Piotr Maczuga

Piotr Maczuga maczuga.com.pl

Temat: Przegląd oprogramowania: Adobe Acrobat Connect Pro

To jeden z najpopularniejszych (o ile nie najpopularniejszy) program do spotkań i szkoleń typu webcast. Dostępny z pozycji przeglądarki, nie wymaga od uczestnika szkolenia instalacji dodatkowego oprogramowanie. Wystarczy, że kliknie on na link przekazany przez trenera i w ten sposób dostanie się do wirtualnej sali szkoleniowej.

Trener ma do swojej dyspozycji:
- whiteboard
- udostępnianie ekranu, okien, pulpitu
- udostępnianie dokumentów Office (np. power point) czy PDF
- udostępnianie plików multimedialnych w odtwarzaczu (filmy tylko w formacie flash video, flv)
- udostępnianie plików do pobrania przez uczestników
- czat z możliwością pisania do wszystkich lub konkretnych osób
- obustronna komunikacja głosowa po VoIP (bez dodatkowych opłat)
- ankiety, quizy
- obraz z kamery

...czyli praktycznie wszystkie narzędzia, których potrzebuje trener. Do tego warto pamiętać, że podczas szkolenia bez trudu można przekazywać uprawnienia uczestnikom, np. oddać komuś głos, czy pozwolić na zaznaczenia na dokumencie power point ważnych punktów.

Dokumenty i ważne pliki wykorzystywane w szkoleniu można przechowywać na specjalnym serwerze, dlatego podczas szkolenia są dostępne praktycznie od ręki.


Obrazek


Czy jest więc aż tak różowo? Są też minusy. Najpoważniejszym dla mnie jest mała dostępność programu w Polsce. Teoretycznie dostępna jest wersja z płatnością miesięczną dostępna poprzez stronę www i płatność kartą ($55 za miesiąc lub 12 x 45$ przy płatności za cały rok), ale na liście krajów podczas rejestracji konta nie ma Polski, więc trzeba się zdrowo nakombinować, aby założyć konto i autoryzować płatność. Bez tego w zasadzie nie ma możliwości przeprowadzenia testów (wersja demo obsługuje max. 5 uczestników jednocześnie, co wyklucza przeprowadzenie testów obciążeniowych).

A co z zakupem wersji u dystrybutora? Firma Wimal, która jest polskim dystrybutorem tego oprogramowania za sprzedaż i wdrożenie tego systemu żąda kilka do kilkunastu tysięcy dolarów. Z racji tego, że większość projektów webcastowych, typowo szkoleniowych, w Polsce jest prowadzona w formie w formie nieco testowej (firmy szukają najlepszego rozwiązania dla siebie, opracowują metodologię itd.) mało kto jest zainteresowany takim wydatkiem chyba, że chce na webcastach oprzeć swój model e-learningowy i ma na ten cel odpowiedni budżet. Generalnie: dostępność programu jest żenująco mała, a wsparcia praktycznie nie ma.

Subiektywna ocena:
(+) Najlepszy
(+) Nie ma większych problemów z kompatybilnością
(+) W miarę prosty do opanowania
(+) Dużo narzędzi dających swobodę trenerowi

(-) Małe możliwości zakupu
(-) Drobne błędy w interpretowaniu prezentacji Power Point
(-) W całości w języku angielskim, może nieco utrudnić życie uczestnikom szkoleń

A jakie są wasze doświadczenia z tym programem?
Mariusz P.

Mariusz P. Zarządzanie i prawo

Temat: Przegląd oprogramowania: Adobe Acrobat Connect Pro

Piotr Maczuga:
To jeden z najpopularniejszych (o ile nie najpopularniejszy) program do spotkań i szkoleń typu webcast. Dostępny z pozycji przeglądarki, nie wymaga od uczestnika szkolenia instalacji dodatkowego oprogramowanie. Wystarczy, że kliknie on na link przekazany przez trenera i w ten sposób dostanie się do wirtualnej sali szkoleniowej.

Trener ma do swojej dyspozycji:
- whiteboard
- udostępnianie ekranu, okien, pulpitu
- udostępnianie dokumentów Office (np. power point) czy PDF
- udostępnianie plików multimedialnych w odtwarzaczu (filmy tylko w formacie flash video, flv)
- udostępnianie plików do pobrania przez uczestników
- czat z możliwością pisania do wszystkich lub konkretnych osób
- obustronna komunikacja głosowa po VoIP (bez dodatkowych opłat)
- ankiety, quizy
- obraz z kamery

...czyli praktycznie wszystkie narzędzia, których potrzebuje trener. Do tego warto pamiętać, że podczas szkolenia bez trudu można przekazywać uprawnienia uczestnikom, np. oddać komuś głos, czy pozwolić na zaznaczenia na dokumencie power point ważnych punktów.

Dokumenty i ważne pliki wykorzystywane w szkoleniu można przechowywać na specjalnym serwerze, dlatego podczas szkolenia są dostępne praktycznie od ręki.


Obrazek


Czy jest więc aż tak różowo? Są też minusy. Najpoważniejszym dla mnie jest mała dostępność programu w Polsce. Teoretycznie dostępna jest wersja z płatnością miesięczną dostępna poprzez stronę www i płatność kartą ($55 za miesiąc lub 12 x 45$ przy płatności za cały rok), ale na liście krajów podczas rejestracji konta nie ma Polski, więc trzeba się zdrowo nakombinować, aby założyć konto i autoryzować płatność. Bez tego w zasadzie nie ma możliwości przeprowadzenia testów (wersja demo obsługuje max. 5 uczestników jednocześnie, co wyklucza przeprowadzenie testów obciążeniowych).

A co z zakupem wersji u dystrybutora? Firma Wimal, która jest polskim dystrybutorem tego oprogramowania za sprzedaż i wdrożenie tego systemu żąda kilka do kilkunastu tysięcy dolarów. Z racji tego, że większość projektów webcastowych, typowo szkoleniowych, w Polsce jest prowadzona w formie w formie nieco testowej (firmy szukają najlepszego rozwiązania dla siebie, opracowują metodologię itd.) mało kto jest zainteresowany takim wydatkiem chyba, że chce na webcastach oprzeć swój model e-learningowy i ma na ten cel odpowiedni budżet. Generalnie: dostępność programu jest żenująco mała, a wsparcia praktycznie nie ma.

Subiektywna ocena:
(+) Najlepszy
(+) Nie ma większych problemów z kompatybilnością
(+) W miarę prosty do opanowania
(+) Dużo narzędzi dających swobodę trenerowi

(-) Małe możliwości zakupu
(-) Drobne błędy w interpretowaniu prezentacji Power Point
(-) W całości w języku angielskim, może nieco utrudnić życie uczestnikom szkoleń

A jakie są wasze doświadczenia z tym programem?

Dodam, że wersja za 55$ też tylko do 5 użytkowników. Potem zaczynają się schody. Sama funkcjonalność bardzo ok. Ja polecam Webex. Cisco się stara, działa już bez problemowo równiez na Mac'a. Możliwość pewnej personalizacji, ale nie ma polskiego.

Pozdrawiam
Mariusz Duszczyk
Piotr Maczuga

Piotr Maczuga maczuga.com.pl

Temat: Przegląd oprogramowania: Adobe Acrobat Connect Pro

Mariusz Paweł D.:

Dodam, że wersja za 55$ też tylko do 5 użytkowników. Potem zaczynają się schody. Sama funkcjonalność bardzo ok. Ja polecam Webex. Cisco się stara, działa już bez problemowo równiez na Mac'a. Możliwość pewnej personalizacji, ale nie ma polskiego.

Pozdrawiam
Mariusz Duszczyk

Używam Connecta w wersji za $55 i nie ma tam takich ograniczeń. Działa do 100 osób, a każdy kolejny pokój na kolejne 100 osób to następne $55. Z tym, że rzeczywiście wersja trail, którą udostępniają na 30 dni, teoretycznie jest pełna, ale w praktyce jest tak jak mówisz: 5 userów na sesję, więc nie ma jak przetestować w praktyce, nie wyciągając z kieszeni karty kredytowej.

Zgadzam się z opinią na temat Webexa. Fajne narzędzie, a do tego firma często robi webcasty promocyjne, darmowe, na tym narzędziu, więc można skorzystać. Mam go zamiar potestować na większych grupach w przyszłym tygodniu. Tam chyba nie ma obrazu z kamery wideo? No, w większości szkoleń nie jest to przeszkoda (i tak większość znanych mi trenerów nie korzysta z kamerki).

W takim razie proponuję założyć osobny temat o Webexie - Mariusz, wiesz o nim najwięcej z nas, więc jak Cię wena twórcza chwyci, to śmiało pisz. Będzie fajna dyskusja. Ja czekam z niecierpliwością na pierwsze testy.



Wyślij zaproszenie do