Temat: Więcej książek i światła (Gazeta Wyborcza)

Niby jest to samo: Empik nadal mieści się w Juniorze przy Marszałkowskiej, ma kilka poziomów, sprzedaje książki, multimedia, prasę. Jednak już na pierwszy rzut oka widać, że wiele się zmieniło.
Przez rok w Empiku szykowano "nowe": zmieniano podłogi, schody ruchome, windy, meble, oświetlenie, oznaczenia, instalacje. W efekcie uzyskano jasne i przestronne wnętrza, o nowoczesnym designie, może nawet nieco surowe. Empik Junior ma 4 tys. m kw. i wygląd zupełnie inny niż pozostałe sklepy tej sieci.

Prasa została na parterze, dołączyły do niej produkty związane z podróżami (mapy, przewodniki) i sprzedaż biletów. Piętro wyżej - mieszanka. Jest m.in. nowy dział artykułów papierniczych (a tam rzeczy, które mają pomóc rozwijać zdolności plastyczne i wyrazić siebie), są multimedia i usługi związane z telefonami komórkowymi, muzyka i DVD.

- Ponieważ sprzedaż muzyki i DVD spada, chcemy ożywić atmosferę, zapraszając różnych artystów - mówi Eyal Lahav, prezes zarządu Empiku.

Przygotowano im profesjonalną scenę, a znajdujące się przed nią regały da się przesunąć tak, żeby zmieściło się tu 500 osób. W sobotę pojawią się na niej m.in. Kabaret Moralnego Niepokoju (g. 14), Kayah (g. 19).

Drugie piętro to królestwo książek, ale znacznie powiększone. Wyodrębniono dział książki akademickiej (oferta jest o półtora raza większa niż przedtem, czyli 3 tys. tytułów na półkach i 1,5 mln w internecie), wzrosła liczba tytułów obcojęzycznych i dział dziecięcy (wszystkie produkty dla nich są teraz w jednym miejscu, nawet karuzela). Przemianę przeszła kawiarnia - z widokiem na Pałac Kultury. Najwyższą kondygnację zajmuje szkoła językowa.

Klienci mają do dyspozycja miejsca, w których mogą usiąść i dokładniej przejrzeć ofertę, nowe punkty do odsłuchiwania muzyki, odtwarzania DVD i testowania gier. Przy siedziskach są gniazdka elektryczne, hot spoty, jest też szatnia.

Druga nowość to logo: - Ma odzwierciedlać przemiany dokonujące się w kulturze i rozrywce, oraz wejście Empiku w ten obszar - tłumaczy Eyal Lahav.

Firma zmieniła też swoją stronę internetową - teraz można tam znaleźć ponad 2 mln tytułów, ale oprócz sklepu ma pełnić funkcję serwisu informacyjno-kulturalnego.

Niedawno w Legionowie otwarto pierwszy sklep franczyzowy Empiku, w marcu przyszłego roku ruszy wielki magazyn niedaleko Warszawy (to pozwoli skrócić czas dostaw). Firma jest obecna na Ukrainie, a "namiastki" Empików pojawią się w Wielkiej Brytanii. We współpracy z Waterstone od stycznia powstanie pięć takich miejsc, z logo Empiku, w których można będzie kupić 300-500 tytułów po polsku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Magda Kłodecka