Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.
Jacek Rudzieniec:
Te 1500 m jest podzielone (kolejne zwrotnice) na 4 tory - architektonicznie to trudna bocznica (efekt przebudów, rearanżacji etc.). Nasza praca manewrowa polega na zabraniu wagonów z jednego miejsca postojowego, wstawieniu ich do doku załadunkowego, a następnie odstawienie na kolejny tor postojowy.
Czy dobrze rozumiem, że z tych czterech torów jeden ma rampę a pozostałe trzy służą jako tory odstawcze i ramp nie mają?
Ze statystycznego (według regulaminu bocznicy) punktu widzenia mieszczą się 82 wagony dwuosiowe, a faktycznie, po uwzględnieniu skrzyżowań z drogami, mijanek wchodzi góra 8 Laads-ów.
Czyli wychodzi po 2 Laasdy na tor? Dobrze rozumuję?
Chodzi mi głównie o Laads-y, jeden załadowany waży ok. 60T.
Wprawdzie 8 Laadsów po 60 t kazdy da razem 480 t (dokładnie tyle ile uciąg przeciągarki na bazie Ursusa).
Tylko pytanie, ile tych Laasdsów na raz przeciągasz. Wszystkie 8 czy po dwa.
Jeśli wszystkie 8 to przeciągarka na STARze albo UNIMOG Mercedesa, bo musisz mieć zapas uciągu ze względu na łuki. Jeśli po dwa to przeciągarka na Ursusie wystarczy w zupełności.
A przy okazji (bo to mnie nurtuje od długiego czasu) - czy można gdzieś znaleźć zunifikowane nazwy wagonów, bo co firma to inna nazwa...
Nazwy literowe zaczynające się od wielkiej litery i dalej małe, to są oznaczenia międzynarodowe. W zestawie tych liter zakodowane są informacje o konstrukcji wagonu. Jako że konstrukcji wagonów jest dużo, to i oznaczeń jest dużo, czasami bardzo karkołomnych do wymówienia, np. Laaeilprs.
Spis tych oznaczeń znajduje się np. w katalogu wagonów towarowych PKP Cargo do ściągnięcia z ich strony:
http://pkp-cargo.pl/files/files/structure/000002/katal.... Z tym, ze mi nie udało się go ściągnąć - chyba jest jakiś błąd w pliku. Katalog w wersji drukowanej może ma naczelnik stacji albo kasa towarowa. Może pożyczą do skserowania.
Dorota K. edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 11:38