Damian
Hajduk
TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...
Temat: Szukam samochodu z Niemiec
Piotr Rojek:
Ostatni pozar tunelu Eurogate, czy pozar magazynow w Poznaniu, w ktorych magazynowane byly materialy niebezpieczne udowadniaja, ze zagrozenie pomimo surowych norm i wytycznych jest jak najbardziej realne.
ADR to koniecznosc korzystania z drogich autostrad, koszt wyposazenia, czestsze kontrole drogowe i ewentualnie bardzo wysokie mandaty, koniecznosc okresowej wymiany gasnic.
Jezeli chodzi o administracje ustawa narzuca koniecznosc zatrudnienia specjalnego doradcy, sporzadzania corocznych raportow dotyczacych przewozonych materialow niebezpiecznych, to dalej szkolenia kierowcow + spedycji/dyspozycji z zakresu przewozu ADR, to koniecznosc wystawiania specjalnych deklaracji przy przeprawach promowych itp. itd....
Pozdrawiam,
P.
Sprawa jasna jak słońce.
[ Akurat tunel to nie sprawa ADR tylko koła w naczepie ]
I jestem jednym z ostatnich którzy kwestionują zasadność wyższych cen przy przewozach specjalistycznych ( np. A D R ) niż przy standardowych.
ADR-em zajmowalem sie jeszcze w latach 90-tych rowniez na terenie WNP. A procedury rosyjskie byly wtedy wyjatkowo upierdliwe - faksowanie chyba z 15 stron za kazdym razem, zeby uzyskac jednorazowe zew. na przejazd i to nie jakiejs tam klasy 1 czy 7, zeby byla jasnosc, tylko 3 i 6 :)
Z kolei w Polsce jak bedziesz jechal autostrada Wroclaw - Opole to nasz zespol tez mial w jej powstaniu spory udzial wlasnie.
Mialem szczescie trafic na starszego kolege w branzy,
pod okiem ktorego sporo sie nauczylem.
Dzieki temu ze podchodzilismy powaznie do pracy
nie zdazyl nam sie nigdy powazny incydent z ADR-em.
Tak mi sie zebralo na wspomnienia ...przy niedzieli :)