Andrzej Urbański informatyk
Temat: Rozrywki matematyczne
Zupełnie nie!cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:
Zupełnie nie!
cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:Ciekawe jak to policzyłeś:
Andrzej Urbański:
Zupełnie nie!
cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
0,7 i bączek hehehe
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:
Jarek Kisiołek:Ciekawe jak to policzyłeś:
Andrzej Urbański:
Zupełnie nie!
cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
0,7 i bączek hehehe
1/2+1/3=3/(2*3)+2/(3*2)=(3+2)/(3*2)=5/6
i to na pewno nie jest 0,7, bo 5/6 nie ma
skończonego rozwinięcia dziesiętnego.
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Jarek Kisiołek:Ciekawe jak to policzyłeś:
Andrzej Urbański:
Zupełnie nie!
cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
0,7 i bączek hehehe
1/2+1/3=3/(2*3)+2/(3*2)=(3+2)/(3*2)=5/6
i to na pewno nie jest 0,7, bo 5/6 nie ma
skończonego rozwinięcia dziesiętnego.
to był zart - 0,7 i setka pod kapsel hahahahaha (0,8333333.... l)
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:przepraszam - mogłem wprowadzic w błąd - to się nie nazywa chyba "bączek" ale "małpka"
Rozumiem!
Nie chciałem jednak, żeby ten wynik źle o nas świadczył :)
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Jarek Kisiołek:Ciekawe jak to policzyłeś:
Andrzej Urbański:
Zupełnie nie!
cHOCIAŻ to proste zadania.
To może takie. Ile to jest?
1/2 + 1/3
0,7 i bączek hehehe
1/2+1/3=3/(2*3)+2/(3*2)=(3+2)/(3*2)=5/6
i to na pewno nie jest 0,7, bo 5/6 nie ma
skończonego rozwinięcia dziesiętnego.
to był zart - 0,7 i setka pod kapsel hahahahaha (0,8333333.... l)
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:w połowie
Pociągi przeciwnych relacji pomiędzy miastami odległymi o 100km minęły się gdzieś po drodze. Jeden do tego miejsca jechał 0,5 h a drugi 1h. Pierwszemu pozostało jeszcze 0,5 h jazdy, a drugiemu 1h. Jakie były prędkości pociągów i gdzie się spotkały?
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:w połowie
Pociągi przeciwnych relacji pomiędzy miastami odległymi o 100km minęły się gdzieś po drodze. Jeden do tego miejsca jechał 0,5 h a drugi 1h. Pierwszemu pozostało jeszcze 0,5 h jazdy, a drugiemu 1h. Jakie były prędkości pociągów i gdzie się spotkały?
100 km/h
50 km/h
ruszyły po prostu w innym momencie (pierwszy 0,5 h później)
edit: zakładając że utrzymywały cały czas tę samą prędkość i pomijając rozpędzanie i hamowanie
Andrzej Urbański informatyk
Andrzej Urbański:
Świetnie!Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:w połowie
Pociągi przeciwnych relacji pomiędzy miastami odległymi o 100km minęły się gdzieś po drodze. Jeden do tego miejsca jechał 0,5 h a drugi 1h. Pierwszemu pozostało jeszcze 0,5 h jazdy, a drugiemu 1h. Jakie były prędkości pociągów i gdzie się spotkały?
100 km/h
50 km/h
ruszyły po prostu w innym momencie (pierwszy 0,5 h później)
edit: zakładając że utrzymywały cały czas tę samą prędkość i pomijając rozpędzanie i hamowanie
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:
Pewien uczeń nie umiał dodawać ułamków prostych i mając dwa z jedynką w licznikach dodał tylko mianowniki i przed tą sumą umieścił zero z przecinkiem. Okazało się jednak, że ten wynik był prawidłowy. Jakie to były liczby, które dały tak zaskakujący rezultat.1/5+1/2 -> 5+2 -> 7 -> 0,7 (i znowu o wódce hehehe :P:P:P)
P.S. Zadanie zainspirowane pewnym zabawnym nieporozumieniem:)
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:Świetnie. To właśnie miałem na myśli,
Andrzej Urbański:1/5+1/2 -> 5+2 -> 7 -> 0,7 (i znowu o wódce hehehe :P:P:P)
Pewien uczeń nie umiał dodawać ułamków prostych i mając dwa z jedynką w licznikach dodał tylko mianowniki i przed tą sumą umieścił zero z przecinkiem. Okazało się jednak, że ten wynik był prawidłowy. Jakie to były liczby, które dały tak zaskakujący rezultat.
P.S. Zadanie zainspirowane pewnym zabawnym nieporozumieniem:)
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:moim zdaniem będzie nieskoniecznie wiele rozwiązań (na pierwszy rzut oka) ale dowodu nie chce mi sie robic :P
Jarek Kisiołek:Świetnie. To właśnie miałem na myśli,
Andrzej Urbański:1/5+1/2 -> 5+2 -> 7 -> 0,7 (i znowu o wódce hehehe :P:P:P)
Pewien uczeń nie umiał dodawać ułamków prostych i mając dwa z jedynką w licznikach dodał tylko mianowniki i przed tą sumą umieścił zero z przecinkiem. Okazało się jednak, że ten wynik był prawidłowy. Jakie to były liczby, które dały tak zaskakujący rezultat.
P.S. Zadanie zainspirowane pewnym zabawnym nieporozumieniem:)
ale to nie jedyne możliwe rozwiązanie.
Może zgadniecie też inne?
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:Nie oczekiwałem tego. Myślałem tylko o jakimś innym przykładzie.
Andrzej Urbański:moim zdaniem będzie nieskoniecznie wiele rozwiązań (na pierwszy rzut oka) ale dowodu nie chce mi sie robic :P
Jarek Kisiołek:Świetnie. To właśnie miałem na myśli,
Andrzej Urbański:1/5+1/2 -> 5+2 -> 7 -> 0,7 (i znowu o wódce hehehe :P:P:P)
Pewien uczeń nie umiał dodawać ułamków prostych i mając dwa z jedynką w licznikach dodał tylko mianowniki i przed tą sumą umieścił zero z przecinkiem. Okazało się jednak, że ten wynik był prawidłowy. Jakie to były liczby, które dały tak zaskakujący rezultat.
P.S. Zadanie zainspirowane pewnym zabawnym nieporozumieniem:)
ale to nie jedyne możliwe rozwiązanie.
Może zgadniecie też inne?
Andrzej Urbański informatyk
Andrzej Urbański:
Jarek Kisiołek:Nie oczekiwałem tego. Myślałem tylko o jakimś innym przykładzie.
Andrzej Urbański:moim zdaniem będzie nieskoniecznie wiele rozwiązań (na pierwszy rzut oka) ale dowodu nie chce mi sie robic :P
Jarek Kisiołek:Świetnie. To właśnie miałem na myśli,
Andrzej Urbański:1/5+1/2 -> 5+2 -> 7 -> 0,7 (i znowu o wódce hehehe :P:P:P)
Pewien uczeń nie umiał dodawać ułamków prostych i mając dwa z jedynką w licznikach dodał tylko mianowniki i przed tą sumą umieścił zero z przecinkiem. Okazało się jednak, że ten wynik był prawidłowy. Jakie to były liczby, które dały tak zaskakujący rezultat.
P.S. Zadanie zainspirowane pewnym zabawnym nieporozumieniem:)
ale to nie jedyne możliwe rozwiązanie.
Może zgadniecie też inne?
Ale to ja pomyślę nad całkiem nowym zadaniem.Andrzej Urbański edytował(a) ten post dnia 05.08.11 o godzinie 13:09
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:
Ktoś policzył, że trójkąt o bokach a i b ma powierzchnię 1/4*a*b.
Jak to możliwe?
Jaka jest wartość kąta pomiędzy bokami o długości a i b tego trójkąta?
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Ktoś policzył, że trójkąt o bokach a i b ma powierzchnię 1/4*a*b.
Jak to możliwe?
Jaka jest wartość kąta pomiędzy bokami o długości a i b tego trójkąta?
na logikę wynika że będzie rozwarty, kąt nie będzie przybierał liniowo do powierzchni więc więcej niż 45st,
wychodzi że 30st
może bardziej zagadki dla wszystkich - np. paradoksy?
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:
Dobrze.
Tylko, że matematyka to nie zgaduj-zgadula.
Wzór na pole trójkąta S=1/2*a*h
gdzie h to wysokość spuszczona na bok a.
Po porównaniu z zadanym polem mamy:
1/4*a*b=1/2*a*h
i stąd
h=1/2*b
sin(Gamma)=h/b=1/2
a więc
Gamma=30 stopni.
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Ktoś policzył, że trójkąt o bokach a i b ma powierzchnię 1/4*a*b.
Jak to możliwe?
Jaka jest wartość kąta pomiędzy bokami o długości a i b tego trójkąta?
na logikę wynika że będzie rozwarty, kąt nie będzie przybierał liniowo do powierzchni więc więcej niż 45st,
wychodzi że 30st
może bardziej zagadki dla wszystkich - np. paradoksy?Jarek Kisiołek edytował(a) ten post dnia 06.08.11 o godzinie 15:10
Andrzej Urbański informatyk
Jarek Kisiołek:
tutaj to metodyka czy wyniki?
hehehehe
nie zgadywałem - rozwiązałem inna metodą
a
wzorem P=1/2*a*b*sin(alfa) potwierdziłem
(edit: rozwiązanie geometryczne z koła i Pi)
Andrzej Urbański:
Dobrze.
Tylko, że matematyka to nie zgaduj-zgadula.
Wzór na pole trójkąta S=1/2*a*h
gdzie h to wysokość spuszczona na bok a.
Po porównaniu z zadanym polem mamy:
1/4*a*b=1/2*a*h
i stąd
h=1/2*b
sin(Gamma)=h/b=1/2
a więc
Gamma=30 stopni.
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Ktoś policzył, że trójkąt o bokach a i b ma powierzchnię 1/4*a*b.
Jak to możliwe?
Jaka jest wartość kąta pomiędzy bokami o długości a i b tego trójkąta?
na logikę wynika że będzie rozwarty, kąt nie będzie przybierał liniowo do powierzchni więc więcej niż 45st,
wychodzi że 30st
może bardziej zagadki dla wszystkich - np. paradoksy?Andrzej Urbański edytował(a) ten post dnia 06.08.11 o godzinie 17:38
Jarek Kisiołek (...)
Andrzej Urbański:z czego skorzystali jak ich to wogóle nie interesuje i podejrzewam że w tym temacie tylko my trolujemy i nikt tego nie czyta nawet
W rozwiązaniach zadań matematycznych
wypada podawać ścieżkę do rozwiązania.
Ale ty podałeś wnioskowanie sugerujące zgadywankę.
Chciałem, żeby czytający skorzystali, więc podałem rozwiązanie.
A teraz zadanie, w którym będzie trzeba trochę pozgadywać.
Dziewczyna z Polski dała chłopakowi swój komórkowy numer telefonu.
On nie miał nic do notowania więc tylko zapamiętał, że kolejne
trójki cyfr tworzą liczby stanowiące dwukrotność poprzedniej.
Na dodatek numer telefonu dziewczyny miał aż 4 dziewiątki.
Jaki to był numer biorąc pod uwagę, że w Polsce takie numery
zaczynają się od 5,6 lub 7, a ponadtowspomniane podwajanie
może następować od lewej do prawej lub odwrotnie?
Jarek Kisiołek:
tutaj to metodyka czy wyniki?
hehehehe
nie zgadywałem - rozwiązałem inna metodą
a
wzorem P=1/2*a*b*sin(alfa) potwierdziłem
(edit: rozwiązanie geometryczne z koła i Pi)
Andrzej Urbański:
Dobrze.
Tylko, że matematyka to nie zgaduj-zgadula.
Wzór na pole trójkąta S=1/2*a*h
gdzie h to wysokość spuszczona na bok a.
Po porównaniu z zadanym polem mamy:
1/4*a*b=1/2*a*h
i stąd
h=1/2*b
sin(Gamma)=h/b=1/2
a więc
Gamma=30 stopni.
Jarek Kisiołek:
Andrzej Urbański:
Ktoś policzył, że trójkąt o bokach a i b ma powierzchnię 1/4*a*b.
Jak to możliwe?
Jaka jest wartość kąta pomiędzy bokami o długości a i b tego trójkąta?
na logikę wynika że będzie rozwarty, kąt nie będzie przybierał liniowo do powierzchni więc więcej niż 45st,
wychodzi że 30st
może bardziej zagadki dla wszystkich - np. paradoksy?Jarek Kisiołek edytował(a) ten post dnia 06.08.11 o godzinie 17:55
Następna dyskusja: