Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

Prawie połowa Polaków ocenia, że w programach informacyjnych i publicystycznych na temat kampanii wyborczej stacje telewizyjne były bezstronne i obiektywne. Stronniczość najczęściej przypisywano TVP, która jednocześnie uzyskała najwięcej pozytywnych ocen za informacyjną rolę w kampanii - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

47 proc. badanych jest zdania, że bezstronność i obiektywizm udało się zachować telewizji TVN, TVP i Polsat - uzyskały po 45 proc. wskazań.

O tym, że dana stacja sprzyjała jakiemuś ugrupowaniu, przekonanych było znacznie mniej badanych. "Takie opinie były wyraźnie częstsze w odniesieniu do TVP (28 proc.) niż TVN (13 proc.) i Polsatu (10 proc.)" - podkreśla w komentarzu do badania CBOS. Około jednej czwartej dorosłych Polaków (24 proc.) uważa, że TVP w swoich programach informacyjnych i publicystycznych sprzyjała PiS-owi, a co szesnasty (6 proc.) - że Platformie Obywatelskiej.

Tylko nieliczni badani uważają, że stacje telewizyjne faworyzowały którąkolwiek z tych partii.

W sondażu CBOS zapytano także badanych, jak oceniają informacyjną wartość relacji telewizyjnych z kampanii wyborczej. Respondenci najczęściej odpowiadali, że sprawozdania z przebiegu kampanii wyborczej umożliwiały zapoznanie się z programami partii startujących w wyborach.

Informacyjną rolę TVN w kampanii pozytywnie oceniło 53 proc. badanych, a negatywnie 18 proc. Relacje pokazywane w Polsacie dobrze oceniła prawie połowa respondentów (49 proc.), a negatywnie - jedna piąta (20 proc.), przy czym znacząca grupa (16 proc.) przyznaje, że nie ogląda tej stacji.

"Telewizja publiczna (program 1, 2 i TVPInfo) uzyskała więcej niż pozostali nadawcy ocen zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, ponieważ badani znacznie rzadziej wskazywali odpowiedź "nie oglądam tej stacji" - zaznaczono w komentarzu CBOS.

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" zrealizowano w dniach 10-15 listopada 2007 roku na liczącej 863 osoby reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

konto usunięte

Temat: Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

przeciez nie od dzisiaj wiadomo ze TVP i Polsat sa pro-PIS a tylko TVN zostal sam bohaterski na polu walki.

konto usunięte

Temat: Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

o tvp,tej watykansko pisowskiej telewizji wiedzialem,ale że i polsat do nich dołączyl?
no tak pewnie przez zastraszenie z strony krajowej rady radiofonii i telewizji
Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

Ciekawe jak teraz będzie działać KRRiT ???

konto usunięte

Temat: Kampania wyborcza: TVN bezstronna, TVP stronnicza

ja na miejscu nowego rządu zrobiłbym tam porządną czystkę



Wyślij zaproszenie do