Temat: Transport drogowy/kolejowy z Chin
Darek Frankowski:
Czas tranzytu tym statkiem z Shanghaiu do Gdańska 38 dni.
Czas przejazdu koleją to ok. 14 dni.
Rozkręcić taki transport jest mega trudno, jeśli od Chin do Niemiec, jest w połowie tak trudno jak z naszym właścicielem torów :) to współczuje.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale za projekt wzięło się RŻD (państwowy przewoźnik rosyjski) + DB (państwowy przewoźnik niemiecki). Do tego dołóż podkład polityczny (coraz ściślejsza współpraca między RUS a DE). Do tego jeszcze prezes RŻD został prezesem UIC (Międzynarodowej Unii Kolejowej). Myśle, że kłód pod nogi nikt nie będzie rzucał - no chyba, że nasze PKP, ale i z tym sobie poradzą (= pojadą tranzytem przez inny kraj, z lepsza infrą i niższymi stawkami dostępu).
teraz kontenery wracają na statkach - chyba oczywiste, ale mogą wracać np wkoło Afryki co zmniejsza koszty (Np Kanał Sueski, ubezpieczenie pirackie itp.)
Kontener wraca pociągiem - to chyba oczywiste. :-)
Na dodatek po 2 tygodniach od rozładunku jest z powrotem tam, skąd wyjechał.
Czyli: zanim statkiem przepłynie w jedną stronę - pociągiem zrobi obrót i jeszcze zapas zostanie. :-)
Co do samych klientów, jeśli stawka będzie konkurencyjna względem czasu tranzytu to nie będzie najmnijeszego problemu,
Nie wiem jakie będą ceny. Tutaj wartością dodaną jest dużo krótszy czas dostawy. Dla niektórych będzie to warte odpowiedniej ceny.
ile wejdzie kontenerów na skład (liczmy 100 podestów po 3 TEU) - 300 TEU.
Mówisz o platformach? Nie znam dopuszczalnej maksymalnej długości pociągu w RUS, więc nie powiem.
To może być jeden projekt dla jednego klienta.
Zacząć można od jednego-dwóch a skończyć na większej liczbie. Nie od razu Kraków zbudowano...