Piotr Syper

Piotr Syper Transport Supply
Manager, Philips
B.V.

Temat: pepeszka

Witam,
Będę baaardzo wdzięczny za szczegółowe (mniej lub więcej) informacje na temat dokumentu PP, popularnie zwanego pepeszką. Interesują mnie takie zagadnienia:
Co to jest dokładnie? Do czego jest potrzebne? Co zawiera taki dokument? Jaki jest sposób postepowania z nim - kto wystawia, co robi z nim kierowca, a może kierowca nic nie robi z pepeszką? Może jakis opis procesu postępowania z tym dokumentem, co się z nim dzieje po kolei... Może jakieś linki do przepisów konkretnych?
Dziękuję z góry!!!

Temat: pepeszka

PP "pepeszka" to nic innego jak rodzaj wczesniejszej deklaracji celnej na np. import towaru na Ukrainę. Ten system działa tylko na Ukrainie.
Ja znam taką wersję:
Polska firma wysyła skany/faxy dokumentów CMR,Packing Listu, faktury do importera /firmy z Ukrainy/. Tam deklarant/broker idzie z tym do miejscowego UC i zgłasza, iż taki to a taki towar bedzie jechał przez konkretne przejście PL/UA. Tamorznik/Urzednik celny potwierdza ten fakt i nadaje numer PP np. 111111/9/222222 /pierwsza częśc to numer tego UC/rok/nr PP
Przekazuje sie ten numer do eksportera w PL i ten /z praktyki aby kierowca nie mówił, że np. go nie dostał albo dostał błedny itd / wpisuje numer PP w CMR np. w polu nr 13.
Kierowca zgłasza sie z tym numerem na wyznaczone i podane wczesniej przejście PL/UA pokazuje ten numer i na tej podstawie towar zostaje zgłoszony w imporcie/tranzycie do UC wewnętrznego UA.
PP jest wydawane na 1 przejście graniczne
PP jest "aktywne, widoczne" w systemie komputerowym UA na przejściu granicznym po ok. 2 godzinach.
Informacje w PP muszą sie zgadzać z dokumentami jadącymi z towarem, jedno ) lub inna literaz inna i ... "kosztuje to/dziegi w zależności od wagi pomyłki/aszybki" ;-)
mam nadzieję, że odpisałem na wszystkie pytania ? ;-)
Piotr Syper

Piotr Syper Transport Supply
Manager, Philips
B.V.

Temat: pepeszka

Mariusz S.:
PP "pepeszka" to nic innego jak rodzaj wczesniejszej deklaracji celnej na np. import towaru na Ukrainę. Ten system działa tylko na Ukrainie.
Ja znam taką wersję:
Polska firma wysyła skany/faxy dokumentów CMR,Packing Listu, faktury do importera /firmy z Ukrainy/. Tam deklarant/broker idzie z tym do miejscowego UC i zgłasza, iż taki to a taki towar bedzie jechał przez konkretne przejście PL/UA. Tamorznik/Urzednik celny potwierdza ten fakt i nadaje numer PP np. 111111/9/222222 /pierwsza częśc to numer tego UC/rok/nr PP
Przekazuje sie ten numer do eksportera w PL i ten /z praktyki aby kierowca nie mówił, że np. go nie dostał albo dostał błedny itd / wpisuje numer PP w CMR np. w polu nr 13.
Kierowca zgłasza sie z tym numerem na wyznaczone i podane wczesniej przejście PL/UA pokazuje ten numer i na tej podstawie towar zostaje zgłoszony w imporcie/tranzycie do UC wewnętrznego UA.
PP jest wydawane na 1 przejście graniczne
PP jest "aktywne, widoczne" w systemie komputerowym UA na przejściu granicznym po ok. 2 godzinach.
Informacje w PP muszą sie zgadzać z dokumentami jadącymi z towarem, jedno ) lub inna literaz inna i ... "kosztuje to/dziegi w zależności od wagi pomyłki/aszybki" ;-)
mam nadzieję, że odpisałem na wszystkie pytania ? ;-)

Dziekuję za pomoc!!! Chyba wszystko jasne!

Temat: pepeszka

acha, najcześciej wystarczy znać tylko numer ale istnieje tez forma drukowana czasami za drobną opłatą ;-)
Wygląda bardzo podobnie jak kiedyś nasz SAD
Sebastian Kasprowicz

Sebastian Kasprowicz spedycji i logistyki

Temat: pepeszka

Nic wiecej dodac nic ujac bardzo dobry opis :)
Anna J.

Anna J. poszukująca pracy

Temat: pepeszka

A czy to prawda, że jeśli towar jedzie z PL do UA ale do portu np w Odessie to PP nie jest obowiazkowy?

Temat: pepeszka

jeśli jedzie tranzytem przez UA to napewno nie jest potrzebny i może jeśli do portu w Odessie i dalej gdzies płynie to może podobnie



Wyślij zaproszenie do