Ilona J.

Ilona J. Human Resources, Job
Coaching, Public
Relations

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Smart-HR zaprasza na szkolenie otwarte z zakresu pozyskiwania środków na projekty z Komisji Europejskiej, które odbędzie się 21 marca 2014 w Katowicach. Udział w zajęciach jest płatny.

Fundusze z nowej perspektywy budżetowej 2014-2020 są już dostępne. Komisja Europejska jeszcze w grudniu ogłosiła konkursy, które wspierają niemal wszystkie sektory. Wsparcie uzyskać mogą min. szkoły, uczelnie, samorządy, instytucje kultury, organizacje pozarządowe czy przedsiębiorcy. Pierwsze konkursy to najlepszy możliwy czas, by starać się o uzyskanie dofinansowania. Tym bardziej, iż wciąż dokładnie nie wiadomo, kiedy zostaną ogłoszone konkursy w ramach programów operacyjnych w Polsce. Nasze szkolenie ma na celu przygotowanie Państwa do złożenia wniosku na już ogłoszony konkurs, a także zapoznanie Państwa z mechanizmem finansowania projektów bezpośrednio z Komisji Europejskiej, aby ułatwić Państwu świadome i efektywne pozyskiwanie środków na realizację projektów i finansowanie działań Państwa organizacji.

Adresaci szkolenia

Wszystkie osoby, które chcą zdobyć wiedzę na temat przygotowania i realizowania projektów, finansowanych bezpośrednio przez Komisję Europejską, reprezentujące podmioty z sektora prywatnego, publicznego i pozarządowego. Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany został tak, aby mogły w nim uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów współfinansowanych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych.

Cel szkolenia

Przedstawienie informacji dotyczących specyfiki aplikowania o dotację bezpośrednio z Komisji Europejskiej, a także przekazanie praktycznych wskazówek, związanych z przygotowaniem i realizacją projektów.

Korzyści z udziału w szkoleniu to m.in.:

poznanie atrakcyjnych i alternatywnych źródeł finansowania przedsięwzięć,
nabycie umiejętności, związanych z wyszukiwaniem informacji na temat ogłoszonych konkursów,
zdobycie wiedzy na temat metod analizy instrukcji i wytycznych do składania wniosków projektowych,
nabycie praktycznych umiejętności związanych z wypełnianiem wniosku o dofinansowanie,
zdobycie wiedzy opartej o doświadczenia na temat procesu przygotowywania, realizacji i rozliczania projektów finansowanych bezpośrednio przez Komisję Europejską,
poznanie dokumentów, praktycznych wskazówek, związanych z aplikowaniem o środki,
zdobycie wiedzy na temat praktycznych aspektów realizacji przedsięwzięć partnerskich w całym cyklu życia projektu,
nabycie praktycznych umiejętności, związanych z tworzeniem strategii pozyskiwania dotacji,
możliwość odbycia indywidualnych konsultacji z trenerem.
Program szkolenia

I BLOK

Komisja Europejska jako grantodawca
największe aktualne programy w perspektywie budżetowej 2014-2020
mechanizmy finansowania projektów przez Komisję Europejską
II BLOK

metody analizy instrukcji i wytycznych do składania wniosków projektowych
procedury tworzenia efektywnych i skutecznych projektów
zasady nawiązywania współpracy i kontaktów partnerskich
III BLOK

Warsztaty praktyczne – jak przygotować dobry wniosek na przykładzie aktualnego zaproszenia do składania wniosków (praca z formularzem wniosku).

Sesja pytań i odpowiedzi, indywidualne konsultacje

Opis metodyki szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu uzupełnianego ćwiczeniami warsztatowymi podsumowującymi poszczególne sesje oraz przykładami z rzeczywistych projektów. Stosowane metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia, sesje pytań i odpowiedzi, burza mózgów, studium przypadku.

Trener

Doświadczona specjalistka i praktyk w zakresie pozyskiwania, realizowania i rozliczania projektów finansowanych ze środków zewnętrznych. Współpracowała z podmiotami z sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie różnych przedsięwzięć oraz zarządzania projektami. Trenerka oraz wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii. Autorka publikacji i artykułów. Ekspert zewnętrzny Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:

materiały szkoleniowe,
certyfikat ukończenia szkolenia,
indywidualne konsultacje,
lunch, przerwy kawowe
Termin:

21.03.2014 (piątek) – Katowice

Cena za uczestnika: 399 zł netto

Podana cena jest ceną netto w PLN, należy do niej doliczyć aktualnie obowiązujący podatek Vat 23%.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu proszone są o kontakt z panią Iloną Jaksą, tel. 668-304-562

oraz o przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres: szkolenia@smart-hr.pl
Daniel Kowalski

Daniel Kowalski Trener Konsultant i
Coach Biznesu -
ProgressPartner.pl -
...

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów


Obrazek

W jaki sposób prowadzić skuteczną sprzedaż w XXI wieku? Jak najlepsi sprzedawcy osiągają ponadprzeciętne wyniki?
Zapraszamy na dwudniowe szkolenie dla wszystkich tych, którzy zajmują się na co dzień sprzedażą lub zarządzają strukturami handlowymi. Z nami poznasz i przećwiczysz tajniki skutecznej sprzedaży zarówno w kontakcie bezpośrednim jak i telefonicznym.

To specjalistyczne szkolenie jest teraz w wyjątkowej cenie.
Zamiast 1449zł, tylko 999zł brutto.
Oszczędzasz aż 450zł.

Przy zgłoszeniu więcej niż jednej osoby możliwość znacznej negocjacji ceny.

Nie zwlekaj, liczba miejsc jest ograniczona!

Korzyści dla uczestników:
• wyćwiczysz umiejętność błyskawicznego wywierania wpływu na decyzje innych ludzi
• zwiększysz wyniki sprzedaży dzięki nowopoznanym metodom i technikom
• poznasz najnowsze trendy i techniki które pozwalają wyróżnić się na konkurencyjnym rynku
• zyskasz możliwość wymiany doświadczeń ze specjalistami ds. sprzedaży z różnych branż
• zdobędziesz inspirację do dalszych skutecznych działań w kontaktach z klientami

Co otrzymujesz:
• 16 godzin szkolenia pod okiem doświadczonych trenerów – praktyków w obszarze sprzedaży i szkoleń
• materiały szkoleniowe i narzędzia do utrwalania zdobytych umiejętności
• bezpłatne konsultacje merytoryczne przez 3 miesiące od momentu ukończenia kursu
• dyplom ukończenia specjalistycznego szkolenia
• możliwość rozłożenia płatności na 2 raty 0%
• roczną gwarancję 10% upustu na dowolne usługi Progress Partner
• zadowolenie ze szkolenia lub możliwość bezpłatnego udziału w innym szkoleniu

Program warsztatu:
• Psychologiczne i kulturowe podstawy zachowań klientów w procesie nowoczesnej sprzedaży;
• Główne reguły wywierania wpływu społecznego;
• Inżyniera perswazji – sztuka przekonywania do podjęcia decyzji zakupowych;
• Sprzedaż doradcza metodą SPIN;
• Pytania jako narzędzie budowania relacji oraz metody na radzenie sobie z zastrzeżeniami klientów;
• Techniki finalizacji sprzedaży – od klasycznych po nowatorskie.

Lokalizacja: Warszawa
Termin: 10-11 maja 2014

Kontakt:
tel. +48 600 879 753
E-mail: daniel.kowalski@progresspartner.pl

Trener prowadzący:
Daniel Kowalski - Trener i Konsultant Biznesu specjalizujący się w szkoleniach oraz budowaniu procesów rozwojowo-doradczych z zakresu sprzedaży telefonicznej i bezpośredniej oraz standardów obsługi klienta. Ekspert branży Call Center oraz rozwoju umiejętności handlowych.
Posiada zarówno doświadczenie menadżerskie, jak i trenerskie zdobyte w uznanej firmie z branży finansowej o zasięgu światowym. Inicjuje i prowadzi projekty szkoleniowo-doradcze nakierowane na zwiększenie wyników sprzedaży i podniesienie jakości obsługi klienta. Posiada ok. 2000 godzin zrealizowanych szkoleń, warsztatów i treningów dla doradców klienta, telemarketerów oraz kadry menadżerskiej średniego szczebla.
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Absolwent Akademii Trenerów i Konsultantów Biznesu Grupy SET, Szkoły Trenerów Biznesu MODERATOR oraz Kursu dla Konsultantów Biznesu HOUSE of SKILLS. Autor artykułów o tematyce szkoleniowej i biznesowej na łamach miesięcznika Personel i Zarządzanie.
Realizował projekty szkoleniowe i doradcze dla firm:
Millennium Bank S.A, SKOK Kopernik, Norquimia S.A., Marco Aldany sp. z o.o., Konferental, Spectrum Brands sp. z o.o., Firma2000 sp. z o.o., Biuro Informacji Kredytowej S.A., LeadR sp. z o.o., Grupa SET sp. z o.o., JAS-FBG S.A.

Zachęcamy do zapoznania się z opiniami naszych dotychczasowych uczestników oraz klientów biznesowych:
http://www.goldenline.pl/daniel-kowalski18
http://www.progresspartner.pl/referencje.htm

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Zapraszamy do udziału w projekcie MÓJ START UP – WARSZTATY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ BIZNESU
Planujesz swój biznes, ale nie wiesz jak się do tego zabrać?
Masz wiele pytań i zbyt wiele wątpliwości?
A może marzysz o własnym interesie, bo masz dość pracy na etacie?
Właśnie znalazłeś rozwiązanie! Zapraszamy do udziału w warsztatach - MÓJ START UP
Absolutna nowość na polskim rynku. Trenerzy, z którymi współpracujemy to starannie wyselekcjonowani BIZNESMENI oraz PRAKTYCY, którzy odnieśli zawodowy sukces zarówno na polskiej, jak i międzynarodowej arenie biznesu.
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW POSIĄDĄ PAŃSTWO PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ W ZAKRESIE ZAKŁADANIA ORAZ EFEKTYWNEGO PROWADZENIA BIZNESU W DANEJ BRANŻY, UCZĄC SIĘ OD NAJLEPSZYCH!
ZYSKAJ CENNĄ WIEDZĘ OD KLUCZOWYCH GRACZY ORAZ EKSPERTÓW POLSKIEGO BIZNESU!

Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z branżą gastronomiczną, z pewnością zgodzi się, iż jest to jedna z najtrudniejszych gałęzi rynku. Nie ma jednak nic bardziej satysfakcjonującego niż prowadzenie Restauracji, z której wychodzą zadowoleni Klienci. Dzięki naszym warsztatom, dowiedzą się Państwo jak stworzyć i zarządzać miejscem, które będzie połączeniem doskonałej kuchni i rentownego biznesu. W trakcie warsztatów dowiesz się jak postępować, by podczas procesu otwierania nowej inwestycji popełnić, jak najmniej błędów, które mogę wpłynąć na rentowność obiektu oraz zasadność otwierania go w ogóle. Za do udziału w warsztatach
MÓJ STARTUP – Restauracja. Warsztaty odbędą się 12 kwietnia w Warszawie.

Do udziału w projekcie, zapraszamy osoby, które zamierzają otworzyć restaurację, bar, punkt gastronomiczny, a także obiekty hotelowe. Warsztaty dedykujemy również obecnym właścicielom omawianych inwestycji oraz menedżerom restauracji i obiektów hotelowych.
Kluczowe elementy, które zostaną omówione podczas warsztatów:
• Wyszukiwanie dogodnej lokalizacji - kryteria
• Współpraca z projektantem
• Przygotowanie technologii
• Praca nad listą kontrahentów i podwykonawców
• Przygotowanie schematu organizacyjnego
• Wybór programu gastronomicznego
• Przygotowanie ofert i menu
• Marketing oraz ogłoszenia prasowe
• Przygotowanie księgi jakości i standardów obsługi gości
• Przygotowanie regulaminu pracy i HACCP
• Opracowanie systemu motywacyjnego i lojalnościowego
• Rekrutacja, badania selekcyjne kandydatów
• Przygotowanie szkoleń dla pracowników, personelu restauracji i kuchni
• Ustawienia stołów – symulacja komputerowa
Trener:

JAROSŁAW WALCZYK - kucharz z wykształcenia i zamiłowania, należy do czołówki najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych mistrzów kulinarnych w kraju. Swoją karierę zawodową rozpoczął na morzu, gdzie pełnił funkcję ExecutiveChef’a największego armatora linii promowych Stena Line. Po piętnastu latach zszedł na ląd i przyjął stanowisko Dyrektora Gastronomii Hotelu Nadmorskiego w Gdyni. Po czterech latach został Dyrektorem Gastronomii w Zamku Książ, a do grudnia 2008 roku był Dyrektorem Gastronomii Hotton Hotelu w Gdyni. Od 2010 roku dyrektorem Hotelu Lisewskiego Dworu. Od 2013 właścicielem restauracji. Od 2002 roku prowadzi firmę, która prowadzi konsultacje w zakresie modernizacji i konsultacji przy otwieraniu hoteli i restauracji. Należy do kapituły Fundacji Klubu Szefów Kuchni, która zrzesza najwybitniejszych kucharzy i w ramach jej działalności aktywnie uczestniczy we wszystkich najważniejszych wydarzeniach kulinarnych w kraju. Zasiada w jury oceniającym talenty kulinarne na festiwalach i konkursach w Polsce i poza jej granicami. W przeszłości wielokrotnie sam zdobywał wysokie noty, które wkrótce miały przyczynić się do osiągnięcia najwyższej klasy kunsztu kulinarnego.
Najlepsi praktycy biznesu w Polsce. Efektywny start w wymarzonej branży!

Więcej informacji o projekcie uzyskacie Państwo pod adresem:
http://restauracja.puremind.pl
Mieszko Maj

Mieszko Maj HR Manager

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

A ja zapraszam nie do szkoleń i nie do coachingu, ale do indywidualnego programu rozwoju dla doświadczonych menedżerów, którzy już mają dość szkoleń i coachingów.

RPW - Rozwój Przez Wyzwania:

Prezentacja: http://www.iakg.pl/images/rozwoj_menedzerow_70_20_10.pdf

oraz artykuł z Vademecum Pracodawcy 2014:

http://www.iakg.pl/images/stories/iakg_badania_rozwoj_...

pozdrawiam i zainteresowanych zapraszam do indywidualnego kontaktu
(dane kontaktowe do mnie znajdują się w prezentacji).
Ilona J.

Ilona J. Human Resources, Job
Coaching, Public
Relations

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Pozyskiwanie środków i realizacja projektów w ramach Funduszu Wyszehradzkiego

Katowice – 11.04.2014 r. (piątek)

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu dotyczącym możliwości uzyskania dotacji z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Konkursów na przedsięwzięcia finansowane z funduszy strukturalnych jest w tym roku bardzo mało, wnioskodawcy poszukują więc alternatywnych źródeł pozyskiwania środków finansowych. Warto spróbować swoich sił, aplikując właśnie o te środki, ponieważ zarówno tworzenie wniosków, jak i realizacja projektów nie przysparza większych problemów. Fundusz cyklicznie ogłasza konkursy, a w ciągu ostatnich miesięcy pojawiły się także nowe możliwości grantowe (w zeszłym roku budżet programu wyniósł 7 mln euro).

Na co można przeznaczyć otrzymaną dotację z Funduszu Wyszehradzkiego?

promocja turystyki,
edukacja,
współpraca naukowa,
wymiana młodzieży,
współpraca kulturalna,
współpraca transgraniczna,
granty dla uczelni – nowe specjalności i kursy na studiach,
stypendia naukowe i staże artystyczne.
Adresaci szkolenia

Wszystkie osoby, które chcą zdobyć wiedzę na temat przygotowania, realizowania i rozliczania projektów współfinansowanych z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego, reprezentujące podmioty z sektora prywatnego, publicznego i pozarządowego. Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany został tak, aby mogły w nim uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów współfinansowanych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych.

Cel szkolenia

Przedstawienie informacji dotyczących specyfiki aplikowania o środki w ramach konkursów finansowanych przez Fundusz Wyszehradzki, a także przekazanie praktycznych wskazówek związanych z przygotowywaniem wniosku, realizacją projektów oraz ich rozliczaniem.

Korzyści z udziału w szkoleniu to m.in.:

poznanie atrakcyjnego i alternatywnego do funduszy unijnych źródła finansowania przedsięwzięć,
zdobycie pogłębionej wiedzy na temat założeń Funduszu Wyszehradzkiego,
nabycie praktycznych umiejętności związanych z wypełnianiem wniosku o dofinansowanie,
zdobycie wiedzy opartej o doświadczenia na temat procesu realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych z Funduszu Wyszehradzkiego,
poznanie dokumentów programowych i praktycznych wskazówek, związanych z aplikowaniem o środki funduszu,
zdobycie wiedzy na temat praktycznych aspektów realizacji przedsięwzięć partnerskich w całym cyklu życia projektu,
możliwość odbycia indywidualnych konsultacji z trenerem.
Program szkolenia

1. Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki jako alternatywne źródło finansowania

- specyfika funduszu
- rodzaje i terminy ogłaszanych konkursów
- granty, stypendia, staże
- warunki kwalifikowalności
- typy realizowanych projektów
- koszty kwalifikowalne, budżet projektu

2. Warsztaty praktyczne – jak przygotować dobry wniosek na przykładzie małych grantów (praca z formularzem wniosku).

3. Realizacja projektów

- umowa z instytucją finansującą,
- komunikacja z Funduszem,
- sprawozdawczość,
- obowiązki beneficjentów, w tym zasady promocji i informacji.

4. Najczęstsze problemy pojawiające się przy aplikowaniu – jak ich uniknąć.

5. Indywidualne konsultacje z Ekspertem.

Opis metodyki szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu uzupełnianego ćwiczeniami warsztatowymi podsumowującymi poszczególne sesje oraz przykładami z rzeczywistych projektów. Stosowane metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia, sesje pytań i odpowiedzi, burza mózgów, studium przypadku.

Trener

Doświadczona specjalistka i praktyk w zakresie pozyskiwania, realizowania i rozliczania projektów finansowanych ze środków zewnętrznych. Współpracowała z podmiotami z sektora publicznego, prywatnego i pozarządowego w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie różnych przedsięwzięć oraz zarządzania projektami. Trenerka oraz wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii. Autorka publikacji i artykułów. Ekspert zewnętrzny Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Zakres usług wchodzących w szkolenie:

materiały szkoleniowe,
certyfikat ukończenia szkolenia,
indywidualne konsultacje,
lunch,
przerwy kawowe
bezpłatny parking
Termin:

11.04.2014 (piątek) – Katowice Cena za uczestnika: 399 zł netto Podana cena jest ceną netto w PLN, należy do niej doliczyć aktualnie obowiązujący podatek Vat 23%.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu proszone są o kontakt z panią Iloną Jaksą, tel. 668-304-562 lub 608-609-397 oraz o przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres: szkolenia@smart-hr.pl
Michał Misiak

Michał Misiak Kucharz Wege,
Cukiernik,
Organizator
Warsztatów
Rozwojow...

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów


Obrazek


SIŁA SPOKOJU - świadoma obecność drogą radzenia sobie z emocjami
WARSZTAT WYJAZDOWY Z BEATĄ DYRAGA

4-6 kwietnia, Nowe Kawkowo; Ośrodek Rozwoju Osobistego Tu i Teraz


więcej informacji:
http://beatadyraga.pl/sila-spokoju-obecnosc-droga-radz...
http://beatadyraga.pl
http://tuiteraz.eu/

OPIS:

Nie możemy rozdzielać rozwoju wewnętrznego od emocji. Nie istnieje prawdziwy rozwój wewnętrzny, jeżeli swoje codzienne życie będziemy traktować jako coś osobnego od duchowości, czy rozwoju wewnętrznego. Jako coś, co nam przeszkadza i czego po prostu trzeba się pozbyć. Człowiek, żeby mógł się w pełni rozwijać musi doświadczyć swojej pełni - strony światła i strony cienia. Jeżeli ucieka od tego, co postrzega jako złe, ucieka od siebie samego i od tego, kim naprawdę jest jako istota.

Nasza obecność w emocjach, ich umiejętność przetwarzania to kluczowy etap rozwoju człowieka. Tu tak naprawdę rozpoczyna się prawdziwa przemiana. Dopóki nie nauczymy się przetwarzać, transformować swoje emocje - mieszamy ciągle w tej samej zupie zwanej ego - zmieniamy jedne wzorce emocjonalne na drugie, jedne przekonania na inne. Prawdziwy rozwój rozpoczyna się wtedy, kiedy człowiek zaczyna swoje ego rozpuszczać. A to dzieje się poprzez zauważanie swoich wzorców zachowań i ich transformowanie w ciele na bieżąco.
Tego właśnie uczymy się na tym warsztacie.

Praktyka Świadomej Obecności to sposób na radzenie sobie z emocjami bez ich tłumienia. Poprzez identyfikację tzw. negatywnych emocji w ciele oraz doświadczanie ich na poziomie ciała nie tłumimy ich a transformujemy.
Pojawia się SPOKÓJ i cisza. Podejmując decyzje w spokoju, a nie z pozycji emocji, zaczynamy wychodzić z dotychczasowych schematów działania i myślenia. Przestajemy wszystko analizować, oceniać, zaczynamy przejmować kontrolę nad natłokiem myśli w głowie. W miejsce walki pojawia się więcej zgody i akceptacji dla życia i tego, co się wydarza, a także mądrości i kreatywności w realizacji zamierzeń.
Pojawia się wolna wola - poczucie, że mam WYBÓR.


Co się zmieni w Twoim życiu po warsztacie:

zaczniesz brać odpowiedzialność za własne emocji
zaczniesz odczuwać więcej wolności w codziennym życiu
znajdziesz w sobie dystans, który pozwoli ci na szersze widzenie i bardziej kreatywne rozwiązywanie życiowych sytuacji
pojawi się więcej spokoju i wewnętrznej ciszy
zaczniesz zmieniać swoje utarte schematy zachowań
zaczniesz widzieć więcej i tym samym poszerzysz swoje pole możliwości i wyboru w codziennych sytuacjach i ważnych życiowych decyzjach
zaczniesz podejmować bardziej świadome decyzje
polepszysz swoje relacje z ludźmi
dostaniesz narzędzie do pracy ze swoimi wewnętrznymi ograniczeniami
otworzysz się na siebie samego i to kim naprawdę jesteś ( a kim nie jesteś)
zaczniesz bardziej akceptować życie, zamiast z nim walczyć
otworzysz się na kreatywność, możliwości, które podsuwa Ci życie
pojawi się więcej JAKOŚCI w Twoim życiu
pojawi się radość z życia takiego jakim jest

Informacje organizacyjne:

DATA: 4–6 kwietnia 2014
ROZPOCZĘCIE: 4 kwietnia godz. 12.00
ZAKOŃCZENIE: 6 kwietnia godz. 16.00
MIEJSCE: Ośrodek Rozwoju Osobistego i Duchowego „Tu i Teraz” w Nowym Kawkowie, http://tuiteraz.eu
CENA: 290 zł + koszty pobytu i wyżywienia

Konieczna wpłata zaliczki bezzwrotnej 100 zł z opisem „Siła spokoju-Nowe Kawkowo-kwiecień” na konto:
PRODIALOG Beata Dyraga - 50 1020 5558 1111 1273 5010 0073

ZAPISY NA WARSZTAT: org@beatadyraga.pl, tel: 536 590 635

KONTAKT Z OŚRODKIEM: Rezerwacja pokoi bezpośrednio w Ośrodku.
http://tuiteraz.eu, kawkowo@tuiteraz.eu, Jacek Towalski 0602219382, biuro: 0662759576, 0606994366

UWAGA: ilość miejsc ograniczona, o przyjęciu na warsztat decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat zaliczek!
Rezerwacja pokoi bezpośrednio w ośrodku.

konto usunięte

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Otwarta Automatyzacja testów (JAVA) w Agile

Potrzebujesz wydajniejszego i efektywniejszego sprawdzania kodu niż manualne scenariusze testowe? Czy wiesz, że automatyzacja testów jest rozwiązaniem Twojego problemu? Obecnie na całym świecie coraz większą popularność zdobywają zwinne metodyki wytwarzania oprogramowania, czyli Agile!


Obrazek


Spotkajmy się w Krakowie 7-9 kwietnia 2014 podczas warsztatów Od zera do Inżyniera!. Podczas trzech dni intensywnych warsztatów pomożemy Ci zdobyć praktyczną wiedzę, potrzebną by samodzielnie rozpocząć automatyzowanie testów.

Podczas warsztatów omówimy poniższe narzędzia i zagadnienia:

- Wstęp do Agile.
- Rola automatyzacjo testów i nie tylko.
- Podstawy programowania (tworzenie testów automatycznych).
- Wstęp do Clean Code – tworzenie testów łatwych i tanich w utrzymaniu.
- Automatyzacja testów na różnych poziomach aplikacji.
- Testy jednostkowe przy użyciu Junit, FestAssert lub Nunit w przypadku .Net.
- Testy funkcjonalne przy użyciu Selenium WebDriver.
- Jak i dlaczego NIE używać Selenium IDE?
- Systemy kontroli wersji na przykładzie SVN.
- Budowanie szkieletu aplikacji i uruchamianie testów przy użyciu narzędzia Maven lub Nuget.
- Continous Integration przy użyciu narzędzia Jenkins lub TeamCity.
- IDE Programistyczne (Eclipse) lub Visual Studio.
- Testowanie aplikacji z rodziny WEB 2.0 (Ajax, JavaScript).
- Data Driven Testing.
- Page Object Pattern.
- Efektywne utrzymywanie dużej ilości przypadków testowych.

Automatyzacja testów wcale nie jest taka trudna, jak mogło by się wydawać - przekonaj się sam!
Zapisz się już dziś na naszej stronie internetowej .
Arkadiusz Tomczyk

Arkadiusz Tomczyk BOGActwo Rozwoju

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Nietypowe szkolenie online oparte na najlepszym źródle rozwoju osobistego.
http://bogactworozwoju.pl/Ksiega_Twojego_Rozwoju
Wanda Maria Kowalska

Wanda Maria Kowalska twórca: ikony,
obrazy sakralne,
biżuteria i inne...

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Kurs Liderów 2014
************************

Zapraszamy do zapisów na tegoroczny Kurs Liderów.

***
Kurs składa się z 3 etapów. Krótko o nich:

Niezależność - etap , w którym uczymy się jak wziąć "sprawy w swoje ręce" i samemu decydować o sobie i swoim życiu.

Współzależność - nauka współdziałania, wybór partnerów w różnych relacjach, odpowiedzialność za relację.

Samorealizacja - moja misja życiowa, co chcę osiągnąć w życiu, jak zrealizować marzenie ("przekuć" na plany, cele, konkretne działania).

***********************************

Prowadzącym KL jest pan Tadeusz Niwiński - trener, mentor, pisarz książek o rozwoju osobistym (m.in. "Ja", "My", "Elementarz życia").

***********************************

Termin - od 5 lipca do 20 lipca (3 etapy po 5 dni, 1 dzień przerwy pomiędzy I i II etapem - razem 16 dni).
Miejsce - Jarkowice, "Szczęśliwa Siódemka"- gospodarstwo agroturystyczne.

Koordynator (informacje i zapisy) - Wanda Kowalska, kontakt: 502 692 189, wandosek@gmail.com

**********************************

Cennik za Kurs Liderów :

5 dni (1 etap) - 770 zł (540 - przy zaliczce do końca maja)

11 dni (2 etapy) - 1170 zł (790 - przy zaliczce do końca maja)

16 dni (3 etapy) - 1370 zł (960 - przy zaliczce do końca maja)

Przy wyborze tylko jednego dowolnego etapu 5-dniowego cena 770 zł (540 - zaliczka do maja).

***********************************

Cennik za pobyt:

95 zł za dobę od osoby - w tym jest 3 posiłki, serwis kawowy, wynajem sali , noclegi.

5 dni (1 etap) - 475 zł

11 dni (2 etapy) - 1045 zł

16 dni (3 etapy) - 1520zł

***********************************

Konto na wpłaty
Stowarzyszenie Akademia Mądrego Życia
Bank DnBNORD
83 1370 1095 0000 1701 4860 9900

konto usunięte

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów


Obrazek


Więcej znajdziesz w wywiadzie z trenerem PSPO o roli, zdaniach i problemach Product Ownera
Kliknij tutaj a zostaniesz przeniesiony na bloga


Obrazek

konto usunięte

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

WARSZTATY PRACY Z GRUPĄ
Szkolenie dla osób zainteresowanych pracą z ludźmi

Profesja, pasja i powołanie to elementy pełnego rozwoju zawodowego w każdej dziedzinie. Jakbyś się czuł, gdyby grupa, z którą pracujesz, zmieniała się podczas pracy warsztatowej, jaką proponujesz? Odkrywała i doświadczała ważne dla niej treści? Poczuła, że jest we właściwym miejscu, z właściwym trenerem? Z pewnością można powiedzieć, że praca z grupą jest sztuką, a zarazem niezwykłą przyjemnością. Kiedy połączysz te dwie rzeczy, stajesz się prawdziwym liderem pracującym z pasją. Niezbędna do tego jest jednak zarówno teoretyczna, jak i praktyczna wiedza.

Cel szkolenia:
Zdobycie wiedzy oraz sprawdzenie w praktyce umiejętności niezbędnych do skutecznej pracy z zespołami i grupami ludzi. Szkolenie koncentruje się na przekazaniu praktycznych umiejętności pracy z grupą, opartych
na wiedzy psychologicznej i socjologicznej.

Program: DZIEŃ 1
Moduł I - Profesjonalne przygotowanie szkoleń i wystąpień publicznych
• Specyfika szkolenia dorosłych
• Przygotowywanie szkoleń od strony technicznej i merytorycznej
• Przygotowywanie skutecznych prezentacji
• Struktura prowadzenia prezentacji
• Nawiązywanie kontaktu z odbiorcą prezentacji
Moduł II - Budowanie wizerunku, tajniki autoprezentacji
• Wzbudzanie i utrzymywanie zainteresowania grupy
• Techniki autoprezentacji
• Techniki panowania nad tremą
• Techniki postępowania w trudnych sytuacjach
Program: DZIEŃ 2
Moduł III - Techniki pracy z grupą
• Uczenie się przez dorosłych
• Proces grupowy i jego znaczenie w pracy trenera, role i normy grupowe
• Techniki integracyjne
• Techniki komunikacyjne
• Techniki koncentrujące
• Techniki energetyzujące
• Techniki dramowe
Moduł IV - Trening umiejętności pracy z grupą
• Praktyczne ćwiczenia pracy z grupą

Adresat: Osoby zainteresowane zdobyciem kompetencji pracy z grupą, zwłaszcza menadżerowie, pedagodzy, przyszli trenerzy, studenci.

Metody: ćwiczenia indywidualne i grupowe, odgrywanie ról, dyskusje moderowane, studium przypadku (case study), burza mózgów, demonstracje, prezentacja, miniwykłady, coaching.

Efekty po szkoleniu:
• będziesz potrafił(a) pracować z grupami ludzi, rozumiejąc dynamikę relacji interpersonalnych
• będziesz znał(a) narzędzia moderowania procesów grupowych
• będziesz potrafił(a) korzystnie zaprezentować się przed grupą
• będziesz czuł(a) się swobodnie pracując z grupą ludzi

Czas trwania szkolenia: 16 godzin dydaktycznych (2 dni), w godz. 9:00-16:15.

PROWADZĄCY:
Karolina Nikorowska, certyfikowany coach i trener, psycholog, doradca zawodowy. Od 6 lat prowadzi konsultacje indywidualne z zakresu kształtowania ścieżki zawodowej, rozwoju osobistego i zawodowego. Jest trenerką rozwoju osobistego i zawodowego. Ma doświadczenie w szkoleniu studentów, absolwentów, pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, liderów zespołów.
TERMIN: 26-27. kwietnia
GODZINY: 9:00-16:15
MIEJSCE: Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego, Kraków, ul. Powroźnicza 6/2
INWESTYCJA: 390 zł brutto

zobacz więcej: http://ipri.com.pl/grupa

Kontakt i zapisy:
508 512 869
kontakt@ipri.com.pl

Zapraszamy!

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Zapraszamy do udziału w projekcie MÓJ START UP – WARSZTATY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ BIZNESU
Planujesz swój biznes, ale nie wiesz jak się do tego zabrać?
Masz wiele pytań i zbyt wiele wątpliwości?
A może marzysz o własnym interesie, bo masz dość pracy na etacie?

Właśnie znalazłeś rozwiązanie! Zapraszamy do udziału w warsztatach - MÓJ START UP
Absolutna nowość na polskim rynku. Trenerzy, z którymi współpracujemy to starannie wyselekcjonowani BIZNESMENI oraz PRAKTYCY, którzy odnieśli zawodowy sukces zarówno na polskiej, jak i międzynarodowej arenie biznesu.
PO ZAKOŃCZENIU WARSZTATÓW POSIĄDĄ PAŃSTWO PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ W ZAKRESIE ZAKŁADANIA ORAZ EFEKTYWNEGO PROWADZENIA BIZNESU W DANEJ BRANŻY, UCZĄC SIĘ OD NAJLEPSZYCH!
ZYSKAJ CENNĄ WIEDZĘ OD KLUCZOWYCH GRACZY ORAZ EKSPERTÓW POLSKIEGO BIZNESU!

Jeśli pasjonuje Państwa świat pięknych fryzur i chcieliby Państwo poznać sekrety branży fryzjerskiej oraz dowiedzieć się jak stworzyć własny, wspaniale prosperujący salon – zapraszamy do udziału w projekcie
MÓJ START UP – Salon Fryzjerski.
Warsztaty odbędą się 10 maja 2014 roku, w Warszawie.

Szkolenie dedykujemy - stylistom fryzur pracującym w salonach fryzjerskich i planującym własną działalność w tej branży, niezależnym przedsiębiorcom, którzy mają zamiar otworzyć własny salon fryzjerski, jednak nie posiadają doświadczenia w prowadzeniu biznesu w branży beauty.

Kluczowe elementy, które zostaną omówione podczas warsztatów:
• Zapoznanie się z otoczeniem rynkowym oraz biznesowym (lokalizacja, podaż Klientów, ich potrzeby)
• Analiza grupy docelowej
• Jak stworzyć biznes plan dla salonu fryzjerskiego?
• Prawne aspekty planowania i organizowania pracy w salonie fryzjerskim
• Dobór personelu
• Działania marketingowe
• Case Study

Trenerzy:

DOBRAWA PIĘKOS – SZYMAŃSKA - współwłaściciel i dyrektor kreatywny D&D HaiR, założycielka Dobrawa House of Hair w Polsce. Projektantka fryzur, stylistka światowego formatu. Była dyrektor artystyczna i światowy trener i wykładowca stylizacji fryzur w Akademii Vidal Sassoon w Londynie. Pracowała z takimi sławami jak Gwen Stefani, Mila Jovovich, Keanu Reeves. Od pięciu lat konsekwentnie buduje i rozwija swoją markę w Polsce i realizuje pasję jaką jest stylizacja fryzur, propagując filozofię wysokiej jakości pracy i ustanawiając nowe standardy współpracy z Klientami. Bohaterka filmu „Kobieta na zakręcie” Anny Maruszeczko oraz pomysłodawczymi zmiany wizerunku uczestniczek wszystkich edycji programu „Sexi Mama”. Stylista fryzur wielu sesji zdjęciowych dla znanych czasopism oraz pokazów mody. Wraz z zespołem stylistów odpowiada za perfekcyjne stylizacje oraz obszar artystyczny działalności firmy, szkoli i rozwija zespół, gwarantując najwyższe standardy oraz niepowtarzalny komfort Klientom odwiedzającym atelier.

DARIA CIEPLAK - z wykształcenia ekonomista, współwłaściciel i dyrektor zarządzający D&D HaiR. Od lat związana z biznesem i działalnością operacyjną w dużych międzynarodowych korporacjach. Zdobywała doświadczenie w kraju i za granicą, na stanowiskach menedżerskich w obszarze sprzedaży B2B, B2C, zarządzania zespołami sprzedażowymi w różnych branżach. W ostatnich latach była związana ze światowym liderem z branży doradztwa personalnego, gdzie początkowo zarządzała zespołami sprzedażowymi, rozwijając biznes i dbając o efektywność procesów, a następnie sprawowała funkcje HR managera na Polskę, biorąc czynny udział w tworzeniu kultury organizacyjnej firmy oraz wdrażając narzędzia wspierające biznes. Doświadczony business oraz HR manager, certyfikowany trener sprzedaży oraz coach zawodowy. W D&D HaiR odpowiada za całokształt zagadnień biznesowych w tym finanse, sprzedaż, marketing i pr oraz HR, gwarantując najwyższe standardy prowadzenia biznesu z sektora MiŚ.
Najlepsi praktycy biznesu w Polsce. Efektywny start w wymarzonej branży!
Więcej informacji o projekcie uzyskacie Państwo pod adresem:
http://puremind.pl/salonfryzjerski/
Monika J.

Monika J. Trener Umiejętności
interpersonalnych

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

TYTUŁ: „Profesjonalny trener, czyli trening trenera w pigułce” – POZNAŃ

TEMAT:
• Przygotowywanie i projektowanie szkoleń.
• Nowoczesne, zróżnicowane rozwiązania na sali szkoleniowej.
• Pewność siebie trenera/szkoleniowca/menadżera.
• Metody, techniki i narzędzia pracy z grupą.
• Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi.
• Nietypowe rozwiązania w pracy z oporem.
• Asertywność i autoprezentacja trenera.
• Badanie potrzeb szkoleniowych i ewaluacja.
• Motywująca informacja zwrotna.
• Konstruktywne radzenie sobie z krytyką.
• Umiejętności trenerskie.

DLA KOGO?:
Menadżerowie, trenerzy, szkoleniowcy, nauczyciele, wykładowcy - wszyscy Ci, którzy pracują z ludźmi na co dzień.

PO CO? (czyt. "co mi uczestnikowi to da?"):
Zdobycie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu:
* Integracja i znaczenie ćwiczeń wprowadzających
* Projektowanie zajęć, czyli od czego zacząć pracę w grupie
* Model pracy trenera - SET
* Safety – czyli co robić, by ludzie chcieli się rozwijać
* Analiza potrzeb jako nieodłączny element pracy z grupą
* Autoprezentacja i style pracy trenera (praca z kamerą)
* Ćwiczenia wdrożeniowe
* Preferowany sposób uczenia się dorosłych – Cykl Kolba
* Metody i techniki pracy grupowej, czyli niezbędnik prowadzącego
* Elementy integracji
* Ludzie, których uczysz, czyli nieco o rolach grupowych
* Komunikat „Ja”
* Asertywność w zawodzie trenera
* Sytuacje trudne w pracy z grupą
* Training – czyli doświadczanie w praktyce

Organizator: http://centrumrozwoju.com.pl
Miejsce/czas: POZNAŃ 24-25 maj 2014 (sala szkoleniowa zostanie wkrótce podana)

LINK DO WYDARZENIA: https://www.facebook.com/events/499559210143990/?ref_ne...Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.04.14 o godzinie 20:13
Agata Stasiak

Agata Stasiak Customer Care,
Questus

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Piękne otoczenie, wspaniałe towarzystwo oraz wybuchowa mieszanka prelegentów -
Warsztaty strategiczne Akademii questusa - 22/24 maja 2014r.

Nie może Cię tam zabraknąć :)

Zapraszam!

Agata Stasiak

Project Manager
astasiak@questus.pl
601 052 704

http://questus.pl
http://akademia.questus.pl

Dołącz do naszych fanów:
http://facebook.com/questuspolska
Łukasz Kucharski

Łukasz Kucharski Marketing Manager w
Polskiej Akademii
Biznesu

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

W imieniu Polskiej Akademii Biznesu oraz Centrum Kultury Chrześcijańskiej „AGAPE” serdecznie zapraszam na największą chrześcijańską konferencję w Polsce „Wiara w biznesie”.

WSTĘP NA KONFERENCJĘ GWARANTUJE OFIARA DOWOLNEJ WIELKOŚCI.

Szczegóły i zapisy poprzez stronę: http://wiarawbiznesie.pl/


Obrazek
Łukasz Zegar

Łukasz Zegar Dyplomowany Coach,
Trener Zarządzania
Sprzedażą

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Projekt Zarządzania Kompetencjami dofinansowany w 100% ze środków UE. Bardzo profesjonalne narzędzia audytu firmy, określenia kompetencji oraz szkoleń. Najlepsi konsultanci, najlepsze szkolenia, najlepsza metodologia dla małych i średnich firm.
FAZA I - Uczestnicy:  300 przedsiębiorstw
Analiza: opracowanie raportu z analizy potencjału do zarządzania przez kompetencje, przygotowanie Planu Rozwoju Kompetencji, przygotowanie map kompetencji
Szkolenia: dla kadry zarządzającej oraz kadry odpowiedzialnej za HR z zakresu zarządzania przez kompetencje
FAZA II - Uczestnicy: 100 przedsiębiorstw
Szkolenia: dla kadry HR z zakresu najważniejszych procesów HR, dla kluczowych pracowników przedsiębiorstwa z zakresu kompetencji miękkich
Doradztwo: dla właścicieli i kadry zarządzającej HR z zakresu wdrażania Planów Rozwoju Kompetencji i budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy
Więcej na stronie: http://lzegar.wix.com/zegar-consulting#!zarzadzanie-ko...
Łukasz Zegar
tel. 695931276
l.zegar@lukasz-zegar.pl

konto usunięte

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Warsztaty Fotocoachingu - SZUKANIE ŚWIATŁA

Zapraszamy na warsztat fotocoachingu, na którym:
- dowiecie się, jak sztuki wizualne można wykorzystywać w pracy rozwojowej z klientem i z samym sobą
- przekonacie się, jak fotografia może stać się narzędziem budowania więzi
- poznacie sposoby wyrażania siebie, swojego przesłania, swojej relacji do rzeczywistości poprzez fotografię
- skonfrontujecie się z tym, co inni widzą w dziełach Waszej ekspresji, a także będziecie mieli okazję poznać innych przez pryzmat ich widzenia świata
- doświadczycie flow towarzyszącego twórczej pracy z pasją :)

KIEDY?: 24 maja (sobota), 10.00-14.00

PROWADZENIE: Ania Chojowska-Szymańska, fotograf, certyfikowany coach, doktor nauk humanistycznych, organizatorka warsztatów interpersonalnych, pracująca z grupami oraz klientami indywidualnymi m.in. unikalną metodą foto-coachingu. Współwłaścicielka firmy Fotorodzinne.pl.

MIEJSCE: Kraków, ul. Powroźnicza 6/2
INWESTYCJA: 140 zł

Warsztaty odbędą się w ramach Festiwalu Coachingu "Podróż z coachingiem" - http://on.fb.me/1now9i6.

Zapisy przez formularz : http://ipri.com.pl/szukanieswiatla.html

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

kontakt@ipri.com.pl
508 512 869

Bardzo zapraszamy!
Łukasz Wojtas

Łukasz Wojtas Manager ds. Finansów
w BERNDSON

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Kreatywność a efektywność – innowacyjność w pracy indywidualnej i zespołowej
Kreatywność w rozwiązywaniu problemów

Aleksander zaplanował sobie zorganizowanie wspaniałego, ogromnego, hucznego przyjęcia. Wynajął pałac z pięknym ogrodem, zamówił obfite i wystawne dania oraz trunki, zaprosił do współpracy najlepszą obsługę, zadbał o rozrywkę, samodzielnie nadmuchał balony i … czekał. Niestety nikt na przyjęcie nie przyszedł. Dlaczego? Bo Aleksander zapomniał wysłać zaproszenia gościom. Czy Aleksander był kreatywny? Czy kreatywność zatem to wada, czy zaleta? Szkolenie daje odpowiedź na to jak sprawić, aby nie zniweczyć ciężkiej intensywnej pracy ludzi, aby ich wysiłki i zaangażowanie miały odzwierciedlenie w skutecznych zmianach, trafnych decyzjach, wynikach sprzedaży, udanych inwestycjach. W sukcesach. Czyli o tym, co może zrobić Aleksander, aby jego przyjęcia się odbywały.

Koszt
950 zł netto od osoby

Najbliższe terminy
Warszawa 2014.06.02

Program Szkolenia

Kontakt
Łukasz Wojtas
lwojtas@berndson.com


Obrazek
Małgorzata Król

Małgorzata Król Właściciel Krawat i
Muszka,
szkoleniowiec,
specjalista z ...

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Dzień dobry,

serdecznie zapraszamy na szkolenie otwarte Savoir-vivre w życiu zawodowym i towarzyskim, czyli DOBRE MANIERY to świetny interes!

Warsztaty odbędą się 21 czerwca we Wrocławiu!

Więcej informacji oraz szczegółowy program szkolenia znajdą Państwo pod poniższym adresem:
http://www.krawatimuszka.pl/szkolenia/savoir-vivre-zyc...

Zapisy trwają!

W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.

Pozdrawiamy

Małgorzata Król
510-009-647

http://krawatimuszka.pl
https://www.facebook.com/Krawatimuszka
trzymajcie się i trzymajcie klasę
Małgorzata Król

Małgorzata Król Właściciel Krawat i
Muszka,
szkoleniowiec,
specjalista z ...

Temat: Zamieszczanie ofert szkoleń i kursów

Dzień dobry,

zapraszam na szkolenie "Savoir-vivre w życiu zawodowym i towarzyskim" już 21.06.2014r. we Wrocławiu! ;-)

Dobre maniery otworzą Ci drzwi, których nie otworzy nawet najlepsza edukacja!

Jeżeli masz wątpliwości jak zachować się w trudnych sytuacjach z klasą to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Zapisu można dokonać na stronie:
http://www.krawatimuszka.pl/szkolenia/savoir-vivre-zyc...

Pozdrawiam

Małgorzata Król
510-009-647
http://krawatimuszka.pl
trzymajcie się i trzymajcie klasę

Następna dyskusja:

PORTAL SZKOLEŃ




Wyślij zaproszenie do