Robert Skibiński

Robert Skibiński Video, Intellegere,
Auxilium

Temat: "Szczupła" Logistyka

Czy macie jakieś praktyczne doświadczenia w wdrażaniu Lean w obszarze transportu i logistyki?
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: "Szczupła" Logistyka

Robert Skibiński:
Czy macie jakieś praktyczne doświadczenia w wdrażaniu Lean w obszarze transportu i logistyki?

Owszem, obecnie wdrażamy lean inbound supply chain dla AGCO EAME. I co dalej?
Robert Skibiński

Robert Skibiński Video, Intellegere,
Auxilium

Temat: "Szczupła" Logistyka

Chciałbym wymienić się doświadczeniami.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: "Szczupła" Logistyka

I w jakiej formie to się ma odbywać?

Temat: "Szczupła" Logistyka

Lean - zmienia sposob dostaw na: mniej i czesciej. Jesli produkcja jest juz ustawiona wg zasad Kanban to nastepuje implementacja dostaw JIT - jus in time.Zwiazane jest to z przeplywem wyrobow gotowych oraz komponentow w sposob najbardziej efeketywny bez zbednego trzymania na wejsciu i na wyjsciu procesu monatazu oraz fizycznej dystrybucji.
Dobrze wprowadzany Lean zmienia cala firmę i wymusza racjoanalizacje zamowień (transport jest swego rodzaju zapasem w drodze. JIT jest drozszy ale bardziej elastyczny i pozwala lepiej dostosowywac sie do zmian w zamowieniach klienta przy miniamalnych stockach

konto usunięte

Temat: "Szczupła" Logistyka

Łukasz Kozioł:
Lean - zmienia sposob dostaw na: mniej i czesciej. Jesli produkcja jest juz ustawiona wg zasad Kanban to nastepuje implementacja dostaw JIT - jus in time.Zwiazane jest to z przeplywem wyrobow gotowych oraz komponentow w sposob najbardziej efeketywny bez zbednego trzymania na wejsciu i na wyjsciu procesu monatazu oraz fizycznej dystrybucji.
Dobrze wprowadzany Lean zmienia cala firmę i wymusza racjoanalizacje zamowień (transport jest swego rodzaju zapasem w drodze. JIT jest drozszy ale bardziej elastyczny i pozwala lepiej dostosowywac sie do zmian w zamowieniach klienta przy miniamalnych stockach

I to chyba najpelniejsza odpowiedz jakiej mozna udzielic na tak ogolne pytanie :)
Robert - co konkretnie bys chcial wiedziec ?

W.
Robert Skibiński

Robert Skibiński Video, Intellegere,
Auxilium

Temat: "Szczupła" Logistyka

Chciałbym wymienić się doświadczeniami w implementacji filozofii LEAN w naszych firmach.

Dostawy JIT są najlepszym rozwiązaniem przy dostawach dla produkcji wielkoseryjnej, ale przy produkcji małoseryjnej lub jednostkowej nie bardzo da się zastosować. Ja obecnie optymalizuję logistykę dostaw właśnie dla firmy o stosunkowo niewielkiej produkcji. Optymalizuję produkcję i jednocześnie logistykę dostaw wewnętrznych i komponentów z zewnątrz. Pierwszą rzeczą było spisanie technologii, podział na operacje i zaadresowanie stanowisk. Następnie przypisałem adresy stanowisk do adresów w magazynie.
Teraz dostawy zewnętrzne: część dostaw jest z ameryki południowej i innych krajów wymagających odpraw celnych. JIT nie da rady. Małe partie też nie bardzo (koszt odpraw celnych, kwestia zabezpieczenia należności celnych, transportu itd.)

Temat: "Szczupła" Logistyka

"Teraz dostawy zewnętrzne: część dostaw jest z ameryki południowej i innych krajów wymagających odpraw celnych. JIT nie da rady. Małe partie też nie bardzo (koszt odpraw celnych, kwestia zabezpieczenia należności celnych, transportu itd.)"

Odprawy celne mozna skrocic do minium jesli masz mozliwosc
1 ustalic stalego przewoznika morski lub lotniczy ktory wspolpracuje lub dysponuje agnecją celną na ternie UE tracisz maks 1 dzien
2 podzielic odparwy na dwie
Pierwsza przekazowa jesli masz dobrego przewoznika dostaniesz monit np 1 dzien przed przybyciem przesylki do agnecji celnej tam zlecasz dzien wczesniej przekaz celny
Druga oprawa celna koncowa gdzie nastepuje faktyczna odprawa towaru - warunek masz agencje celna przy zakladzie i mozesz robic odprawy w procedurze uproszczonej tracisz maks 1 dzien

Teraz ustalasz staly Transit time dla danego dostawcy i mozesz smialo wyliczyc zapas na magazynie na danym komponencie niezbedny do przybycia kolejnej dostawy

Oczywiscie odprawy moga sie przeciagnac i sam transport jest mniej stabilny dlatego na dostawcach spoza UE z reguly trzyma sie stock wiekszy niz na dostawcach Eurpoejskich.

Koszt
Robisz przetarg na bazie spodziwanego wolumenu jesli potrafisz okreslic przyblizoną ilosc towaru podziel na partie dostaw i podaj w przetargu ile tego masz GWARANTUJE ze mozesz uzyskac naprawde atrakcyjna stawkę

Zabezpieczenie naleznosci mozesz zlecic wynajmowanej agencji za co ta ostatnia pobiera prowizje kwestia rowniez negocjacji

Innymi slowy JIT w imporcie jest mniej efektywny ale nie niemozliwy pozostaje ustalenie czy koszty transportu balansuje np koszt magazynowania lub kredytu obrotowego ale nie wiem o jakiej skali mowisz

Aha jest jeszcze cos co niektorzy praktykuja magazyn konsygnacyjny ale to jest trudne do wyjasnienia w mailu chciaz jest bardziej efektywny i duzo szybszy ale moze byc drozszy i duzo zalezy od umowy z dostawca

Pozdrawiam

Lukasz
Małgorzata B.

Małgorzata B. Spedycja krajowa i
międzynarodowa

Temat: "Szczupła" Logistyka

Witam,

"wysoki" koszt transportu to pojęcie względne.
Pójdź również w kierunku asortymentu i błędnych kalkulacji - tym bardziej, że zadanie może opierać się na firmie produkcyjno transportowej - warto zrobić założenia do zadania

Ja do problemów dodałabym jeszcze:
1)niski wskaźnik wykorzystania przestani ładunkowej,
2)nieodpowiedni model organizacji procesów transportowych,
3)optymalizacja zapasów
4)brak odpowiednich narzędzi informatycznych i brak standardów dla wymiany danych w całym łańcuchu dostaw

Powodzenia
Małgorzata Bączkiewicz

Następna dyskusja:

angielski dla logistyka




Wyślij zaproszenie do