Temat: Ogłoszenia - inne
Przedstawianie, prezentowanie i omawianie – to czynności towarzyszące nam regularnie we własnym biznesie i wielu zawodach niezwiązanych z prywatną działalnością gospodarczą. Dokonujemy prezentacji w licznych sytuacjach zawodowych począwszy od zdania relacji przełożonemu z wykonanego zadania, poprzez prezentację projektu na forum grupy decyzyjnej, a skończywszy na wystąpieniu publicznym przed nawet kilkudziesięcioosobowym zgromadzeniem.
Wszędzie tam powinno towarzyszyć nam przestrzeganie zasad prawidłowej prezentacji i świadomość faktu, że możemy zrobić dobre lub złe wrażenie na odbiorcach, w zdecydowanej mierze zależne od naszej postawy i zdolności przekonywania.
Od odbioru naszego wystąpienia przez słuchacza (słuchaczy) będzie zależeć nasz sukces – osiągnięcie zamierzonego przez prezentację celu lub nie. W praktyce sposób naszego „pokazania się” wpłynie na stopień zadowolenia przełożonego, akceptację projektu, przedstawionej propozycji w grupie decydującej o jej przyjęciu i realizacji lub efekt w postaci opinii a może i działań uczestników zjazdu, konferencji, sympozjum, przed którym odbyło się nasze publiczne wystąpienie.
CELE SZKOLENIA
‒ poznanie teorii skutecznej autoprezentacji
‒ nabycie i rozwój zdolności świadomego kierowania własnym wizerunkiem i wpływania na ocenę własnej osoby przez odbiorców
‒ poznanie własnych zalet i słabości w kontekście wystąpień publicznych
‒ poznania cech osobowościowych przydatnych dobremu prezenterowi
‒ doskonalenie pamięci, przydatne dla prezenterów, mówców, referentów
‒ sprawdzenie w praktyce stopnia sprawności w wystąpieniach publicznych
‒ poznanie i ćwiczenie zastosowania chwytów językowych w przekazie ustnym i pisemnym
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Integracja – wpisana w treść szkolenia. Prezentacja na czas uczy selekcji treści i umiejętności zarządzania sobą w czasie wystąpienia;
2. Efekt pierwszego wrażenia – budowanie dobrego pierwszego wrażenia w komunikacji, jego elementy, uświadamianie wagi postawy asertywnej i pewności siebie w pierwszym kontakcie;
3. Kontakt wzrokowy – począwszy od analizy roli dobrej prezentacji uczestnicy wdrażani są w poszczególne elementy prawidłowej komunikacji niewerbalnej i werbalnej. Na tym etapie ćwiczą prawidłowy kontakt wzrokowy, dowiadują się o zasadach percepcji informacji przed odbiorcę wystąpienia publicznego;
4. Postawa ciała i gestykulacja – uczestnicy ćwiczą prawidłową postawę ciała w procesie wystąpień publicznych, a także poznają znaczenie najpopularniejszych gestów i ich wpływ na odbiorcę;
5. Przygotowanie wystąpienia – pytania na wstęp – analiza procesu przygotowania planu wystąpienia, ustalenia jego celu, chwytów językowych, doboru adekwatnych argumentów;
6. Analiza publiczności – rozróżnianie typów odbiorców, różnych grup słuchaczy. Decyzje werbalne i metodyczne jako efekt świadomej analizy struktury publiczności. Omówienie ryzyka konfliktu w odbiorcą;
7. Struktura wystąpienia – wstęp i zakończenie. Cechy dobrego wstępu i jego elementy werbalne, rola wstępu i zakończenia w kreowaniu dobrego wizerunku mówcy;
8. Trema w wystąpieniach – techniki radzenia sobie z tremą przed wystąpieniem i w jego trakcie. Kontrola stresu. Budowanie pewności siebie mówcy;
9. Wystąpienia uczestników – dłuższe, przygotowane po poprzednim dniu wystąpienia uczestników, jako praktyczna demonstracja kompetencji nabywanych we wcześniejszych modułach szkolenia. Szczegółowa analiza zaprezentowanych wystąpień, informacja zwrotna od grupy i trenera;
10. Chwyty językowe – identyfikacja i analiza chwytów językowych przydatnych w retoryce wystąpień publicznych i w tekście pisanym. Podkreślenie znaczenia metod analizy retorycznej i ich realizacja;
11. Środki stylistyczne – analiza na podstawie materiałów środków stylistycznych służących budowaniu profesjonalizmu wystąpienia (a także wypowiedzi pisemnej) w aspekcie językowym;
12. Językowa kreatywność - twórcza praca nad wzbogacaniem swojego słownictwa i czerpania z własnego potencjału kreatywnego myślenia i komponowania wypowiedzi a także pobudzania dowcipu.
SZKOLENIE POPROWADZI: PIOTR WIROŃSKI
Międzynarodowy Trener Zarządzania. Szkolenia prowadzi od 15 lat. Polonista, doktor nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa. Jest jednym z najbardziej cenionych w Polsce trenerów z tematu "Wystąpień publicznych". Podczas szkoleń łączy w sobie zawodową pasję, profil wykształcenia i praktyczne podejście oraz doświadczenie trenerskie, co pozwala uczesnikom uczyć się i ćwiczyć w sposób maksymalnie efektywny. Z proponowanego tematu, Piotr Wiroński przeprowadził dotychczas 353 dni szkoleniowych (około 2000 godzin) dla różnorodnych grup uczestników z branży farmaceutycznej, kosmetycznej, budowalnej, przemysłu ciężkiego, a także poza biznesem - w sektorze oświaty, administracji państwowej i organizacji pozarządowych.
Firmy, instytucje i placówki, dla których prowadził szkolenia i treningi indywidualne:
• Nexteer Automotive Poland sp. z o.o.
• Japan Tobacco International
• Firma „Avon”
• Lafagre Kruszywa i Beton Sp. z o.o.
• Tauron Energia
• Polskie Sieci Handlowe Lewiatan
• Szkoła Zarządzania Sprzedażą w Warszawie
• Wyższa Szkoła Biznesu w Toruniu
• Grupa Kapitałowa „Cersanit”
• Krakowski Park Technologiczny
• META Regalbau Polska sp. z o.o.
• CMP Medica Poland sp. z o.o.
• Wyższa Szkoła Zawodowa w Krakowie
• Nordic House
• Cracow Union
• Qumak-Sekom S.A
• Bongrain Polska
• Polskie Sieci Energetyczne
• Akademia Górniczo-Hutnicza
• Politechnika Krakowska
• liczni prywatni przedsiębiorcy, właściciele firm jednoosobowych i spółek
Specjalizacje szkoleniowe: wystąpienia publiczne, język w biznesie, komunikacja interpersonalna, obsługa klienta, zarządzanie zespołem, negocjacje, kampania wyborcza.
INFORMACJE LOGISTYCZNE:
Termin: 25 – 26 października 2012 (czwartek – piątek)
Czas trwania: 16 godzin szkoleniowych
Miejsce: centrum Krakowa
Cena: 550 zł brutto
Cena zawiera:
- Bogate materiały szkoleniowe;
- Zaświadczenie o uczestnictwie;
- Obsługę poszkoleniową uczestników;
- Serwis kawowy;
Zniżki:
- dla studentów;
- dla dotychczasowych klientów oraz grup zorganizowanych;
Zapisy:
- mailowo ( szkolenia@neraida.pl)
- telefonicznie (535 354 505)
Zapraszamy!