konto usunięte

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

W ubiegłym tygodniu odbyła się w W-wie 2 dniowa konferencja RetailTech, większość prezentacji poświęcona była logistyce, w tym spora ilość - wykorzystaniu rozwiązań głosowych (voice picking). Jeśli się ktoś z tym wcześniej nie spotkał, wyjaśnię krótko, że chodzi o system pracy analogiczny do GPS w samochodzie - system głosowy podpowiada magazynierowi przez słuchawkę (sieć WiFi), do jakiej ma się udać lokalizacji, jaki towar pobrać, ile sztuk etc. Operator potwierdza mówiąc do mikrofonu; główna zaleta: wolne obie ręce, nie trzeba też patrzeć na ekran komputera/terminala.
Co sądzicie na temat rozwiązań głosowych - w jakich warunkach organizacyjnych i technicznych moga się sprawdzić? w jakich procesach? w jakich magazynach?
Mariusz Majewski

Mariusz Majewski Dyrektor Operacyjny

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

Byłem na tej konferencji i z tego co wiem to jesteśmy z SKK w stałym kontakcie, z czasem będę chciał wdrożyć ten system ale trochę rozwinięty np o RFID. Czekamy aż technologia RFID się udoskonali i będzie znacznie tańsza. Pozdrawiam
Dominik Szwab

Dominik Szwab Współwłaściciel
Firmy

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

z ciekawosci nasuwaja sie pytania:
- komendy glosowe docieraja do magazyniera... to wiadomo , ale czy magazynier moze za pomoca komendy glosowej uzyskac informacje z systemu? nie tylko "potwierdzenie" przygotowania, ale i miedzy innymi stan produktu.
- czy istnieje logiczny łańcuch pomiedzy dowolnie wypowiedzianą nazwą towaru a jej systemową nazwą pozwalający z identyfikować towar po niepełnej nazwie lub tez nie pełnym kodzie kreskowym? ( identyfikacja towaru z uszkodzoną / brakiem etykiety)
- jak rozumiem ten system tylko jest sprawny w pełnej wersji online ( bez mozliwosc chwilowego trybu offline - poza zasiegiem itp)

konto usunięte

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

Spróbuję odpowiedzieć na pytania:

- komendy glosowe docieraja do magazyniera...

odp: Tak, można w taki sposób zaprojektować realizację zadania głosowego, aby dane zawarte w tabelach systemu nadrzędnego (npWMS) zostały wysłane do użytkownika po wcześniejszym zapytaniu o stan danego produktu, zgodnie z terminologią obowiązującą w systemie.
Kierujemy się zasadą - krótkich zapytań np. krótka komenda głosowa " Podaj ile <nazwa lub kod towaru>".

- czy istnieje logiczny łańcuch ....

odp. System rozpoznawania głosu dopuszcza (rozumie) frazy wcześniej nagrane przez danego użytkownika. System rozpoznaje kombinacje cyfr 0-9 dlatego pozwala na identyfikację po pełnym kodzie kreskowym. Jeśli chodzi o "dowolnie wypowiedzianą nazwę" to nie ma takiej możliwości ponieważ rozpoznaje nagrane wcześniej frazy - stąd jest określona ilość słów w dialogu i te wcześniej nagrane słowa są rozpoznawane przez system głosowy. Można tak zaprojektować zadanie aby osoba mogła "zapytać" system lub zgłosić uszkodzenie towaru, brak towaru/etykiety etc.

- jak rozumiem ten system tylko jest sprawny w pełnej wersji online

odp. Terminale głosowe komunikują się po sieci radiowej (802.11b) dlatego wymagane jest pokrycie obszaru siecią radiową. Tryb offline powoduje zawieszenie informacji wysłanej lub utratę danych w komunikacji (użytkownik - system nadrzędny np WMS i na odwrót), stąd zalecany jest audyt pokrycia sieci radiowej w magazynie.

konto usunięte

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

Mariusz M.:
Byłem na tej konferencji i z tego co wiem to jesteśmy z SKK w stałym kontakcie, z czasem będę chciał wdrożyć ten system ale trochę rozwinięty np o RFID. Czekamy aż technologia RFID się udoskonali i będzie znacznie tańsza. Pozdrawiam

Dziękuję za ten komentarz, cieszę się że są potencjalne szanse na realizację; co do RFID, najnowsze rozwiązania pozwalają na "jednoczesny" odczyt przez bramkę kilkudziesięciu i więcej tagów ze skutecznością 100% (pokazywaliśmy takie rozwiązanie we wrześniu na Taropaku), a koszty tagów się obniżają, chociaż niestety nadal sa dużo wyższe niż etykiet papierowych.

Pozdrawiam
Dominik Szwab

Dominik Szwab Współwłaściciel
Firmy

Temat: pytanie o rozwiązania głosowe (voice picking)

Dzieki za odpowiedzi.
Mariusz Puto:
Spróbuję odpowiedzieć na pytania:

- komendy glosowe docieraja do magazyniera...

odp: Tak, można w taki sposób zaprojektować realizację zadania głosowego, aby dane zawarte w tabelach systemu nadrzędnego (npWMS) zostały wysłane do użytkownika po wcześniejszym zapytaniu o stan danego produktu, zgodnie z terminologią obowiązującą w systemie.
Kierujemy się zasadą - krótkich zapytań np. krótka komenda głosowa " Podaj ile <nazwa lub kod towaru>".

- czy istnieje logiczny łańcuch ....

odp. System rozpoznawania głosu dopuszcza (rozumie) frazy wcześniej nagrane przez danego użytkownika. System rozpoznaje kombinacje cyfr 0-9 dlatego pozwala na identyfikację po pełnym kodzie kreskowym. Jeśli chodzi o "dowolnie wypowiedzianą nazwę" to nie ma takiej możliwości ponieważ rozpoznaje nagrane wcześniej frazy - stąd jest określona ilość słów w dialogu i te wcześniej nagrane słowa są rozpoznawane przez system głosowy. Można tak zaprojektować zadanie aby osoba mogła "zapytać" system lub zgłosić uszkodzenie towaru, brak towaru/etykiety etc.

- jak rozumiem ten system tylko jest sprawny w pełnej wersji online

odp. Terminale głosowe komunikują się po sieci radiowej (802.11b) dlatego wymagane jest pokrycie obszaru siecią radiową. Tryb offline powoduje zawieszenie informacji wysłanej lub utratę danych w komunikacji (użytkownik - system nadrzędny np WMS i na odwrót), stąd zalecany jest audyt pokrycia sieci radiowej w magazynie.

Następna dyskusja:

Przepraszam za naiwne pytan...




Wyślij zaproszenie do