Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Szukam rozwiązania dla przetaczania wagonów na bocznicy kolejowej - zależy mi na tym, aby rozwiązaniem nie była lokomotywa (problem z obsługą).

Czy macie może doświadczenia z rozwiązaniami innymi niż lokomotywa na bocznicy?
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Liny i ludziska :-)
Nawet chyba traktor jakiś też ciągnął wagon.
Widziałem raz ja tak przetaczają wagony.Dariusz D. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 16:42

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Są specjalne urządzenia do przeciągania składów pytanie tylko jaki skład długości masa całkowita składu coś więcej na temat bocznicy i ruchu na niej
Można także na czas przetaczania wynająć lokomotywe z obsługą od operatora kolejowego (PKP Cargo,CTL,Lotos kolej, DB Schenker)
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Jacek Rudzieniec:
Czy macie może doświadczenia z rozwiązaniami innymi niż lokomotywa na bocznicy?
Np. takie coś: http://www.tabor.com.pl/multitruck_ursus.html
Ewentualnie coś bardziej "ukolejowionego"; http://www.tabor.com.pl/multitruck_star.html
Jeszcze inne:
http://www.transkol.pl/produkty_P.htm#URZ%C4%84DZENIA%...
http://promech-sj.pl/index.php?ln=pl&id=4
http://www.msoft.anv.pl/files/msoft_ltv_pv.pdf

Przepisy dotyczące pracy manewrowej: http://kolej.krb.com.pl/r1/rozdz2.htm
Na końcu o manewrach wykonywanych bez użycia pojazdu trakcyjnego.
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Dariusz D.:
Liny i ludziska :-)

Eeee, tak to było w starożytnym Egipcie :) Chyba bym strajk co najmniej wywołał :)
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Stanisław G.:
Są specjalne urządzenia do przeciągania składów pytanie tylko jaki skład długości masa całkowita składu coś więcej na temat bocznicy i ruchu na niej

Włąśnie o doświadcznia z takimi urządzeniami mi chodzi.
Można także na czas przetaczania wynająć lokomotywe z obsługą od operatora kolejowego (PKP Cargo,CTL,Lotos kolej, DB Schenker)

Drogo jak diabli, zaczynam mieć uczulenie na lokomotywy.
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Dorota K.:
Np. takie coś: http://www.tabor.com.pl/multitruck_ursus.html
Ewentualnie coś bardziej "ukolejowionego"; http://www.tabor.com.pl/multitruck_star.html

A mają porządny uciąg? Zastanawiałem się kiedyś nad takim traktorem, ale mam wątpliwości ile ton na wagonach uciągnie...

Chętnie bym coś takiego pracującego zobaczył.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Napisane jest:

Masa ciągnionych wagonów na torze prostym i poziomym 480 t

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Jacek Rudzieniec:
Stanisław G.:
Są specjalne urządzenia do przeciągania składów pytanie tylko jaki skład długości masa całkowita składu coś więcej na temat bocznicy i ruchu na niej

Włąśnie o doświadcznia z takimi urządzeniami mi chodzi.
Można także na czas przetaczania wynająć lokomotywe z obsługą od operatora kolejowego (PKP Cargo,CTL,Lotos kolej, DB Schenker)

Drogo jak diabli, zaczynam mieć uczulenie na lokomotywy.

Jak duża jest bocznica jak duże są składy może w końcu nadszedł czas na własną lokomotywę przeciągarki można montować ale pytanie jaka ilość wagonów się przewija przez bocznice każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy mając swoją lokomotywę zawsze można ją podnająć innym przeciągarki mogą się nie sprawdzić na torowisku z łukami wtedy trzeba dobudowywać infrastrukturę do przeciągarki a jeszcze gorzej jest jak jest kilak rozjazdów

a i jeszcze jedno na wagon europejski wchodzi około 50 ton plus masa wagonu i okaże się że ursus uciągnie około 4 do 5 wagonów max a co z resztą trzeba wyprzęgać tak samo przeciągarki

zaglądnąłem na stronę firmy z Pana podpisu i mam pytanie jeszcze jedno o rodzaj wagonów otwarty, lohra, zamknięty czy węglarka.

podejrzewam że chodzi o auto lawety (lohr) do transportu samochodówStanisław G. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 20:50
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Stanisław G.:
Jacek Rudzieniec:
Stanisław G.:
Są specjalne urządzenia do przeciągania składów pytanie tylko jaki skład długości masa całkowita składu coś więcej na temat bocznicy i ruchu na niej

Włąśnie o doświadcznia z takimi urządzeniami mi chodzi.
Można także na czas przetaczania wynająć lokomotywe z obsługą od operatora kolejowego (PKP Cargo,CTL,Lotos kolej, DB Schenker)

Drogo jak diabli, zaczynam mieć uczulenie na lokomotywy.

Jak duża jest bocznica jak duże są składy może w końcu nadszedł czas na własną lokomotywę przeciągarki można montować ale pytanie jaka ilość wagonów się przewija przez bocznice [...]
Kolego miły, fajnie, że chcesz pomóc, ale zawodowo zajmujesz się zupełnie czymś innym i masz naprawdę blade pojęcie o transporcie kolejowym - wynika to jasno z Twoich wypowiedzi.
Na dodatek nie czytasz, o jaką radę jest prośba. Wyraźnie jest powiedziane, że pytającego lokomotywy nie interesują.

Co to jest "wagon europejski"?
Pokazała bym Ci wiele typów wagonów, w/na które załadujesz dużo mniej lub dużo więcej niż 50 ton.
Innych rzeczy nie chce mi się prostować, bo szkoda czasu.
Jacek Rudzieniec:
A mają porządny uciąg? Zastanawiałem się kiedyś nad takim traktorem, ale mam wątpliwości ile ton na wagonach uciągnie...

Chętnie bym coś takiego pracującego zobaczył.
Pozwolę sobie napisać na PW.

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Dorota K.:
Stanisław G.:
Jacek Rudzieniec:
Stanisław G.:
Są specjalne urządzenia do przeciągania składów pytanie tylko jaki skład długości masa całkowita składu coś więcej na temat bocznicy i ruchu na niej

Włąśnie o doświadcznia z takimi urządzeniami mi chodzi.
Można także na czas przetaczania wynająć lokomotywe z obsługą od operatora kolejowego (PKP Cargo,CTL,Lotos kolej, DB Schenker)

Drogo jak diabli, zaczynam mieć uczulenie na lokomotywy.

Jak duża jest bocznica jak duże są składy może w końcu nadszedł czas na własną lokomotywę przeciągarki można montować ale pytanie jaka ilość wagonów się przewija przez bocznice [...]
Kolego miły, fajnie, że chcesz pomóc, ale zawodowo zajmujesz się zupełnie czymś innym i masz naprawdę blade pojęcie o transporcie kolejowym - wynika to jasno z Twoich wypowiedzi.
Na dodatek nie czytasz, o jaką radę jest prośba. Wyraźnie jest powiedziane, że pytającego lokomotywy nie interesują.

Co to jest "wagon europejski"?
Pokazała bym Ci wiele typów wagonów, w/na które załadujesz dużo mniej lub dużo więcej niż 50 ton.
Innych rzeczy nie chce mi się prostować, bo szkoda czasu.
Jacek Rudzieniec:
A mają porządny uciąg? Zastanawiałem się kiedyś nad takim traktorem, ale mam wątpliwości ile ton na wagonach uciągnie...

Chętnie bym coś takiego pracującego zobaczył.
Pozwolę sobie napisać na PW.


Chodzi o rozstaw torowiska czyli standard używany w europie taki skrót myślowy co do modeli wagonów to doskonale wiem że jest ich wiele i różne mają ładowności i tutaj zagadka dla Pani która myślę nie będzie trudna

do rozgryzienia mamy problem transportu ładunku z za wschodniej granicy do polski przyjeżdża ładunek cegieł na 2 wagonach odkrytych ładunek 140 ton na ile wagonów w terminalu klejowym zostanie przepakowany towar (towar na paletach)

To czym się zajmuję jest czymś innym i nie można kogoś oceniać na podstawie zajmowania sie zawodowo czy ale mam wiedzę z budowy maszyn i urządzeń pociągowych. Ot taka dygresja na temat te urządzenia pociągowe które Pani podała Ursus/Star jeśłi są to te które znam to nie zdają egzaminu zaobserwowane zmagania na bocznicy kolejowej choć nie powiem jaki był rodzaj napędu w wymienionych linkach.

Ale ok ja mogę się nie znać bo miałem wykłady na poziomie podstawowym z techniki transportu kolejowego na uczelni więc nie operuję dokładnymi typami i modelami.

Ja zapytam się o te multitrucki jaki rodzaj napędu mają czy jest to napęd z osi napędowych kół drogowych czy posiadają osobny napęd na osie kół trakcji szynowej i jak w związku z tym jest rozwiązany problem ze zwiększeniem przyczepności i możliwościami przeniesienia momentu na szyny potrzebnego do ruszenia składuStanisław G. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 22:06
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Stanisław G.:
Po pierwsze - cytujemy wybiórczo, a nie całe wielkie posty.
Chodzi o rozstaw torowiska czyli standard używany w europie taki skrót myślowy co do modeli wagonów to doskonale wiem że jest ich wiele i różne mają ładowności i tutaj zagadka dla Pani która myślę nie będzie trudna
W Europie są używane standardowo trzy rozstawy.
do rozgryzienia mamy problem transportu ładunku z za wschodniej granicy do polski przyjeżdża ładunek cegieł na 2 wagonach odkrytych ładunek 140 ton na ile wagonów w terminalu klejowym zostanie przepakowany towar (towar na paletach)
Ale my nie mówimy tu ładunkach zza wschodniej granicy, tylko o manewrach na bocznicy w Polsce.
Poza tym to nie jest żaden problem: wszystko zależy od typu wagonów, które się podstawi, a rozpiętość może być od 3 do 10.
To czym się zajmuję jest czymś innym i nie można kogoś oceniać na podstawie zajmowania sie zawodowo czy ale mam wiedzę z budowy maszyn i urządzeń pociągowych.
[...]
Ale ok ja mogę się nie znać bo miałem wykłady na poziomie podstawowym z techniki transportu kolejowego na uczelni więc nie operuję dokładnymi typami i modelami.
No właśnie. Nie wiem, nie pamiętam, mam wiedzę z innej bajki, ale doradzam...
Ja zapytam się o te multitrucki jaki rodzaj napędu mają czy jest to napęd z osi napędowych kół drogowych czy posiadają osobny napęd na osie kół trakcji szynowej i jak w związku z tym jest rozwiązany problem ze zwiększeniem przyczepności i możliwościami przeniesienia momentu na szyny potrzebnego do ruszenia składu
Niech się Pan zapyta projektanta i konstruktora.

Nawet mercedes robi takie rzeczy, więc jestem pewna, że to działa:
http://www.mercedes-benz.pl/content/poland/mpc/mpc_pol...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Skończmy z przepychankami bo temat nie jest o wagonach
Proszę o jedno to że mieszkam gdzie indziej niż w warszawie nie znaczy że nie mam odpowiedniej wiedzy w temacie i tyle. Nie jestem zawodowcem w kolejnictwie ale mam odpowiednią widzę na temat jaki autor tematu potrzebuje.Stanisław G. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 23:09

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Dorota K.:

[...]
Ale ok ja mogę się nie znać bo miałem wykłady na poziomie podstawowym z techniki transportu kolejowego na uczelni więc nie operuję dokładnymi typami i modelami.
No właśnie. Nie wiem, nie pamiętam, mam wiedzę z innej bajki, ale doradzam...
Ja zapytam się o te multitrucki jaki rodzaj napędu mają czy jest to napęd z osi napędowych kół drogowych czy posiadają osobny napęd na osie kół trakcji szynowej i jak w związku z tym jest rozwiązany problem ze zwiększeniem przyczepności i możliwościami przeniesienia momentu na szyny potrzebnego do ruszenia składu
Niech się Pan zapyta projektanta i konstruktora.

I właśnie powyżej napisała Pani nie wiem, nie pamiętam a doradzam. a ja zapytałem o parametry pracy i tyle koniec off topica
Nawet mercedes robi takie rzeczy, więc jestem pewna, że to działa:
http://www.mercedes-benz.pl/content/poland/mpc/mpc_pol...

resztę o mnie wyjaśniłem na privStanisław G. edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 23:14
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Stanisław G.:
czy naprawdę mam i ja się przyczepić do Pani i zacząć podważać Pani wiedzę skończmy z przepychankami bo temat nie jest o wagonach
Nie ja zaczęłam wypisywać wywody o wagonach, torach i przeładunku.
Proszę o jedno to że mieszkam gdzie indziej niż w warszawie nie znaczy że nie mam odpowiedniej wiedzy w temacie i tyle.
Nie obchodzi mnie, gdzie Pan mieszka i nie ma to nic do rzeczy w tej dyskusji.
Nie jestem zawodowcem w kolejnictwie
A ja jestem, tak się składa.
ale mam odpowiednią widzę na temat jaki autor tematu potrzebuje.
Przykro mi bardzo, ale z wypowiedzi Pana wynika, że ta wiedza jest dość powierzchowna. Na dodatek odszedł Pan w swoich wywodach i pseudo-radach daleko od tematu wątku.

Ja skończyłam z Panem dyskusję.

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Stanisław G.: [cut]
Proszę o jedno to że mieszkam gdzie indziej niż w warszawie nie znaczy że nie mam odpowiedniej wiedzy w temacie i tyle. [/cut]

To dobre jest. Miejsce zamieszkania/pochodzenia a poziom kompetencji...

Ps. winno być "...gdzie indziej niż w Warszawie...". Warszawa duża to i z Wielkiej litery.Wojciech Kwiatek edytował(a) ten post dnia 15.09.10 o godzinie 00:01

konto usunięte

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Proponuję wynająć Pudziana. Słyszałem, że po ostatniej przegranej cienko mu się wiedzie, więc łapie się każdej fuchy.

Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

A co do Pana pytania - jak Pan znajdzie rozwiązanie, proszę je tutaj zamieścić. Chętnie się dowiem czegoś na ten temat.

pozdrawiam znawców, tych mniejszych i większych. Zwłaszcza płci pięknej;)
IH
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Są to wagony TWA800 lub RS / RBS, bocznica ma całkowitą długość torowiska 1500 m, z czego 50% na łuku (to powoduje we mnie obawy co do przeciągarek), mamy trzy rozjazdy.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Jacek Rudzieniec:
Są to wagony TWA800 lub RS / RBS, bocznica ma całkowitą długość torowiska 1500 m, z czego 50% na łuku (to powoduje we mnie obawy co do przeciągarek), mamy trzy rozjazdy.

Eh, te nazwy TWA mają się nijak do normalnych oznaczeń... Te TWA800 to Laads i Laadks czyli platformy 2-członowe 4-osiowe z zagłębioną podłogą.
Rs i Rbs to zwykłe platformy 4-osiowe na wózkach - pewnie do PKP lub kogoś innego.

Tak naprawdę, to żeby coś doradzić, raczej potrzebne są dane:
- czy te 1500 m to jest jeden tor czy więcej?
- jeśli więcej to na ile i jak długich odcinków podzielone?
- ile na raz wagonów chcesz/musisz przeciągać?
- jaka jest maksymalna masa ładunku przyjeżdżająca na wagonie serii L i serii R?

No bo teraz, jakby policzyć na maksa, to na 1500-metrowym torze wejdzie 60 wagonów Rs po 80 t każdy, co da łączną masę 4800 t. No, to z takim ładunkiem to nawet lokomotywa manewrowa będzie miała kłopot.Dorota K. edytował(a) ten post dnia 16.09.10 o godzinie 18:27
Jacek Rudzieniec

Jacek Rudzieniec Kierownik Centrum
Logistyczno -
Dystrybucyjnego CAT
Pols...

Temat: Pojazdy szynowe i przeciągarki na bocznicy kolejowej.

Te 1500 m jest podzielone (kolejne zwrotnice) na 4 tory - architektonicznie to trudna bocznica (efekt przebudów, rearanżacji etc.). Nasza praca manewrowa polega na zabraniu wagonów z jednego miejsca postojowego, wstawieniu ich do doku załadunkowego, a następnie odstawienie na kolejny tor postojowy.

Ze statystycznego (według regulaminu bocznicy) punktu widzenia mieszczą się 82 wagony dwuosiowe, a faktycznie, po uwzględnieniu skrzyżowań z drogami, mijanek wchodzi góra 8 Laads-ów.

Chodzi mi głównie o Laads-y, jeden załadowany waży ok. 60T.

A przy okazji (bo to mnie nurtuje od długiego czasu) - czy można gdzieś znaleźć zunifikowane nazwy wagonów, bo co firma to inna nazwa...



Wyślij zaproszenie do