Magdalena L.

Magdalena L. Senior Buyer

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Witam,
Czy ktoś a Was zetknął się w praktyce z tematem transportu drogowego lub kolejowego z Chin do Europy ? Proszę o namiary na firmy które mogłyby się zająć organizacją takiego transportu.
Z góry dziękuje za pomoc.

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Magda,

Zapraszam do DHL GF mamy w naszej ofercie kolej z Chin do PL.

Mój adres mailowy: piotr.krawczyk@dhl.com

Pozdrawiam
Piotrek

Michał Łuczycki

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Witam,

A mogę zapytać dlaczego transport drogowy lub kolejowy myślę że nadal jest to bardzo niszowy produkt, i chyba nie bez powodu.

Pozdrawiam
Darek

Michał Łuczycki

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Zaczną latać regularnie A380F
Warszawa i Katowice staną się portami tranzytowymi dla Europy
A380F i 747-800F będą lądować co 10 min... :-D

Ale to bardzo kolorowy scenariusz i lekkie since foction ;-)
a szkoda......
Magdalena L.

Magdalena L. Senior Buyer

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Dziękuje za pomoc.
Nigdy nie zetknęłam się z takim transportem i to dla mnie nowość.
Szukam alternatywy szybszej niż transport morski....
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Dariusz D.:
Ale to bardzo kolorowy scenariusz i lekkie since foction ;-)
a szkoda......
Darek, co tu fantazjujesz :)))

---
Ps. Ja napisałem na priv o autorki wątku i czekam na odpowiedź.

ed. lit. Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 18.07.12 o godzinie 23:04

konto usunięte

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Dariusz D.:
Zaczną latać regularnie A380F
Warszawa i Katowice staną się portami tranzytowymi dla Europy
A380F i 747-800F będą lądować co 10 min... :-D

Ale to bardzo kolorowy scenariusz i lekkie since foction ;-)
a szkoda......

Tak, tak ale mają dowozić chińczyków na budowy austrad, a jak zostanie miejsce to wezmą jakiś towar.
Magdalena T.

Magdalena T. Należy dążyć do
niemożliwego,
wierzyć w zdobycie
nieosiąg...

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Polecam DHL RAILAIR.''Jeździłam'' :) z nimi .- lot+kolej.Magdalena S. edytował(a) ten post dnia 18.07.12 o godzinie 12:18

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Dariusz D.:
Zaczną latać regularnie A380F
Warszawa i Katowice staną się portami tranzytowymi dla Europy
A380F i 747-800F będą lądować co 10 min... :-D

Ale to bardzo kolorowy scenariusz i lekkie since foction ;-)
a szkoda......

Warszawskie Cargo zostanie rozbudowane do wielkości Cargo we Frankfurcie, nie będzie kolejek do heimanna, Celnicy będą patrzeć przychylnie i życzliwie, LS będzie miał konkurencję a opłaty lotniskowe spadną niemal do zera... i żyli długo i szczęśliwie ;-)

Przepraszam za offtop.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Amen... :-)

Chodzą słuchy, że tak ma być :-D

Również przepraszam za offtop
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Dariusz D.:
Amen... :-)

Chodzą słuchy, że tak ma być :-D

I wszyscy się za to modlin ...
pardon - modlim.
Również przepraszam za offtop

Nie ma za co :-)
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Darek Frankowski:
transport drogowy lub kolejowy myślę że nadal jest to bardzo niszowy produkt, i chyba nie bez powodu.

Myślisz, że DB Sschenker i RŻD angażują się w ten niszowy produkt z nudów?
http://www.rynek-kolejowy.pl/34216/Poprawia_sie_oferta...

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

"Prowadzenie przewozów kontenerowych będzie początkowo prowadzone między miastem Chongqing oraz Duisburgiem. Podmiot oczekuje, że do końca tego roku uda się przetransportować 5800 TEU."

Skala projektu świadczy o zaangażowaniu olbrzymich sił i środków :)

"Emma Mærsk Jego pojemność wynosi 14,5 tys TEU"

źródło: wspomniany artykuł oraz Wikipedia

pytania pozostają te same od zawsze, kto udostępni swoje kontenery, kto je odwiezie do Chin i na ile taki projekt będzie konkurencyjny vs O/F.

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Magdalena S.:
Polecam DHL RAILAIR.''Jeździłam'' :) z nimi .- lot+kolej.


Magda, bo sprawdzalem Twojego poprzedniego posta o DHL Freight i oni cos kiedys robili takiego ale to raczej jest w rekach DHL Global Forwarding wiec mozemy zaproponowac kolej i polaczenie kolej-lotniczy

Pozdro
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Darek Frankowski:
"Prowadzenie przewozów kontenerowych będzie początkowo prowadzone między miastem Chongqing oraz Duisburgiem. Podmiot oczekuje, że do końca tego roku uda się przetransportować 5800 TEU."

Skala projektu świadczy o zaangażowaniu olbrzymich sił i środków :)
Rozkręcić nowe połączenie kolejowe na takiej trasie wcale nie jest tak łatwo. A jeszcze trudniej przy oporze mentalnym klientów.
"Emma Mærsk Jego pojemność wynosi 14,5 tys TEU"
A ile trwa transport kontenera tym statkiem z portu w Chinach do Hamburga na przykład?
pytania pozostają te same od zawsze, kto udostępni swoje kontenery, kto je odwiezie do Chin i na ile taki projekt będzie konkurencyjny vs O/F.
Nie rozumiem? A jak teraz jeżdżą kontenery koleją czy statkiem i kto je odwozi?

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Czas tranzytu tym statkiem z Shanghaiu do Gdańska 38 dni.

Rozkręcić taki transport jest mega trudno, jeśli od Chin do Niemiec, jest w połowie tak trudno jak z naszym właścicielem torów :) to współczuje.

teraz kontenery wracają na statkach - chyba oczywiste, ale mogą wracać np wkoło Afryki co zmniejsza koszty (Np Kanał Sueski, ubezpieczenie pirackie itp.)

Co do samych klientów, jeśli stawka będzie konkurencyjna względem czasu tranzytu to nie będzie najmnijeszego problemu, ile wejdzie kontenerów na skład (liczmy 100 podestów po 3 TEU) - 300 TEU.
To może być jeden projekt dla jednego klienta.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Darek Frankowski:
Czas tranzytu tym statkiem z Shanghaiu do Gdańska 38 dni.
Czas przejazdu koleją to ok. 14 dni.
Rozkręcić taki transport jest mega trudno, jeśli od Chin do Niemiec, jest w połowie tak trudno jak z naszym właścicielem torów :) to współczuje.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale za projekt wzięło się RŻD (państwowy przewoźnik rosyjski) + DB (państwowy przewoźnik niemiecki). Do tego dołóż podkład polityczny (coraz ściślejsza współpraca między RUS a DE). Do tego jeszcze prezes RŻD został prezesem UIC (Międzynarodowej Unii Kolejowej). Myśle, że kłód pod nogi nikt nie będzie rzucał - no chyba, że nasze PKP, ale i z tym sobie poradzą (= pojadą tranzytem przez inny kraj, z lepsza infrą i niższymi stawkami dostępu).
teraz kontenery wracają na statkach - chyba oczywiste, ale mogą wracać np wkoło Afryki co zmniejsza koszty (Np Kanał Sueski, ubezpieczenie pirackie itp.)
Kontener wraca pociągiem - to chyba oczywiste. :-)
Na dodatek po 2 tygodniach od rozładunku jest z powrotem tam, skąd wyjechał.
Czyli: zanim statkiem przepłynie w jedną stronę - pociągiem zrobi obrót i jeszcze zapas zostanie. :-)
Co do samych klientów, jeśli stawka będzie konkurencyjna względem czasu tranzytu to nie będzie najmnijeszego problemu,
Nie wiem jakie będą ceny. Tutaj wartością dodaną jest dużo krótszy czas dostawy. Dla niektórych będzie to warte odpowiedniej ceny.
ile wejdzie kontenerów na skład (liczmy 100 podestów po 3 TEU) - 300 TEU.
Mówisz o platformach? Nie znam dopuszczalnej maksymalnej długości pociągu w RUS, więc nie powiem.
To może być jeden projekt dla jednego klienta.
Zacząć można od jednego-dwóch a skończyć na większej liczbie. Nie od razu Kraków zbudowano...

Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin

Wszytko jest prawdą, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, ja jestem jak najbardziej ZA bo podnosi to konkurencyjność naszego lokalnego rynku dla przeładunków.

Ale ten temat jak pamiętam pojawiał się już dawno temu, ja pamiętam już taki projekt i zapytania klientów z 2005 czy '06 r.. Czy teraz będzie lepiej zobaczymy, ja trzymam kciuki, ale nadal jest to projekt niszowy o czym świadczą liczby.



Wyślij zaproszenie do