konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Witam.

Chciałbym się czegoś dowiedzieć na temat stylu jazdy rowerem który wymagałby jak najmniej energii. Posiadam rower 5 biegowy z oponami 27 x 1 1/4 cala. Na jakich biegach jeździć?. Dodam że najczęściej na trasach jest raz pod górę, raz z góry i często jeżdżę pod wiatr. Często byłem zmęczony po przejechaniu dość krótkiego dystansu (np. 10 km.).
Mikołaj K.

Mikołaj K. Project Manager

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

zmęczony byłeś, bo nie masz pewnie kondycji... zbudujesz ją i będzie lepiej, a przełożenia dopasowuj do własnych preferencji jazdy. to się czuje, że albo kręcisz za ciężko, albo za szybko. to chyba najlepszy klucz.
Tomasz Mróz

Tomasz Mróz Człowiek bez marzeń
byłby nikim ...

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Warto też zrobić przegląd roweru :) no i praca nad kondycją to podstawa :D

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Jeździj na tych, na których dajesz radę, a przede wszystkim jeździj dużo, bo jedynie dzięki temu będziesz miał lepszą kondycję :) O czym koledzy wcześniej już wspomnieli.

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Rzeczywiście trzeba popracować nad kondycją. Kiedyś jeździłem na dłuższe trasy (do 30 km) teraz już tylko 10 km. Rozumiem że mam jeździć na możliwie jak najszybszym przełożeniu. Dziękuję za te wskazówki.
Bartosz Suchecki

Bartosz Suchecki Poszukuję pracy:
Turystyka
przyjazdowa i
wyjazdowa. Ochro...

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Witaj. Oczywiście kondycja jest istotna. Ale wspomniane przełożenia też są ważne. Nie może być za twardo ale tez nie możesz mielić. Uważa się, że kadencja (licza obrotów pedałami na min) powinna wynosić 90-110.

Zegarek w rękę i kombinuj.

Seco

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Czyli nie należy za szybko pedałować. Jestem w stanie zaprojektować taki miernik obrotów pedałów, z zawodu jestem elektronikiem. Mógłby być czymś w rodzaju odpowiednika obrotomierza w samochodzie. Jestem ciekaw czy są dostępne w handlu urządzenia do pomiaru momentu obciążenia do rowera (o ile takie wymyślono). Styl jazdy jak również i kondycja są ważne na dłuższych trasach, na krótkich nie ma to takiego znaczenia. Jeździłem kiedyć dłuższe trasy więc wiem o czym mowa.
Pozdrawiam.
Piotr Zaborny

Piotr Zaborny projektant
konstrukcji

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Dariusz Rorat:
Czyli nie należy za szybko pedałować. Jestem w stanie zaprojektować taki miernik obrotów pedałów, z zawodu jestem elektronikiem. Mógłby być czymś w rodzaju odpowiednika obrotomierza w samochodzie. Jestem ciekaw czy są dostępne w handlu urządzenia do pomiaru momentu obciążenia do rowera (o ile takie wymyślono).

sa oczywiście, ale tak jak wcześniej pisano - jedź jak czujesz, a zasada jak w samochodzie - im wyższy bieg tym lepiej - byleby silnika nie zatrzeć;)
warto odpowiednio dobierać strój - żeby się nie przegrzać już na wstępie

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Dariusz Rorat:
Jestem w stanie zaprojektować taki miernik obrotów pedałów, z zawodu jestem elektronikiem.
???? Ja pierdziele, to jakis fanatyzm....
Dariusz Rorat:
Jestem ciekaw czy są dostępne w handlu urządzenia do pomiaru momentu obciążenia do rowera (o ile takie wymyślono).
A ktory z uzytkownikow chcialby taki bubel miec w swoim rowerze? Miernik masz w nogach, wykorzystaj to.
Tomasz Mróz

Tomasz Mróz Człowiek bez marzeń
byłby nikim ...

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Dariusz Rorat:
Czyli nie należy za szybko pedałować. Jestem w stanie zaprojektować taki miernik obrotów pedałów, z zawodu jestem elektronikiem.

Kolego kupujesz konkretny licznik i masz to w zestawie :)

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Młody Ajnsztajn :-))) Nieee, no słuchaj, na pedały tylko? Jak już to czujniki powinny mierzyć obciążenie całego roweru. Wgraj sobie soft z modelowym rozłożeniem ciężaru na poszczególne elementy roweru (oczywiście skalibrowane pod Twoją wagę) i wtedy pokładowy laptop pokaże Ci, ba, sterowniki przesuną Ci siodełko, podwyższą lub obniżą kierownicę, każe wyprostować plecy albo bardziej ugiąć łokcie. Nie idź na łatwiznę, szkoda geniuszu...!
Stanisław K.

Stanisław K. jack of all trades

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Loża Szyderców :P

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Są tacy elektronicy którzy potrafią robić różne bajery również do roweru i nie podważałbym ich możliwości, tymbardziej jeżeli są po studiach.

W każdym razie dziękuję za te ciekawe wypowiedzi.Dariusz Rorat edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 13:28

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

No ok, tylko po co robic taki czujnik skoro jego pomiar bedzie dla ciebie bezwartosciowy w przeciwienstwie do nog, ktore ci caly czas daja sygnal i do tego miarodajny.
Pamietaj, ze optymalny moment obciazenia zalezy od czlowieka. Jeden bedzie sie mniej meczyl przy malym inny przy duzym, dodatkowo to zalezy od nachylenia, powierzchni itp itd. A tylko nogi sa w stawnie wziac te wszystkie czynniki pod uwage.Czarek M. edytował(a) ten post dnia 24.11.09 o godzinie 13:37

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Dariusz Rorat:
Są tacy elektronicy którzy potrafią robić różne bajery również do roweru i nie podważałbym ich możliwości, tymbardziej jeżeli są po studiach.

W każdym razie dziękuję za te ciekawe wypowiedzi.

Po studiach są?! O kurczę, no nie, to rzeczywiście podważać nie można...

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Może niepotrzebnie rozszerzyłem temat. Zgodzę się z Panem Czarkiem że taki czujnik może być zupełnie niepotrzebny no ale zawsze ktoś może chcieć coś takiego wykonać chociażby dla siebie jeżeli jest elektronikiem. To wcale nie takie trudne coś takiego zaprojektować i nawet nie trzeba być magistrem inżynierem. Wystarczy mieć jakieś doświadczenie w tej dziedzinie.

Tutaj chodziło mi o to aby nie mierzyć ze stoperem obroty przedniego koła zębatego tylko mieć je na jakiejś skali i wiedzieć czy optymalnie kręcę pedałami.
Rafał Bielawski

Rafał Bielawski Moj profesjonalny
opis ;)

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Hmm ja tam zawsze myslalem ze o zmeczenie, wlasnie idzie, w treningu ;)
Im bardziej zmeczony tym lepiej, organizm sie adaptuje do wysilku i mozna obciazenie podniesc.

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Dariusz Rorat:
Tutaj chodziło mi o to aby nie mierzyć ze stoperem obroty przedniego koła zębatego tylko mieć je na jakiejś skali i wiedzieć czy optymalnie kręcę pedałami.
Dlatego napisalem, ze czego takiego nie wykonasz bo optymalne pedalowanie zalezy od:
- liczby obrotow (przelozenia)
- kondycji
- nachylenia podloza
- rodzaju podloza
- ogumienia
- stanu technicznego roweru
- .....
Takiego czujnika nie wykonasz. Jedyna mozliwosc to mierzenie obciazenia bezposrednio na miesniach tylko jest problem jak interpretowac wynik.
Rafał Bielawski

Rafał Bielawski Moj profesjonalny
opis ;)

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

Inzyniery...

Pomiar kadencji jest w licznikach za kilkadziesiat zlotych polskich.

Pomiar mocy wyrazany w W rowniez jest dostepny, jednak tu koszta zaczynaja sie od tysiecy zlotych polskich ;)
Najlepsze metody to pomiar na tylnej piascie(PowerTap), na osi supportu(SRM) i w korbie(Quark)

Obrot korby(kadencja) jest mierzalny bez wzgledu na warunki, optymalny obrot oscyluje w granicach 90 obrotow na sekunde.
Oczywiscie to kwestia indywidualna, moze byc wiecej jak i mniej ;)

konto usunięte

Temat: Energooszczędny styl jazdy rowerem

A w jaki sposob te wynalazki maja zmierzyc czy optymalnie krece pedalami? Bo o to chodzilo autorowi.

Następna dyskusja:

Białystok - wyprawy rowerem




Wyślij zaproszenie do