Mariusz
M.
Programista,
architekt
oprogramowania
embedded
Temat: Przydatne narzędzia, linki, komponenty, konfiguracja
Jako że od paru miesięcy pracuję z biblioteką wxWidgets, chciałbym się podzielić tutaj moimi doświadczeniami i przedstawić przykładową konfigurację i narzędzia których używam. Z pewnością ułatwi to start tym osobom, które jeszcze z 'widżetami' nie miały kontaktu.Moja konfiguracja:
- WinXP/Win7
- kompilator MinGW 20111118
- NetBeans IDE 7.1 dla C++
- wxFormBuilder 3.1
- wxWidgets 2.8.12
- instalacja w C:\wxWidgets (najlepiej w folderze głównym, ścieżka bez spacji, pozwoli to uniknąć problemów w przyszłości)
- linia poleceń:
cd C:\wxWidgets\build\msw
mingw32-make -f makefile.gcc BUILD=release SHARED=1 UNICODE=1 USE_OPENGL=0 USE_ODBC=0 USE_XRC=0 DEBUG_INFO=0 USE_GDIPLUS=1
Opis procesu kompilacji zawarty jest w pliku C:\wxWidgets\docs\msw\install.txt, gdzie opisano jak utworzyć binaria dla poszczególnych systemów operacyjnych i kompilatorów.
Dobrze jest stworzyć sobie plik wsadowy bat i zapisać go razem z archiwum źródeł biblioteki, żeby w przyszłości szybko odtworzyć wersję skompilowaną.
Tutaj uwaga: jeśli po uruchomieniu polecenia dostaniesz komunikat 'Nie mozna znaleźc pliku (if not exist ...)' , to powodem jest kilka istniejących systemów budowania makefile z różnych zainstalowanych narzędzi (u mnie Borland, Msys, MinGW, Yagarto, MPLabX, Codesourcery) - należy tymczasowo pozmieniać ścieżki do tych narzędzi, tak by pozostał tylko jeden Msys z MinGW (lub inny zestaw narzędzi budujących) ze ścieżek podanych w zmiennej systemowej PATH.
Podana przeze mnie konfiguracja kompilacji spowoduje utworzenie plików DLL z interfejsem opartym na kodowaniu UNICODE, wersja release bez debug info, bez obsługi XRC.
Gdyby ktoś chciał użyć bibliotek statycznych (wynikowy exe będzie o kilka MB większy) należy usunąć opcję SHARED=1.Mariusz Midor edytował(a) ten post dnia 23.05.12 o godzinie 10:10