Radosław R.

Radosław R. nikt nie mówił, że
będzie łatwo...

Temat: Matematyka...

Witam i miłego liczenia życzę:)

Podobno, to zadanie rozwiązują tylko ludzie mający IQ ponad 150...

Więc aby Twoje komórki mózgowe pozostały aktywne :), to pomyśl:
jeżeli:

2 + 3 = 10
7 + 2 = 63
6 + 5 = 66
8 + 4 = 96
9 + 7 = ?

Jak doszliście do wyniku ?

Pozdrawiam, RAdek

konto usunięte

Temat: Matematyka...

fgb pmgreqmvrśpv pmgrel
Mjlxłn fhzn enml cvrejfml fxłnqavx

Ale powiedz czy dobrze, bo do 150 mi nieco brakuje :)Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 13.07.10 o godzinie 20:22

konto usunięte

Temat: Matematyka...

(...)Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.03.15 o godzinie 19:51

konto usunięte

Temat: Matematyka...

(...)Ten post został edytowany przez Autora dnia 22.03.15 o godzinie 19:51
Adam Bieńkowski

Adam Bieńkowski Student,
Politechnika Łódzka

Temat: Matematyka...

Pml gb wrfg gnx, żr cenjqmvjn fhzn yvpmo enml yvpmon cvrejfmn wrfg eójan cfrhqbfhzvr? J gnxvz enmvr jlpubqmv fgb pmgreqmvrśpv pmgrel :QAdam Bieńkowski edytował(a) ten post dnia 14.07.10 o godzinie 11:17
Joanna J.

Joanna J. HR Business Partner,
3M Poland

Temat: Matematyka...

Avr jvrz wnxvr znz VD, nyr jlfgnepml cbxbzovabjnć (qbqnć plsel v cbzabżlć cemrm cvrejfml fxłnqavx) v jlpubqmv fgb pmgreqmvrśpv pmgrel. :-)

Temat: Matematyka...

2+3 = 5 x 2 = 10
7+2= 9 X 7=63
6+5=11 x 6 = 66
8+4=12 x 8 =96
9+7=16 x 9 = 144

proste jak bułka z masłem

nie bawmy się w kodowanie, piszcie normalnie:)Ewa W. edytował(a) ten post dnia 14.07.10 o godzinie 13:31
Radosław R.

Radosław R. nikt nie mówił, że
będzie łatwo...

Temat: Matematyka...

:-)
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Matematyka...

Ewa W.:
2+3 = 5 x 2 = 10
7+2= 9 X 7=63
6+5=11 x 6 = 66
8+4=12 x 8 =96
9+7=16 x 9 = 144

proste jak bułka z masłem
ja tam się uczyłem na pamięć tabliczki mnożenia do 10

Temat: Matematyka...

Andrzej O.:
Ewa W.:
2+3 = 5 x 2 = 10
7+2= 9 X 7=63
6+5=11 x 6 = 66
8+4=12 x 8 =96
9+7=16 x 9 = 144

proste jak bułka z masłem
ja tam się uczyłem na pamięć tabliczki mnożenia do 10

a ja jeszcze uczę , skrzywienie zawodowe :) napisać, wytłumaczyć :) jak krowie na granicy :)
Michał Jarosz

Michał Jarosz Frontend Developer &
Team Leader

Temat: Matematyka...

To by było tyle na temat 'podobno'

(bo jak dawno temu badali mi IQ to wyszło poniżej wyniku zagadki)

konto usunięte

Temat: Matematyka...

Witajcie,
może zabrzmi to niezrozumiale, ale co to za KOD i czemu kodujecie takie informacje?

M.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Matematyka...

Marcin Kuczkowski:
Witajcie,
może zabrzmi to niezrozumiale, ale co to za KOD i czemu kodujecie takie informacje?

M.

To nie kod to zapisane myśli jakie pojawiły się po przeczytaniu zagadki. :D
Artur Bilski

Artur Bilski Ruby on Rails &
Javascript Developer

Temat: Matematyka...

Za cholerę nie mogłem wpaść na rozwiązanie... ale wg mnie jest źle zdefiniowane i niepotrzebnie kierowałem się tym jak jest zdefiniowane..

Powinno być coś w stylu:

2 + 3 -> 10
7 + 2 -> 63
6 + 5 -> 66
8 + 4 -> 96
9 + 7 -> ?

Stosując znak równości wynika że dodawanie określone w zadaniu jest inną operacją mającą cechy dodawania. Z tego wynika że mnożenie także należy przedefiniować co dałoby sprzeczne wyniki z podanym rozwiązaniem.Artur Bilski edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 15:14
Krzysztof Lechowski

Krzysztof Lechowski Senior Research
Analyst, Franklin
Templeton
Investments

Temat: Matematyka...

Artur Bilski
Stosując znak równości wynika że dodawanie określone w zadaniu jest inną operacją mającą cechy dodawania

przyjąłeś ograniczające zasady notacji matematycznej, które przecież każdy może sobie przedefiniowac jak chce.

Fajna zagadka, ale powiedzcie, te kody z pierwszych odpowiedzi mają jakieś znaczenie czy to tylko żart?

[EDIT]
Dobra, po przejrzeniu paru innych tematów cofam pytanie :)Krzysztof Lechowski edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 17:37
Artur Bilski

Artur Bilski Ruby on Rails &
Javascript Developer

Temat: Matematyka...

Krzysztof Lechowski:
Artur Bilski
Stosując znak równości wynika że dodawanie określone w zadaniu jest inną operacją mającą cechy dodawania

ograniczające zasady notacji matematycznej,
trudno mi się zgodzić z tym określeniem.. właściwie to się z nim nie zgadzam :)

które przecież każdy może sobie przedefiniowac jak chce.
doskonale! ale tu nie chodzi o przedefiniowanie, chodzi o konsekwencję.

2+3 = 5 x 2 = 10

powyższe nie trzyma się kupy w żadnej notacjiArtur Bilski edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 19:33
Krzysztof Lechowski

Krzysztof Lechowski Senior Research
Analyst, Franklin
Templeton
Investments

Temat: Matematyka...

Artur Bilski:
Krzysztof Lechowski:
Artur Bilski
Stosując znak równości wynika że dodawanie określone w zadaniu jest inną operacją mającą cechy dodawania

ograniczające zasady notacji matematycznej,
trudno mi się zgodzić z tym określeniem.. właściwie to się z nim nie zgadzam :)

które przecież każdy może sobie przedefiniowac jak chce.
doskonale! ale tu nie chodzi o przedefiniowanie, chodzi o konsekwencję.

2+3 = 5 x 2 = 10

powyższe nie trzyma się kupy w żadnej notacjiArtur Bilski edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 19:33

Cóż, to już chyba fundamentalna różnica podejścia, nie jestem w stanie przedstawić dowodu.

Powołam się na wikipedię która notacją nazywa umowny sposób zapisu. W skrajnym przypadku notację może stworzyć każdy sam dla siebie. (swoją drogą każda notacja od tego się zaczęła i warto zdawać sobie sprawę, że zawsze jest tylko jednym z możliwych zapisów, gdyby pewien jegomość nie wychodził poza ogólnie przyjęte i narzucone sposoby nie odkrylibyśmy ciekawych obszarów naszych umysłów)

Przez tą umowność definicja sama się podważa jako uniwersalne określenie. W takiej sytuacji szczerze poddaję się jeśli chodzi o udowadnianie czegokolwiek, zostaję jedynie przy wyrażaniu skromnych przeświadczeń :).
Artur Bilski

Artur Bilski Ruby on Rails &
Javascript Developer

Temat: Matematyka...

Powtórzę jeszcze raz: tu nie chodzi o zmianę notacji;
chodzi o używanie konsekwentnie albo jednej, albo drugiej

pisząc:
2 + 5 = 10
używamy nowej notacji,
a pisząc:
2 + 3 = 5 używamy starej
mieszając różne notacje dochodzimy bowiem do sprzeczności
Zadanie powinno być zapisane tak jak zasugerowałem wcześniej lub np:
2 @ 5 = 10
lub
O(2, 5) = 10
Testy powinny sprawdzać logikę i być z nią zgodne, czy nie? :)Artur Bilski edytował(a) ten post dnia 29.07.10 o godzinie 20:41

Temat: Matematyka...

jaka jest poprawna odpowiedź, ktos wie?

ja obstawiam
101

moge napisac jak obliczyłam ale jest zawiłe dosyć, sugerowałam się dodawaniem
Michał Jarosz

Michał Jarosz Frontend Developer &
Team Leader

Temat: Matematyka...

Jolanta S.:
jaka jest poprawna odpowiedź, ktos wie?

ja obstawiam
101

moge napisac jak obliczyłam ale jest zawiłe dosyć, sugerowałam się dodawaniem

No niestety nie, a odpowiedź już padła ;)

Następna dyskusja:

Synowie matematyka




Wyślij zaproszenie do