Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Witam,

Potrzebuję pomocy przy nazwie dla nowego miejsca na mapie Warszawy - Ekskluzywnego Salonu Kosmetycznego. Będziemy mieli wszystkie zabiegi na twarz i ciało,manicure,pedicure oraz masaże.
Proszę Was o pomoc!!!!!

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Proponuję: "Facjata"

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Kosmas
Kosmasa
---
pozdr.czes;-)
Karolina U.

Karolina U. freelance - projekty
tłumaczeniowe
(rosyjski) oraz
public...

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Anna Szulc:
Witam,

Potrzebuję pomocy przy nazwie dla nowego miejsca na mapie Warszawy - Ekskluzywnego Salonu Kosmetycznego. Będziemy mieli wszystkie zabiegi na twarz i ciało,manicure,pedicure oraz masaże.
Proszę Was o pomoc!!!!!
a może nawiązać do okoliczności przyrody/dzielnicy Miasta? ;)

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Dziękuje Wam,czekam na więcej propozycji :)
Karolina U.

Karolina U. freelance - projekty
tłumaczeniowe
(rosyjski) oraz
public...

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Anna Szulc:
Dziękuje Wam,czekam na więcej propozycji :)
Pani Aniu, a Pani ma już jakiś pomysł? :) może, gdy połączymy wspólne propozycje, to stworzymy ciekawą nazwę ;)

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Za mało danych trochę

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Karol C.:
Za mało danych trochę
A co jeszcze chcesz wiedziec,będzie prościej mi odpowiedzieć?!
Akurat tworzy się fajna grupa, wiec może razem coś wymyślimy :)
Moje pomysły są dosyć kiepskie dlatego proszę Was o pomoc.

Pozdrawiam Serdecznie i miłego wieczoru!!!!

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Anna Szulc:
Karol C.:
Za mało danych trochę
A co jeszcze chcesz wiedziec,będzie prościej mi odpowiedzieć?!
Akurat tworzy się fajna grupa, wiec może razem coś wymyślimy :)
Moje pomysły są dosyć kiepskie dlatego proszę Was o pomoc.

Pozdrawiam Serdecznie i miłego wieczoru!!!!

Jako, że m.in. namingiem (wymyślaniem nazw) zajmuję się na co dzień - radzę posłuchać Karola.

Aniu, aby pomóc Tobie - potrzebny jest brief z Twojej strony.

Polecam poczytać: http://wiadomosci.mediarun.pl/news/28029,group2,Przygo...

lub inne informacje na temat przygotowań dokumentu. Jeżeli go przedstawisz, chętnie w ramach ćwiczeń pomogę Tobie. :)

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Face Coffee
Piotr J.

Piotr J. Pogotowie
Komputerowe Warszawa

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

tego typu rynek w Warszawie jest już nasycony więc opłacalnosc otwieranai tego typu biznesu budzi moje wątpliwości, ale nazwa może.... VITASTYLE ?

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

a może nazwa "Face to Face" :)
znany idiom pasujący do nazwy takiego gabinetu, twarzą w twarz spotkasz się tam z najlepszymi usługami, które pozwolą Ci cieszyć się pięknym wyglądem i załatwiać wszelkie sprawy metodą "face to face", gdyż swojego nowego image nie powstydzisz się nawet przy najbliższym kontakcie:)

Proste i wymowne.Kamila Wodnicka edytował(a) ten post dnia 02.02.10 o godzinie 12:50

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Jako, że m.in. namingiem (wymyślaniem nazw) zajmuję się na co dzień - radzę posłuchać Karola.

Aniu, aby pomóc Tobie - potrzebny jest brief z Twojej strony.

Polecam poczytać: http://wiadomosci.mediarun.pl/news/28029,group2,Przygo...

lub inne informacje na temat przygotowań dokumentu. Jeżeli go przedstawisz, chętnie w ramach ćwiczeń pomogę Tobie. :)

Problemem młodych firm jest to, że nie stać ich na naming/branding/inne ciekawe nazwy. Ja też szukam dobrej nazwy, ale w przypadku mojej branży nie sądzę aby ktokolwiek mi pomógł, chyba że za wielkie pieniądze. Jest to tak skonkretyzowana działka, że nic nie pozostaje prócz nazwy w stylu twitter, która nic nie znaczy, ale fajnie brzmi:). Co z tego, że powiem agencji o asynchronicznym przetwarzaniu danych, nowym modelu wytwarzania aplikacji biznesowych itp itd? Spodziewałbym się odpowiedzi w stylu: eeeeee???:)

Rozwiązaniem jest nazwanie firmy nieźle, a jak już się zarobi zatrudnienie kogoś do stworzenia marki. Firma A sprzedaje markę B. Na początku można działać bez marki wywieszając na witrynie "Salon piękności". Marka się przyda wtedy kiedy firma zacznie działać na większą skalę.

Adrian

PS. Trochę czepialstwa. W żadnym ze zdań w cytacie nie powinno być Tobie. Poprawną formą jest Ci. Odsyłam do rozważań polonistów:).

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Adrian Kalbarczyk:
stylu twitter, która nic nie znaczy, ale fajnie brzmi:).
PS. Trochę czepialstwa. W żadnym ze zdań w cytacie nie powinno być Tobie. Poprawną formą jest Ci. Odsyłam do rozważań polonistów:).
Akurat 'twitter' ma znaczenie dokładne.
Odsyłam do słowników.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Adrian Kalbarczyk:
Problemem młodych firm jest to, że nie stać ich na naming/branding/inne ciekawe nazwy. (...)

Dlatego też istnieje takie forum, istnieje forum namingu, gdzie można zapytać się o pomysły.

Stworzenie briefu samego w sobie nie jest pomocne tylko dla ludzi od brandingu. To dokument, który ma też pomóc firmie samej w sobie, przedstawia jest pewne zarysy marketingowe etc.
Co z tego, że powiem agencji o asynchronicznym przetwarzaniu >danych, nowym modelu wytwarzania aplikacji biznesowych itp itd? Spodziewałbym się odpowiedzi w stylu: eeeeee???:)

Tak. Spodziewałbyś się. Czy z usług agencji korzystają tylko firmy, które mają target dzieci w wieku przedszkolnym? :) Bardzo niedorzeczne stwierdzenie.

Rozwiązaniem jest nazwanie firmy nieźle, a jak już się >zarobi zatrudnienie kogoś do stworzenia marki. Firma A sprzedaje markę B. Na początku można działać bez marki wywieszając na witrynie "Salon piękności". Marka się przyda wtedy kiedy >firma zacznie działać na większą skalę.

Niekoniecznie. Jeżeli zarobisz już coś na firmie A, nagle zmieniasz nazwę i identyfikację na B - a ludzie przecież są przyzwyczajeni do A. B stanowi dla nich nowość i ponownie muszą się przekonywać. Generalnie stworzenie identyfikacji/brandu na początku to dobra inwestycja (w miarę możliwości finansowych oczywiście).

Adrian

PS. Trochę czepialstwa. W żadnym ze zdań w cytacie nie >powinno być Tobie. Poprawną formą jest Ci. Odsyłam do rozważań polonistów:).

PS. Nie czepiaj się, jeżeli nie potrafisz wytknąć błędów.

Formy "tobie" używamy, gdy chcemy na nią położyć akcent, np. Tobie się to podoba? Formy "ci" używamy w pozycji nieakcentowanej, np. Podoba ci się to? Położenie zaimka po czasowniku lub nie jest tutaj kwestią bez znaczenia.

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Czeslaw Mrall:
Adrian Kalbarczyk:
stylu twitter, która nic nie znaczy, ale fajnie brzmi:).
PS. Trochę czepialstwa. W żadnym ze zdań w cytacie nie powinno być Tobie. Poprawną formą jest Ci. Odsyłam do rozważań polonistów:).
Akurat 'twitter' ma znaczenie dokładne.
Odsyłam do słowników.
---
pozdr.czes;-)

No rzeczywiście. Tak to jest jak się powtarza słowa kolegi bez sprawdzenia:). Słowa Google, Flickr czy muzango natomiast nie ma. Z bardziej "przyziemnych" to Adidas, Nike, PEPSI itp.

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Agata P.:
Adrian Kalbarczyk:
Problemem młodych firm jest to, że nie stać ich na naming/branding/inne ciekawe nazwy. (...)

Dlatego też istnieje takie forum, istnieje forum namingu, gdzie można zapytać się o pomysły.

A kto ma wtedy prawa autorskie/własnościowe do nazwy? Nie będzie problemu z zgłoszeniem jej do ochrony (trademark itp)? Oczywiście dopóki firma jest mała, to można sobie pozwolić na nazewnictwo z forum. Natomiast myślę, że autor pójdzie zawsze po rozum do głowy kiedy go bieda przyciśnie i powie, że to jego nazwa i chce $. Nie wiem jak sprawa by się potoczyła w sądzie, ale ja wolę nie ryzykować
Stworzenie briefu samego w sobie nie jest pomocne tylko dla ludzi od brandingu. To dokument, który ma też pomóc firmie samej w sobie, przedstawia jest pewne zarysy marketingowe etc.

Pomocny to jest biznesplan. Natomiast tego dokumentu ja bym nie pokazał nikomu bo to powinna być tajemnica. Myślę, że każda normalna firma zanim przygotuje taki brief powinna się solidnie zabezpieczyć przed ewentualnością wykradnięcia pomysłu. To jednak kosztuje bardzo dużo.
Co z tego, że powiem agencji o asynchronicznym przetwarzaniu >danych, nowym modelu wytwarzania aplikacji biznesowych itp itd? Spodziewałbym się odpowiedzi w stylu: eeeeee???:)

Tak. Spodziewałbyś się. Czy z usług agencji korzystają tylko firmy, które mają target dzieci w wieku przedszkolnym? :) Bardzo niedorzeczne stwierdzenie.

Myślę, że za dobrą nazwę musiałbym zapłacić minimalnie 10 tysięcy zł. Nie wyobrażam sobie aby za mniej jakakolwiek firma zrobiła odpowiednie badania. Bardziej bym celował w coś koło 30-50tys zł. Na taki wydatek można sobie pozwolić kiedy ma się już wielu klientów. Szukałem agencji i żadna nie miała produktu, który by mnie satysfakcjonował za rozsądną cenę. Tak BTW jeśli już skorzystam z agencji to znajdę ją w USA albo UK, bo mój produkt jest kierowany na światowe rynki.
Rozwiązaniem jest nazwanie firmy nieźle, a jak już się >zarobi zatrudnienie kogoś do stworzenia marki. Firma A sprzedaje markę B. Na początku można działać bez marki wywieszając na witrynie "Salon piękności". Marka się przyda wtedy kiedy >firma zacznie działać na większą skalę.

Niekoniecznie. Jeżeli zarobisz już coś na firmie A, nagle zmieniasz nazwę i identyfikację na B - a ludzie przecież są przyzwyczajeni do A. B stanowi dla nich nowość i ponownie muszą się przekonywać. Generalnie stworzenie identyfikacji/brandu na początku to dobra inwestycja (w miarę możliwości finansowych oczywiście).

Ekhm... do nazwy A jest przywiązanych x klientów. My chcemy rozszerzyć działalność na 100x klientów. Nazwa firmy zostaje, na fakturze te same dane. Starzy klienci nie zauważą różnicy, nowi będą się posługiwać nową nazwą. Nie wiem skąd Ci przyszło do głowy że marka=nazwa firmy. Firma może mieć kilka marek. Firma A może nazwać swój sklep B, produkt C itd. Firmę można potem odsprzedać innej firmie, która nazw produktów nie zmieni, tylko adres na fakturze. Nie wiem czy myślałaś nad ogółem strategii biznesowej firmy. Jest ograniczony budżet, czas, formalności, dopracowanie produktu, znalezienie klientów itp itd. Naprawdę zastanawianie się nad marką to rzecz, którą należy zrobić na samym końcu. Jeśli się na początku zainwestuje pieniądze w naming, branding, wizytówki, papier firmowy, lokal i ZAŁOŻENIE firmy, nie mając klientów to na 90% po roku biznes trzeba będzie zamknąć a w kieszeni pojawi się mocny minus.

Statystyki pokazują, że aż 90% działalności gospodarczych nie wypala. Większość z nich koszty jej prowadzenia zjadły (500-1000zł/msc kosztów stałych wymaganych przez państwo). Branding/naming to kolejne złotówki, które o wiele lepiej wydać na reklamę, narzędzia itp.

Przestrzegam każdego kto myśli o założeniu firmy i zalecam absolutny minimalizm w wydatkach. Jeśli się da, to niech te osoby działają na zlecenia dopóty dopóki ograniczenia prawne znacznie nie zmniejszają źródeł dochodu. Potem należy się zastanowić czy działalność czy może spółka z o.o. (różnice już nie są takie wielkie), następnie nie kupować wizytówek, komputerów, nie wynajmować lokali (można to zrobić w domu), nie zatrudniać ludzi na etat. Jak pozycja firmy będzie już stabilna, biznesplan na pierwsze 3 miesiące zostanie wykonany, można myśleć o inwestycjach np. w branding.

Przede wszystkim należy liczyć i wykonywać PLAN.
Adrian

PS. Trochę czepialstwa. W żadnym ze zdań w cytacie nie >powinno być Tobie. Poprawną formą jest Ci. Odsyłam do rozważań polonistów:).

PS. Nie czepiaj się, jeżeli nie potrafisz wytknąć błędów.

Formy "tobie" używamy, gdy chcemy na nią położyć akcent, np. Tobie się to podoba? Formy "ci" używamy w pozycji nieakcentowanej, np. Podoba ci się to? Położenie zaimka po czasowniku lub nie jest tutaj kwestią bez znaczenia.

No i o ten akcent mi chodzi. Niepotrzebnie użyty. Z resztą nie ma co się kłócić, po prostu jeśli ktoś jest przewrażliwiony na punkcie użycia tobie albo np ilość to nie kupi u Ciebie produktu. Ot tak - jego wola, tylko po co tracić klienta?

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

Wow...mocna dyskusja się wywiązała.

Chciałabym,żebyście rzucali hasłami na nazwę - czasami najgłupsze pomysły mogą okazać się strzałem w 10 .

A co powiecie na nazwę ''Stacja Piękna''?

konto usunięte

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

pretensjonalne niestety i mało chwytliwe

Temat: POMOC PRZY NAZWIE

W takim razie może coś podpowiesz, jeżeli uważasz,że jest protensjonalne.
Jakub Tomajczyk:
pretensjonalne niestety i mało chwytliwe



Wyślij zaproszenie do