Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Temat: Efektywność szkoleń - jest jak Yeti czy można je mierzyć?
Od kilku dobrych lat, każdy trener przekonuje do swojej skuteczności, nie raz widziałem nawet opracowania "statystyczne".Czy sądzicie, że realnym jest wyliczenie skuteczności szkolenia? Sam "urodziłem" się w dziale sprzedaży, każdy kto przepracował chociaż rok w tych siłach wie, że sprzedaż to nie tylko koniunktura i produkt. Im więcej się zastanawiałem nad określeniem skuteczności szkoleń tym częściej dochodziłem do wniosku, że jest tylko jeden sposób.
Chciałbym się mylić, chciałbym poznać inną metodę, która mi pozwolić ocenić, czy faktycznie jestem skuteczny czy też nie. Moja metoda to określanie konkretnego celu, który musi osiągnąć uczestnik po szkoleniu. Cel biznesowy nie kompetencyjny. Oczywiście są do tego narzędzia, których nikomu za darmo nie pokażę:)) - ale nie o tym.
Jak u Was? Jak sprawdzacie skuteczność swoich szkoleń? A może? (bo mamy kilka osób doświadczonych w sprzedaży np. Mariusz Kierstein) to właśnie ci nie trenerzy nam podsuną sposoby oceny efektywności?
ps. Liczę na ciekawe i praktyczne pomysły no i Czesława, który na 100% coś doda :))