje jako takiej grawitacji umożliwia tylko na opuszczenie naszej kochanej ziemi i pozostaniu na jej orbicie ale w takim wypadku tramwaj ten nie mógłby dotykać torów aby nie oddziaływać na niegonatomiast lewitacja tak a tor może być tylko jako prowadnik który określa kierunek jazdy ( oczywiście jeżeli nie będzie nośnikiem tego tramwaju ) więc w takim przypadku prędkość niema znaczenia i wynosi od zera do nieskończonościMarek Dąbrowski edytował(a) ten post dnia 28.11.07 o godzinie 11:21
konto usunięte
Temat: Tramwaj
Paweł D.:
Prędkość kosmiczna wyraża się konkretną liczbą, a zgodnie z wzorem prędkość powinna być nieskończenie wielka.
Zgodnie z jakim wzorem prędkość powinna być nieskończenie wielka?
Marek Dąbrowski:
za mało danych do tego prędkość kosmiczna nie daje gwarancji na brak nacisku bo nie niweluje jako takiej grawitacji umożliwia tylko na opuszczenie naszej kochanej ziemi i pozostaniu na jej orbicie ale w takim wypadku tramwaj ten nie mógłby dotykać torów aby nie oddziaływać na niego
natomiast lewitacja tak a tor może być tylko jako prowadnik który określa kierunek jazdy ( oczywiście jeżeli nie będzie nośnikiem tego tramwaju ) więc w takim przypadku prędkość niema znaczenia i wynosi od zera do nieskończonościMarek Dąbrowski edytował(a) ten post dnia 28.11.07 o godzinie 11:21
To o czym piszesz to już jest problem techniczny - jak utrzymać tramwaj na torach przy takiej prędkości.
Pierwsza prędkość kosmiczna jest to prędkość przy której poruszając się w odległości R (promień Ziemi) od środka Ziemi siła odśrodkowa równa się co do wartości ciężarowi.
konto usunięte
Temat: Tramwaj
gratulację dla Pana M.Czachora (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi...)Podobne tematy
-
Wrocław » Tramwaj drift ;] -
-
Kraków » Nowy tramwaj na Klimeckiego = Skrócenie tras 192 i 292 -
-
STUDENCI ŁÓDŹ » Jaki autobus, tramwaj -
-
Skuteczny Projekt » Łódzki Tramwaj Regionalny – przykłady dobrych praktyk w... -
-
PRINCE2 » Łódzki Tramwaj Regionalny – przykłady dobrych praktyk w... -
-
ZACHODNIOPOMORSKIE i Szczecin » Zobacz na żywo pierwszy tramwaj Pesa 120N w Szczecinie -
-
ZACHODNIOPOMORSKIE i Szczecin » Budujemy szybki tramwaj! AKTUALIZACJA -
-
Radom » Tramwaj w Radomiu - jest finansowanie dla innowacyjnej... -
-
Radom » Tramwaj w Radomiu staje się rzeczywistością -
-
Transport komunikacja... » Tramwaj na Tarchomin -
Następna dyskusja: